Entäs jos tuleekin kolmen viikon joulusulku ja vahvin mahdollinen etätyösuositus?
Onko teillä kotonanne riittävästi ruokaa, juomaa, lääkkeitä ja muita päivittäistarvikkeita? Jos voitte tehdä etätyötä niin kuinka saatte lapsenne ja nuorenne pysymään tyytyväisinä sulkutilan eristyksissä?
Kommentit (99)
Vahvin etätyösuositus? Mitä tuo edes tarkoittaa? Suositus on edelleen suositus, oli se sitten vahva eli ei. Sano vaan suoraan, että hallitus rikkoisi perustuslakia ja sulkisi kaiken paitsi terveydenhuollon+palo- ja pelastustoimen.
Kelpaisi kolmen viikon loma valtion piikkiin, kun ei mun työkonetta kotiin saa mahdutettua. Ruokaa löytyy kaapeista ja pakkasesta normaalistikin useammaksi kuukaudeksi. Lapsi asuu jo omillaan. Kaipa sitä löhöäisi Netflixin parissa, rakentelisi lumiukkoja puutarhaan ja lämmittäisi takkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelulaitoksessa lähityössä. Ei vaikuta mitään. Sinne vaan jouluksikin tartuntavaaraan.
Minä teen sinulle lisää sijoituksia sinne. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vahvin mahdollinen suositus :D Miten se toteutetaan? Sanooko Krista-täti oikein napakalla äänellä, että etätöihin siitä? Vai kenties Sanna-täti komentaa, että nyt ei ole oikea aika mennä töihin? :D
# nyt ei mennä kamppanja voisi olla paikallaan nyt tehdä isolla rahalla.
Lääkkeitä on tarpeeksi ja kauppa talon takana. Toivottavasti kauppa pysyy auki muuten hankalaa. Mun puolesta kaikki muu voi mennä kiinni paitsi apteekki ja kauppa. Liikenne voi myös seisahtua. Mikäli lääkäriin tarvitsee mennä ja on kipeä voi tilata ambulanssin kyydin hätänumero 112:sta. Ambulanssi tulee ja vie lääkäriin. Lääkäriin pitää ihmisten kaikesta tilanteesta huolimatta päästävä.
Vierailija kirjoitti:
Marinin mielestä ei ole vielä aika vetää hätäjarrua! Mitä viddua, kuinka pihalla se on? Koronapassi on tällä hetkellä vitsi. Ja pääministerillä taitaa olla lähtölaskenta pian käynnissä, Suomi menee nyt kohti katastrofia.
Lintilää sanoi, ettei ole rahaa koronatukiin. Ei siis tule mitään sulkuja eikä hätäjarrutuksia. Toki normaali ihminen saa aina tehdä johtopäätöksensä siitä, että onko nyt oikea aika pyöriä kylillä ja kapakoissa.
Soita 112 ambulanssi vie lääkäriin kirjoitti:
Lääkkeitä on tarpeeksi ja kauppa talon takana. Toivottavasti kauppa pysyy auki muuten hankalaa. Mun puolesta kaikki muu voi mennä kiinni paitsi apteekki ja kauppa. Liikenne voi myös seisahtua. Mikäli lääkäriin tarvitsee mennä ja on kipeä voi tilata ambulanssin kyydin hätänumero 112:sta. Ambulanssi tulee ja vie lääkäriin. Lääkäriin pitää ihmisten kaikesta tilanteesta huolimatta päästävä.
Jos kaikki muu paitsi kauppa ja apteekki menee kiinni, ei siellä hätäkeskuksessakaan kukaan vastaa. Eikä tule ambulanssi hakemaan eikä ole lääkäreitä sairaalassa. Kannatta ihan vakavissaan miettiä, mitä oikein toivoo.
Haluat siis t a p p a a jonkun vakavasti loukkaantuneen, joka ei ehdi saada apua kun ambulanssi on hakemassa sinua hiivatulehduksen takia lääkäriin? Ja millä meinasit sen ambulanssin kulkevan, jos liikenne on seisautettu?
Mun työtä ei tehdä etänä ja kotoa on sadan metrin säteellä kolme eri lähikauppaa + isompi kauppa kolmensadan metrin päässä, että enpä kyllä pidä koskaan mitään kahvia kummoisempaa varastossa. Woltilla tilaan sitten jos jotain parempaa tekee mieli tai haen vaikka itse tosta tien toiselta puolelta, siinä on ravintolaa ja leipomoa ja kahvilaa jokaiseen makuun.
Yksin asun. Ei lapsia, ei lemmikkejä.
Kyllä tässä on nyt vastuu koronasta jätetty ihmisille itselleen. Kukin suojautukoon ja toimikoon sen mukaan miten parhaaksi näkee. Hallitus on nostanut kädet ylös.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä on nyt vastuu koronasta jätetty ihmisille itselleen. Kukin suojautukoon ja toimikoon sen mukaan miten parhaaksi näkee. Hallitus on nostanut kädet ylös.
