Pojallani on VAALEANTURKOOSIT silmät!!
Onko tuo normaali silmien väri? Vauvana oli ihan tavalliset siniset, mutta nyt 1-vuotiaana on alkanut oikea väri tulla esille.
Minulla ja miehelläni on tummanruskeat silmät, äidilläni ja vanhemmillaan ns. taivaansiniset, isälläni ja vanhemmillaan tummanruskeat, mieheni kummallakin vanhemmalla ja kaikilla isovanhemmilla tummanruskeat. Tällä ei ole välttämättä merkitystä, mutta veljelläni on vihreät silmät ja puolisiskoillani siniset ja harmaat. Ei siis ole periytynyt suvusta.
Onko kyseessä jokin mutaatio? Ja onko yleinenkin silmienväri? Ja tuleeko seuraavalle lapsellemme samanlaiset (olen raskaana)?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:20"]
Harvinainen ja kaunis väri sinänsä. Taitaa olla myös tiettyjen vaaleanvihreiden sävyisten silmien ohella niitä silmien värejä jotka harmaantuvat kuten hiuksetkin. Äidillänikin muuttuivat vaaleanharmaiksi n. 60-vuotiaana.
[/quote]
Mulla on myös vaaleanvihreät silmät ja kumma kyllä, ne on keski-iässä alkaneet muuttua kullansävyiseksi, melkein kellertäviksi. Sellaiset leijonansilmät tulleet ennen sammaleenvihreistä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]Silmien värin periytyminen on paljon monimutkaisempaa kuin koulun biologian tunnilla annettiin ymmärtää.
Älä siis murehdi lastesi silmien väriä. On muuten varmaan nätit nuo turkoosit! Vai mitä mieltä olet?
[/quote]
skeidaa