Positiivinen virpomisketju tähän.
Av, kuten myös moni muukin tuutti on nyt täynnä tuota tämän päivän virpomiskulttuuria. Virpovat lapset ovat muka kauttaaltaan huonokäytöksisiä. Oliko IL vai IS, joka uutisoi lapsista jotka kiitoksen sijaan sanoivat vaan "ihan sama". Samaiset lehdet julkaisivat kuvan jonkun pienen virpojan surkeasta, vähäpätöisesti koristellusta pajunoksasta. Ja joku porukka oli käynyt virpomassa jopa ilman oksia.
Somen ja uutisoinnin mukaan virpojissa ei ole oikeastaan mitään hyvää, ärsyttäviä, saatanan kerjäläisiä koko sakki tyynni, jotka ilkeävät tulla ovelle koputtelemaan jo kymmenen aikaan aamulla.
MITEN yhdestä päivästä voidaan tehdä näin iso ongelma?
Kertokaa tähän nyt siis ihania juttuja virpojista..
Meillä kävi neljä porukkaa. Joku oli noita, joku vampyyri, jollain ei ollut huivin lisäksi mitään muuta. Mutta mitä sitten? Jokainen kysyi nätisti lupaa virpomiseen ja jokainen myös kiitti. Kukaan ei haistatellut, eikä käyttäytynyt muutenkaan asiattomasti. Miten pieni tuntematon 5-vuotias edes voisi? En laskenut pääsiäismunia, mitä lapsille annoin, enkä minulle annettujen vitsojen määrää.
Tuossa pöydällä nuo oksat nyt maljakossa ovat. Siinä on meidän pääsiäispöydän koristeet..=) Mulla on hyvä mieli tästä päivästä.
Kommentit (26)
Mulla on hyvä mieli: kävin virpomassa.
Meillä kävi suloisia naapurin lapsia. Kaikki olivat niin sööttejä puvuissaan ja oksat huolella tehtyjä. Vain pari karkkia jäi kulhon pohjalle ja hyvä niin. Ensi vuonna uudestaan!
Oli iloinen asia, kun päivä päättyi. Ei huomenna enää tarvitse omia lapsia kieltää ovia avaamasta.
Meillä ei käynyt ketään, onneksi. Sain kerrankin nukkua rauhassa päiväunet takuuvarmasti kun mies oli lasten kanssa ulkona.
Mä odotin kauheesti virpojia, olin ostanut kindermunia ison kasan mutta ainuttakaan ei tullut :(
Minusta on vain oman elämän köyhyyttä jos virpojista pitää vaahdota keskustelupalstoilla. Ymmärrän keväiset koiranpaskatkin paremmin.
Meillä virpoi vain oma lapsi. Mä rakastan virpojia! Haluaisin itsekin vielä virpoa..
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:48"]
Virvoin avovaimoa tänään puolijäykällä peniksellä.
Oikea poski-virvon, vasen poski-varvon, alakautta leukaan-tuoreeks, ja yläkautta otsaan-terveeks.
[/quote]
Olet säälittävä. Vauvapalstan tällaiseen positiivisuusketjuun näet tarvetta laittaa jotain tuollaista paskaa.
Mikä sinussa on vikana? Häpeä.
Naapurin 3-vuotias tuli ovelle pikku noidaksi pukeutuneena. Äiti oli vähän sivummalla tukena. Toinen oli niin tohkeissaan ettei meinannut pysyä nahoissaan! Kysyi ensin hienosti luvan, sitten virpoi, muisti koko lorun ulkoa. Antoi oksan ja kertoi että oli itse laittanut koristeita. Oksassa oli silkkipaperi myttysiä erikeepperillä kiinni ja ilmeisesti äiti lisäillyt hiemän höyheniä.
Se pienen ihmisen riemu hymyilyttää vieläkin!
