Annan 5- vuotiaalle hörpyt tissistä
Kommentit (45)
Sylittely ja tissittely.. Voi s*na
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:33"]
Ei mitään kysyttävää :)
Itsekin imetän 1v7kk lastani ja hän saa vieroittua omaan tahtiinsa sitten kun on sen aika.
Nykysukupolvi on vain niin vieraantunut luonnosta että kaikesta normaalista on tehty epänormaalia.
[/quote] Kiitos vastauksestasi! Mukava kuulla, että on muitakin pitemmän kaavan imettäjiä minun lisäksi. Aurinkoista kevättä sinulle ja pikkuisellesi. <3 ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:45"]Sylittely ja tissittely.. Voi s*na
[/quote]
Niinpä. Viimeisetkin aivosolut menny maidon mukana kun yli 5v imettänyt..
Kyllä munkin sukulainen imetti tytärtään 5-vuotiaaksi. Luonnollinen ikä lapselle on lopettaa 2-6-vuotiaana.
Mitään luonnotonta ja epänormaalia se ei ole, mutta ei yleistä meidän länsimaisessa yhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:41"]
Hyi hitto. Ensinnäkin se että imetät lähes kouluikäistä lasta ja toiseksi se että "annat HÖRPYT TISSEISTÄ!!!"
[/quote] No tottakai hörpyt tisseistä! Haluatko säki? Avaa suu, niin mä ruiskaisen täältä isosta tykistä suun täyteen.. : D ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:41"]
Hyi hitto. Ensinnäkin se että imetät lähes kouluikäistä lasta ja toiseksi se että "annat HÖRPYT TISSEISTÄ!!!"
[/quote] No tottakai hörpyt tisseistä! Haluatko säki? Avaa suu, niin mä ruiskaisen täältä isosta tykistä suun täyteen.. : D ap
[/quote]
hyi h*lvetti mene hoitoon:(
Olin just tulossa sanomaan kans että johtuuko sylittelyn ja tissittelyn käyttö pitkästä imetyksestä vai pitkä imetys mielenviasta joka pistää käyttämään tyhmiä sanoja. Teillä varmaan oli lapset masuasukkeja ja sormiruokailee koko ajan
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:54"]Olin just tulossa sanomaan kans että johtuuko sylittelyn ja tissittelyn käyttö pitkästä imetyksestä vai pitkä imetys mielenviasta joka pistää käyttämään tyhmiä sanoja. Teillä varmaan oli lapset masuasukkeja ja sormiruokailee koko ajan
[/quote]
Ja teillä varmaan aloitettu unikoulu mahdollisimman aikaisin ja syötetty taskulämmintä pilttiä.
Ap saa jotain kiksejä ku ton ikänen käy imemässä sen tissejä. Ei taida paljon miehiä ap:n tissit kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:28"]
En kai ole ihan kokonaan tyttöä vieroittanut. Haluaa maitohörpyt iltaisin, kun pikkuveikkaa tissittelen. Paras tapa antaa läheisyyttä, päivän surut ja murheet saa antaa siinä samalla, turvallisessa sylissä. ap
[/quote]
"Maitohörpyt" ja "pikkuveikan tissittelyt" kuulostaa vaan niin oksettavalta. Sori.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:02"]
Ap saa jotain kiksejä ku ton ikänen käy imemässä sen tissejä. Ei taida paljon miehiä ap:n tissit kiinnostaa.
[/quote] Hohhoijaa! ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:54"]Olin just tulossa sanomaan kans että johtuuko sylittelyn ja tissittelyn käyttö pitkästä imetyksestä vai pitkä imetys mielenviasta joka pistää käyttämään tyhmiä sanoja. Teillä varmaan oli lapset masuasukkeja ja sormiruokailee koko ajan
[/quote] ei sormiruokailussa oo mitään outoa. Kieltämättä huvittais ajatus itsestäni imettämässä omaa viisivuotiastani. Niin huvittais varmaan lastanikin. Mutta en mä silti tuollaista tuomitse, ei ole minun asiani. Itsekin olen imettänyt yli neljä vuotta, mutta neljää lasta yhteensä. Alle tai yli vuoden kutakin lasta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:02"]
[/quote] Hohhoijaa! ap
[/quote]
kolahti, kolahti, koooolaaahtiii
Hieno homma. Meillä sai myös 4v ja 7v isoveljet maistaa tissimaitoa kun pikkusisarus syntyi. Minusta olisi ollut outoa kieltää se.
Se on maitoa mikä on tarkoitettu ihmiselle.