Varsin tervettä, että oletetaan aikuisten ihmisten osaavan ihan itse pitää huolen itsestään. Vai oletko ennen korona-aikaakin tarvinut hallituksen holhousta, että osaat pitää huolta terveydestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki muu paitsi kauppa ja apteekki menee kiinni, ei siellä hätäkeskuksessakaan kukaan vastaa. Eikä tule ambulanssi hakemaan eikä ole lääkäreitä sairaalassa. Kannatta ihan vakavissaan miettiä, mitä oikein toivoo.
Sairaalahenkilökunta, pelastushenkilökunta, poliisi, rajavartiajat jne ovat aina töissä, niitä ei missään tilanteessa voi eikä laiteta pois,
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä selvisit ennen vuotta 2020, kun ei ollut Sannaa ja Kristaa neuvomassa, minne saa mennä ja minne ei?
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis t a p p a a jonkun vakavasti loukkaantuneen, joka ei ehdi saada apua kun ambulanssi on hakemassa sinua hiivatulehduksen takia lääkäriin? Ja millä meinasit sen ambulanssin kulkevan, jos liikenne on seisautettu?
Ei tarvitse minkään hiivatulehduksen takia mennä lääkäriin, lääkäriin saa etänä netin kautta yhteyden ja lääkkeet apteekista kotiinkuljetuksella. Ei liikennettä muutenkaan kokonaan seisauteta, vähintään taksit on töissä ja osa muusta julkisesta liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin mielestä ei ole vielä aika vetää hätäjarrua! Mitä viddua, kuinka pihalla se on? Koronapassi on tällä hetkellä vitsi. Ja pääministerillä taitaa olla lähtölaskenta pian käynnissä, Suomi menee nyt kohti katastrofia.
Kuule, nämä pandemiat ovat tätä päivää. Korona ei jää viimeiseksi. Nyt jos koskaan, on mahdollisuus muuttaa omaa elämäntapaansa, jättää pitkät työmatkat, matkustelu palaverien takia ja nauttia etätöistä mökillä luonnon helmassa. Voiko olla parempaa :)
Kiitos vinkistä! Otan käyttöön, Yritä sitten etänä tulla hoidattamaan vaivojasi. Voiko olla parempaa kuin luonnon helmassa itse operoida itsensä samalla kun ammattilainen katselee etänä :)
t. kirurgi
Kiitos, ei tarvitse, mieheni on lääkäri. Uskoisin kuitenkin sairaaloiden pysyvän auki kauppojen lisäksi,. Vai mitä mieltä sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalahenkilökunta, pelastushenkilökunta, poliisi, rajavartiajat jne ovat aina töissä, niitä ei missään tilanteessa voi eikä laiteta pois,
Toki laitetaan, jos VAIN kaupat ja apteekit ovat auki. Ei poliisilaitos, palolaitos tai sairaala ole kauppa tai apteekki. Ja kyllä, tahallani näsäviisastelen. Trolleja on hauska vedättää, kun eivät tajua omien juttujensa epäloogisuuksia edes sitten, vaikka ne avaa heille.
En ole ikinä ollut näin terve kuin nyt jo melkein kahden vuoden aikana. Aina on ollut jonkinlainen flunssa kerran vuodessa, mutta nyt ei mitään. Kiitos etätöiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, nämä pandemiat ovat tätä päivää. Korona ei jää viimeiseksi. Nyt jos koskaan, on mahdollisuus muuttaa omaa elämäntapaansa, jättää pitkät työmatkat, matkustelu palaverien takia ja nauttia etätöistä mökillä luonnon helmassa. Voiko olla parempaa :)
Kiitos vinkistä! Otan käyttöön, Yritä sitten etänä tulla hoidattamaan vaivojasi. Voiko olla parempaa kuin luonnon helmassa itse operoida itsensä samalla kun ammattilainen katselee etänä :)
t. kirurgi
Kiitos, ei tarvitse, mieheni on lääkäri. Uskoisin kuitenkin sairaaloiden pysyvän auki kauppojen lisäksi,. Vai mitä mieltä sinä olet?
No sehän on kiva. Sillä sitten lääkärimiehesi tekee sinulle mökillä esim. avosydänleikkauksen tai vaikka lonkkaleikkauksen. Pirtuakin ilmeisesti löytyy sen verran, että saa sinulta tajun kankaalle ja käsisahan desinfioitua. Kiva mökki teillä!
Oi ihanaa etätöitä! Minun tapauksessani se tarkoittaisi etäopintoja. Ehdinkin eilen jo kiroilla, kun keväällä näköjään olisi muutama kurssi pakollista lähiopetusta, jossa en opi mitään. Etäily passaa paremmin kuin hyvin. Ruokaa ja lääkkeitä ja vessapaperiakin on, ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan anarkiaako toivot? Yhteiskuntarakenne hajoaa kertaheitolla koronasulun takia. Mitä vielä?
Ei tule sulkua. Sannan ja Lima-Ilmarin pitää päästä diskoon kaljaa juomaan ja tanssaamaan.