Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helppo omenasose tmv.

15.09.2006 |

Sain ystävältä pussillisen omenoita ja nyt tarttis säilöä ne.

En pahemmin ole asiaan koskaan perehtynyt, joten nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

Käykö tavallinen sokeri vai pitääkö olla hillosokeria?

Voiko pakastaa pakastusrasioihin vai pitääkö olla lasipurkkeja?

Ja sitten vielä itse ohje...

Tai muitakin, esim. leivonnaisia, joita voisi pakastaa. Tietty perinteinen omenapiirakka, mutta muita? Kaura-omenapaistos olisi ihanaa, mutta sitä tuskin voi tehdä pakkaseen...

Kiitos kaikille jo etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilko omenat ja poista siemenkodat,kattilaan vähän vettä,omenat kattilaan ja keitä välillä sekoittaen kunnes ovat muusina.hurauta sauvalla soseeksi.

tasaisempaa sosetta saat jos sulla on sosemylly.

tavallinen sokeri käy hyvin,jos pakastat soseen,määrää en osaa sanoa,itse olen laittanut maun mukaan.

Vierailija
2/3 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan mikroon ja kuumennat kunnes saat lusikalla sekoittamalla soseeksi. Sitten kattilaan ja mukaan sokeria oman maun mukaan ja kiehautat kunnes pulpahtaa. Sitten säilöt rasioihin, mulla on ainakin ihan muovisia rasioita ja sitten pakastimeen. Helppoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee omenasosetta mikrolla, voi sokerin laittaa heti omenalohkojen päälle ennen kuumennusta. Esim. 1 litra omenalohkoja ja 3/4dl sokeria päälle. Kuumennus 6-8min. täydellä teholla (kansi päällä). Sekoita välillä.Pakkaa pakastusrasioihin ja pakasta jäähtyneenä.

Omenalohkot voi pakastaa silleen pakastuspussissa, tai pakastusrasiassa.Halutessa voi ripsauttaa vähän sokeria päälle (ei pakko).Näppärää sitten tehdä vaikka piirakkaa tai omenapaistosta.