Mitä mieltä vanhemmista , jotka
eivät päästä lapsiaan virpomaa? Haluan herättää keskustelua siitä, miten koette virpomisen. Onko se hauskaa leikkiä vai vain karkin kerjäämistä? Saitko virpoa lapsena? Päästäisitkö omat lapsesi virpomaan? Jos et, niin miksi?
Olen itse nyt 17-vuotias, eivätkä vanhempani koskaan päästäneet minua virpomaan. Heidän mielestään se oli kerjäämistä. Virpojat, jotka ovelle tulivat otettiin kyllä ilolla vastaan. Ei siitä mitään traumoja jäänyt, mutta kyllähän se pahalta tuntui, kun kaverit pyysivät mukaan, mutta jouduin aina kieltäytymään. Saitteko itse lapsena virpoa ja miten se vaikuttaa päätökseen omien lastenne kohdalla?
Kommentit (4)
Eikö kellään ole mielipiteitä asiaan liittyen? Tämähän on harvinaista....
Sain virpoa lapsena, asuimme silloin paikkakunnalla, jossa oli tapana käydä virpomassa lähiseudun tutut ja tuntemattomat. Nykyisellä asuinpaikkakunnallani ei ole yhtä voimakasta virpomisperinnettä, ja omia lapsiani en ole päästänyt virpomakierrokselle. Käyvät virpomassa isovanhempia, joitain muita sukulaisia ja kummeja. Itsekään en ole mitenkään varautunut ovelle tuleviin virpojiin, mutta eipä niitä täällä kai juurikaan edes kierrä. Joten natsimutsi täällä hei. ;) Lapseni eivät myöskään pääse Halloweenina karkkikierrokselle, koska emme vietä Halloweenia ja sitä jos mitä pidän oikeana kerjuuna.
Sain itse virpoa, mutta omiani en päästä kuin tuttujen luo virpomaan. Maailma on nykyisin niin sairas paikka, että en halua lapsiani päästää vieraiden ihmisten oville
Se vähän riippuu. Jos oksien ja asujen eteen on nähty vaivaa ja ollaan tyytyväisiä vähän huonompaankiin palkkioon, niin silloin virpominen on mun mielestä ihan kaunis perinne.
Vähän oudoksun vanhempia jotka ei päästä lapsia virpomaan ja autavalmisteluissa, mutta ehkä heillä on syynsä.