Mies sanoi että lapselle tulee diabetes
Koska syön liikaa sokeria "karkkipäivänä" vaikka muuten sitä välttelen. Huomasin itsekin että viimeisin karkkipäivä meni överiksi ja ajattelin vähentää. Lapsi on kasvanut keskikokoisena. Raskausdiabetesta ei ole.. Joten olen tsempannut itseäni elämään terveellisesti sallimalla herkut yhtenä päivänä. On kyllä paha mieli. Anteeksi hän ei suostu pyytämään, vaikka en kyllä tiedä onko hänellä mitään anteeksi pyydettävääkään. Nyt vaan vaivaa ja uskon että lapsen sokerit heittelee sen synnyttyä.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:08"]
Ei se sokeri sulle diabetest aiheuta, rasva on vaarallisempaa.
[/quote]
Älä tällaista huutele! Et taida tietää kyseisestä sairaudesta.
Jos haluat läski lehmä olla ja tehdä lapsestasikin sotanorsun niin antaa mmennä. Itse kärsit kun heräät yöllä pistelemään ja mittaamaan lapsen sokereita.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:24"]Jos haluat läski lehmä olla ja tehdä lapsestasikin sotanorsun niin antaa mmennä. Itse kärsit kun heräät yöllä pistelemään ja mittaamaan lapsen sokereita.
[/quote]
Miten ajattelit että aloittaja kärsisi? Lapsi siitä kärsii että sokerit heittelee.
Vaikuttaa kyllä helvetin typerältä ihmiseltä ketjun aloittaja, mutta eiköhän hänelle ole vastaus selvinnyt. Eli tyypin 1 diabetes ei tule äidin syömisistä.
Huonokäytöksistä ja sivistymätöntä porukkaa täällä.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Tottakai on hyvä syödä terveellisesti raskauden aikana, mutta ei se lapsi siitä pilalle mene että kerran viikossa syöt makeaa. Suuri osa odottavista äideistä on ylipainoisia ja se on suurempi haitta kuin normaalipainoisen normaalisti syövän karkkipäivät. Ja ylipainoiset äiditkin saavat yleensä ihan terveitä lapsia, kun ei kerran raskausdiabetestä ole.
Itse herkuttelin aika lailla satunnaisesti, vauva oli kuitenkin malliyksilö ;) Äidistä puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:08"]
Okei, taitaa olla väärä paikka kysyä :( Eniten ärsyttää kun miehen suvussa on diabetesta, niin jos se sieltä sattuu periytymään syytetään minua huonoista elintavoista raskausaikana. Ap.
[/quote] No ei aiheuta lapselle diabetesta, hyvänen aika, varsinkin jos syöt vain karkkipäivinä. Ja alttius lapsena puhkeavaan eli ykköstyypin diabetekseen kulkee geeniperimässä, tämän geenin olemassaolo testataan heti lapsen synnyttyä. Eikä siihen vaikuta nykytiedon valossa mitenkään se miten ole karkkipäivänä syönyt tai ollut syömättä.
Kakkostyypin diabetekseen sairastutaan yleensä vanhemalla iällä, vuosikymmenien epäterveellisten elintapojen lopputuloksena, lisäksi useimmiten kakkostyypin diabetekseen liittyy ylipaino.
Toisin sanoen, miehesi on pahasti pihalla asioista. Voisi ainakin ottaa selvää asioista ennen kuin käy sinua syyttelemään.