Minusta on huomattavasti oudompaa juoda vieraan eläimen maitoa. Miettikää nyt, suuri osa väestöstä litkii nautaeläimen Tissistä tullutta äidinmaitoa. Se kuuluisi vasikoille.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:15"]Hieno homma. Meillä sai myös 4v ja 7v isoveljet maistaa tissimaitoa kun pikkusisarus syntyi. Minusta olisi ollut outoa kieltää se.
Se on maitoa mikä on tarkoitettu ihmiselle.
Minusta on huomattavasti oudompaa juoda vieraan eläimen maitoa. Miettikää nyt, suuri osa väestöstä litkii nautaeläimen Tissistä tullutta äidinmaitoa. Se kuuluisi vasikoille.
[/quote]
tämä provo meni niyt vähän yli.
en tuomitse! Itse annan tissiä 3- vuotiaalle.. :)
Minulla on ystävä, joka on monen muun asian lisäksi traumatisoitunut lapsuudessaan äitinsä halusta imettää häntä yli 6-vuotiaana. Pyytänyt tyttöä käymään tissillä, mutta vaikka ystäväni on kokenut asian oudoksi, hän äitinsä mieliksi meni kuitenkin. Jo tuo yksittäinen asia on vaivannut ystävääni todella paljon lapsesta lähtien ja kummittelee usein hänen mielessään. Ja joo, muuta saman tason "äidillistä" käyttäytymistä oli myös, ei antanut lapsen kasvaa vanhemmaksi, vaan piti tätä aina tällaisena vaavina. Muutenkin äiti koki erilaiset asiat hyvin raskaiksi itselleen ja ystäväni joutui lapsena tasapainottelemaan vastuunkantajan ja pikkuvauvan roolin välissä ollakseen mieliksi äidilleen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:43"]
Minulla on ystävä, joka on monen muun asian lisäksi traumatisoitunut lapsuudessaan äitinsä halusta imettää häntä yli 6-vuotiaana. Pyytänyt tyttöä käymään tissillä, mutta vaikka ystäväni on kokenut asian oudoksi, hän äitinsä mieliksi meni kuitenkin. Jo tuo yksittäinen asia on vaivannut ystävääni todella paljon lapsesta lähtien ja kummittelee usein hänen mielessään. Ja joo, muuta saman tason "äidillistä" käyttäytymistä oli myös, ei antanut lapsen kasvaa vanhemmaksi, vaan piti tätä aina tällaisena vaavina. Muutenkin äiti koki erilaiset asiat hyvin raskaiksi itselleen ja ystäväni joutui lapsena tasapainottelemaan vastuunkantajan ja pikkuvauvan roolin välissä ollakseen mieliksi äidilleen.
[/quote]
Ja sama kirjoittaja jatkaa vielä: omasta mielestäni lasta ei enää tulisi imettää viimeistään siinä vaiheessa, jos lapsi tulee muistamaan imetyksen. Siinä on ihan syynsä, miksi maito on tarkoitettu vain vauvoille.
Voi hellanlettas! Lähdettäisiinkö vaunuilemaan ihan perheporukalla leikkipuistoon? Voitaisiin tissutella pikkuherrojen kanssa, vaihdettaisiin tietysti aika-ajoin. Ja meitin pikkuneidit voisivat hassutella kiikussa isyleiden kera. Olisikin mainiota, huomennako lähtisimme kohti seikkailua? Me äitylit voisimme ruoka-askarrella lapsosille armahille pikkuisia vauvaporkkanoita ja vauvapanaaneita. Mutta tokihan meidänkin pitäisi maiskutella oikein mainiosti, jotta masu-asukit saisivat maukasta naposteltavaa.
Lutusin terveisin naapurin Maijuliisa ja Kari-Antero :))
Pus pus
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:28"]En kai ole ihan kokonaan tyttöä vieroittanut. Haluaa maitohörpyt iltaisin, kun pikkuveikkaa tissittelen. Paras tapa antaa läheisyyttä, päivän surut ja murheet saa antaa siinä samalla, turvallisessa sylissä. ap [/quote] Etkö ota lasta syliin muuten vain?
[/quote] Tietysti tyttö saa tulla syliin niin usein kuin haluaa ja ehdin sylittelemään. Pikkuveikka vie suuren osan ajasta.. Tissin antaminen siskolle auttaa myös pettymykseen pikkuveljestä yms.. ap
[/quote]
Jotenkin surullisen kuuloista, ettei haluta auttaa lasta oppimaan käsittelemään pettymyksiä ja omaksumaan isosiskon rooli.