Kävin virpomassa, sain paljon suklaamunia ja myös rahaa. Kivaa
Meillä kävi kolme reipasta hienosti pukeutunutta tyttöä virpomassa :) Kysyivät saavatko virpoa, ja lopuksi kiittivät, kertoivat päivästään ja sanoivat heipat :) Itse en ollut varautunut, joten annoin heille rahaa, mutta eivät todellakaan sitä olettaneet. Korit näytti olevan täynnä herkkuja, ja vitsat olivat koristelleet mielestäni perinteisesti ja hienosti. Itse asiassa, ikinä en ole törmännyt töykeisiin virpojiin! Uskon että suurin osa näistä on sellaisista perheistä, jossa vanhemmat eivät ole mukana virpomisvalmisteluissa, eli eivät auta pukeutumaan ja eivät osta koristeita pajuihin. Kyllä sellaisiakin vanhempia nimittäin on.
Meidän seudulla ei kiertänyt muita kuin oma lapseni. Poika 5v oli eka kertaa virpomassa ja harjoittelemassa miten toimitaan. Olin mukana saattamassa (meillä pitkät välimatkat ja kuljettava päätien pientaretta). Kahdessa ensimmäisessä talossa ei avattu ovea, mutta voi mikä olikaan se riemun määrä kun kolmannessa talossa oltiin kotona ja sai virvotuksi, palkkioksi vielä ison pussin ruohomunia. Jättäydyin niin kauas, etten edes kuullut kuinka poika virpoi ja mitä jutteli. Usealla ovella keskusteli kyllä pidempään. Kysyin aina miten meni ja muistitko sanoa sen ja sen. Loppupäässä oli jo muistanut virpomisen lisäksi kiittää kauniisti ja toivottaa hyvää pääsiäistä, oli tästä ylpeä. Eräs isäntä kävi jututtamassa ja totesi, että olikin odottanut ja kuinka harmi oli kun viime vuonna ei käynyt yhtään virpojaa. Onnistunut päivä :)
Meilläkin kävi monta porukkaa. Osa oli pukeutunut ja osa ei, kaikki olivat ihan tosi tarkoituksella liikkeellä
16 jatkaa kun loppu jäi näköjään pois? Eli ihanin virpoja oli ujo poika, oven takaa näkyi vain käsi ja kuului loru. Täydet pisteet kun kuitenkin rohkaistui lähtemään virpomaan!
Ihan kiva muuten, mutta panostakaa vähän enemmän palkkioihin
Meillä kävi hyvin käyttäytyviä virpojia, jotka kaikki oli pukeutuneet "kunnolla" noidiksi ja yksi pupukin oli joukossa. Oksat oli koristeellisia ja kaikki kysyi saako virpoa ja toivottivat hyvää pääsiäistä. Meillä vanhin virpoja oli noin 8v ja nuorin 3v. Virpomiskulttuuri on ihana ja toivottavasti säilyy vaikka sitä niin yritetään hävittää. Jos ei halua virpojia niin miksei voi vaikka laittaa oveen lappua että ei kiitos virpojia? Pienemmillä kerkä ei osaa vielä lukea on yleensä vanhemmat lähistöllä. Ja kyllä lapset ymmärtää et kaikki ei halua. Ei sitä tarvi hävetä. Nolompaa on tää kun lukee täällä näitä juttuja "hiippailin kontaten keittiöstä ja nauroin paskasta naurua et en vittu avaa kellekkään kerjääjille ovea". Hävettää noiden puolesta.
Äidistä tämä on kivaa, minulle aika vastenmielistä
Tunsin yhtä paria lukuunottamatta kaikki. Se par jota en tuntenut oli ihan pieniä, max 4 vuotiaita tai allekin, joten nekään ei varmaan kaukana asu. Kaikille riitti yllätysmunia. Pihalla kulki paljon muitakin trulleja, mutta ilmeisesti kävivät vain tutuilla, koska eivät meille poikenneet. Nyt minulla on maljakollinen kauniita vitsoja. Vaikka vitsat ovat sekalaista seurakuntaa, niin yhdessä kimpussa ne ovat mukavan näköisiä.
Kaikki olivat kohteliaita ja pukeutuneita. Syksyllä kouluun menevä pelleileva poikakin oli vakava kuin mikä. Otti tosissaan virpomishomman. Mielestäni lapset olivat suloisia. Omat onjo liian isoja virpomaan.