Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö ihmiset työkännykkää viikonloppuisin?

Vierailija
18.12.2021 |

Saanko kiinni työnumerosta? Ei ole tiedossa muuta numeroa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain firmoissa on työsuhdepuhelin. Silloin kyllä tavoittaa.

Vierailija
2/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jätän sen aina työpaikalle, kun lähden kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksan siitä verotusarvon, käytän kyllä työkännykkää koko ajan.

Vierailija
4/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se lojuu pöydällä muutaman metrin päässä mutta en lue viestejä enkä ainakaan vastaa puheluihin. Katsellaan maanantaina sitten mitä sinne tullut.

Vierailija
5/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan saa, suljen se perjantaina klo 16

Vierailija
6/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisestä ja työn luonteesta. Miksi sinun pitää saada viikonloppuna kiinni joku jonka henk.koht. numeroa sinulla ei ole? 

Vierailija
7/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinetu, joten aina duunin luuri käytössä. Maksanut puhelinlaskun itse joskus 90-luvulla viimeksi.

Vierailija
8/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin työpuhelut blokataan, kun ei olla töissä. Työnumerot on 010 -alkuisia, vain "tavalliseen" puhnroon soitetut puhelut tulevat läpi, kun on kirjautunut järjestelmästä ulos.

Vierailija
9/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina vasta katson, mun kaveri, joka on ison firman johtaja, käyttää vaan työpuhelinta eli on siitä tavoitettavissa 24/7

Vierailija
10/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa silloin, kun olen päivystysvuorossa. Mutta mitään muuta kuin työpuheluita en ota vastaan. Vastata on pakko, mutta lopetan välittömästi, jos ei ole työhön liittyvää asiaa. 

Vierailija
11/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin työpuhelut blokataan, kun ei olla töissä. Työnumerot on 010 -alkuisia, vain "tavalliseen" puhnroon soitetut puhelut tulevat läpi, kun on kirjautunut järjestelmästä ulos.

Minulla on kaksi sim-korttia ja työnumero asetettu sulkeutumaan neljältä eli mikään siihen numeroon osoitettu ei tule läpi.

Vierailija
12/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhdepuhelin ei tarkoita sitä, että vastaisi työajan ulkopuolella työnumeroon. Minulla ainakin on kaksi sim-korttia, joista toinen vain työasioille. Se työkortti on ohjelmoitu niin, että on "auki" vain ma-pe 8-16 eli työaikana. 

Vierailija
13/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, hullujen hommaa käyttää elämää työntekoon.

Vierailija
14/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muita puhelimia kuin työpuhelin ja maksan siitä veroa luontaisetuna. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa tulee työpuhelu vapaa-ajalla, enkä koe työpuhelinta kovin tiukkana kahleena. Jokainen työkaveri, kuten myös pomo, tajuaa että vapaa-ajalla häiritään vain erityisissä poikkeustilanteissa.

Vierailija
15/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä vapaa-aikana.

Sanna

Vierailija
16/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää, minä en. Miehen työhön liittyy turvallisuusasioita, joku tärkeä syy voi olla tavoitella. Minun työni on sellainen, että pitää riittää, että maanataina saa kiinni.

Vierailija
17/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta maksan siitä verot, joten soittelen sillä myös siviilipuhelut. Työkaverini on sen verran fiksuja etteivät soittele öisin ja viikonloppuna.

Vierailija
18/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on henkilökohtainen työpuhelin, mikä on minun alalla aika harvinaista, on vain meidän yksikössä käytössä. Puhelin on päällä, jos olen töissä, muuten on aina kiinni, vaikka puhelin pitää kotona olla mukana. Työpuhelin numeroa eivät tiedä ystävät, koska sitä ei ulkopuolisille saa antaa. Toinen puhelin on sitten yksityiselämää varten.

Vierailija
19/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta?

Meillä on kyllä työpuhelimet, mutta myös virka-aika, eli en vastaa viikonloppuisin. Tämän opin kantapään kautta: jos suostuu olemaan aina tavoitettavissa, niitä viestejä ja jopa puheluita sitten myös tulee 24/7. Parhaimmillaan tekstaripommitusta eli useita viestejä yli puolenyön ja puheluita lauantai-iltapäivisin.

Ymmärrän, että vanhemmilla on myös työt, ja lasten asioita hoitaisi luontaisesti sitten vapaalla. Mutta minullakin on oikeus omaan perheeseeni ja vapaa-aikaan. Wilma-viestin voi aina laittaa viikonloppuisin, sen saatan jopa lukeakin jos joudun muutoin käymään Wilmassa dokumentoimassa jotain, mutta vastaan vasta sitten maanantaina.

T. Opettaja

Vierailija
20/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kiinni yöllä, tai ääneti jos ei haluta kuunnella edes viestejä tulevan ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi