Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä äänestän sunnuntaina sitä, joka lupaa poistaa kesä- ja talviaikapelleilyn.

Vierailija
30.03.2015 |

Menee taas viikko, että totun tähän uuteen rytmiin. Muut kestäkööt huonotuulisuuteni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset on ehdottaneet tätä, valitse PS puolueesta ehdokas. Vihreillä ja vasemmistolla on ollut useita puheita kesäajan puolesta, kuulemma virkistyy kun on illalla pidenpään valoisaa.

Vierailija
2/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko yhden tunnin siirrosta? Älä ihmeessä matkusta ikinä mihinkään. Tai koita vuorotyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä tää on täysin turhaa säätöä (= en näe juurikaan hyötyä) ja ihan voisi puolestani poistaa, mutta en voi ymmärtää teitä joilla menee pasmat ihan sekaisin! En, vaikka olen kärsinyt elämässäni unettomuudesta. Koska tosiaan, kai te kuitenkin esim. matkustelette?

Vierailija
4/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:20"]

Siis mun mielestä tää on täysin turhaa säätöä (= en näe juurikaan hyötyä) ja ihan voisi puolestani poistaa, mutta en voi ymmärtää teitä joilla menee pasmat ihan sekaisin! En, vaikka olen kärsinyt elämässäni unettomuudesta. Koska tosiaan, kai te kuitenkin esim. matkustelette?

[/quote]

Matkustella voi samalla aikavyöhykkeellä, esim. Kreikassa. Normaalisti kellojen siirtäminen ei ole vaikuttanut minuun, mutta tällä kertaa reagoin todella vahvasti kellojen siirtoon. Sängyssä pyörimistä, pätkäunta... :( Aamulla väsyttää. Kerkesi jo tottua valoisiin aamuihin ja nyt on taas aamuisin pimeää, onneksi sekin väliaikaista

Vierailija
5/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestys alkaa vasta 8pv ja se ei ole sunnuntai.

Vierailija
6/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajan poistaminen vaatisi EU-tason päätöstä tai Suomen eroa EU:sta. EU:n jäsenmaat ei saa päättää tällaisista asioista itse. :(

Vierailija
7/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta kuinka tyhmä pitää olla, että laittaa tällaisen asian mm. talous-, sosiaali- ja puolustuspoliittisten kysymysten edelle?

Vierailija
8/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:38"]

Äänestys alkaa vasta 8pv ja se ei ole sunnuntai.

[/quote]

Eihän ap. sanonut ensi sunnuntaina äänestävänsä ja varsinainen äänestyspäivä on sunnuntai 19.4 hän varmaan tarkoitti sitä sunnuntaita.

Vierailija
9/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vain, mutta Suomi ei voi tätä päättää. Suomi kuuluu EU:n ja ei voi yksinään irtisanoutua kesäajasta.

Vierailija
10/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi Suomi irtautua kesäajasta jos haluaa. Eiks me muka ollakaan enää itsenäinen valtio?! Minusta pitäisi lopettaa kellojen siirtely koska ei tästä ainakaan mitään hyötyä ole. Ihan turhaa kiusata ihmisiä tällaisella. Jos nyt et juuri sinä kärsi niin moni muu kärsii monen viikon sekavasta unirytmistä ja ehkä jopa koko kesäajan väärässä rtymissä elämisestä. Tunti on kulkaa sen verran paljon, että kyllä se vaikuttaa. Ei ole yhtään kivaa herätä aamuisin tuntia aikaisemmin koko kesän ja illalla kun on sitten kuitenkin valoisaa vielä silloin kun pitäisi jo mennä nukkumaan.

Miettikää kuinka paljon vaikkapa ammattikuskit tai lääkärit tekevät virheitä työssään sen takia, ettei elimistö olekaan sopeutunut kesäaikaan. Kun mä jo ihan hoitotyössäkin huomaan, että olen lääkkeenjaossakin hitaampi ja tavannomainen tarkkuus takkuaa.

Kyllä mä voisi äänestää myös henkiläö joka lopettaisi tämän. On tämä kuitenkin niin iso arkielämääni vaikuttava asia, että voisin antaa ääneni henkilölle, joka ajaisi pysyvän normaaliajan pitämistä.

Vierailija
11/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:05"]Anteeks nyt vain, mutta Suomi ei voi tätä päättää. Suomi kuuluu EU:n ja ei voi yksinään irtisanoutua kesäajasta.[/quote]

Tietenkin voi. Suurimmassa osassa EU-maita annetaan poupaut monille EU:n turhanaikaisille säännöksille. Vai meinaatko, että ne perustavat mahtavan EU-armeijan, joka tulee kääntämään kapinoivien suomalaisten kellot? Tai edes potkivat Suomen ulos EU:sta.

Vierailija
12/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Hirvisaari on bestest!

Vierailija
13/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:50"]Anteeksi nyt vain, mutta kuinka tyhmä pitää olla, että laittaa tällaisen asian mm. talous-, sosiaali- ja puolustuspoliittisten kysymysten edelle?[/quote]

Nuo ovat asioita, joihin suomalaisilla poliitikoilla ei juuri ole käytännön päätösvaltaa. Maailmantalous, globalisaatio ja suurvaltapolitiikka ovat mitä ovat ja Suomi ei voi kuin vikistä. Omat äänestäjät rajoittavat toiselta suunnalta. Ei tässä maassa ole yhtään vakavastiotettavaa puoluetta, joka olisi valmis toimimaan maan pätkäaikaisen edun puolesta, jos se tarkoittaisi puolueen ja sen johtajien kannatuksen ja taloudellisten etujen heikkenemistä.

Tuollaisia ärsyttäviä pikkujuttuja voisi korjata mutta parin sadan tuhannen työpaikan luominen on tyhjää sanahelinää. Saamme olla erittäin iloisia, jos ensi vaalikaudella työpaikkoja vähenee vain 200000. Poliitikkomme voivat vaikuttaa siihen yhtä paljon kuin Maan kiertorataan.

Vierailija
14/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyyyh

Vierailija
15/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen paljon, eikä aikavyöhykkeeltä toiselle haittaa mitään - olenhan lomalla! Aivan sama, jos pitää mennä nukkumaan Suomen aikaa klo 04 tai herätä Suomen aikaa klo 19 illalla. Mitä väliä, voi ihan hyvin valvoa yhden vuorokauden putkeen ja nukkua toisen. Loma on ihan eri asia.

Nyt saan nukuttua huonosti, koska yritän ja yritän mennä ajoissa nukkumaan, jotta saisin nukuttua tarpeeksi. Hermostun ja valvon, en saa unta. Pyörin yöllä sängyssä ja katsoin vielä aamukahdelta kelloa. Stressasin sitä, etten saa nukuttua. Kello herätti 06.45, joten en montaa tuntia ehtinyt nukkua. Nyt olen väsynyt ja koko päivä menee ihan sumussa. Se vaikuttaa seuraavaan yöhön. Ja koska tämä unettomuus stressaa, menee monta yötä, ennen kuin keho taas tottuu siihen, että illalla klo 22 on todellakin klo 22 ja pitäisi mennä nukkumaan.

ap

Vierailija
16/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla! Tämähän se on vaalien keskeisin teema.

Itse aion äänestää sitä, joka lupaa poistaa pahuuden maailmasta.

Vierailija
17/17 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:13"]Itse aion äänestää sitä, joka lupaa poistaa pahuuden maailmasta.[/quote]

Kaikki tuon lupaavat. Millä meinaat tehdä eron ehdokkaiden välille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän