Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lasten meikkaaminen

Vierailija
28.03.2015 |

Arggh! ärsyttää nää nykyajan lapset ku kolmos luokkalaisetkin meikkaa ja käyttäytyy kuin 18 vuotiaat. Jos mulla olis lapsi nii en antais sen meikata niin nuorena. Mitä mieltä te olette asiasta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun meillä kutosella opettaja veti linjan, että hänen luokkaansa ei meikattuja tyttöjä tule. 

Eikä tullut. Eikä kuulunut narinaa. Tuskin edes vanhemmilta, tai ainakaan ne eivät johtaneet mihinkään. 

Eikä tästä ole vasta kuin reilut 10 vuotta! 

Vierailija
2/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan meikata sitten kun lapsi itse ottaa asian esille, mutta opetan hänet meikkaamaan siististi ja valitsemaan sävyt oikein. Näin tehty jo kahden tyttären kohdalla, ensimmäinen aloitti huulikiillolla ja ripsivärillä 10-vuotiaana, toinen otti asian esiin yläasteelle siirryttäessä, ja käyttää BB-voidetta, ripsiväriä, poskipunaa sekä huulimeikkiä, kiiltoa tai punaa. Tuo ensin mainittu esikoinen on nyt 17 ja onkin jo todella taitava meikkaaja, käyttää jo niin monenlaisia tuotteita että en pysy perässä. Kauniisti on aina meikannut. 

En halua lähteä tätä rajoittamaan, koska eihän se silloin kun lapsi sen aloittaa mitenkään suureellista ole, ja sitten kun finnit tulevat teini-iässä ei ole mitään mieltä estää lasta niitä jollain peittämästä kun ne hänestä varmasti kurjalta tuntuvat.

Ja ihonhoidon olen toki opettanut molemmille tytöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet varmaan kutosluokalla. :D

Vierailija
4/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä tota ala-asteikäisten meikkaamista. Ovat ihan söpösiä ilman meikkiäkin. Ylä-asteella ymmärrän että meikataan, kun ilmestyy naamaan epäpuhtauksia jne.

Vierailija
5/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosluokkalaiset käyttäytyy kuin 18 veet?

Niin varmaan...

Vierailija
6/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut yläasteella meikata. Kuulemma jotkut kolmasluokkalaisetkin ovat  nykyään koulussa meikattuina. Se on kyllä mautonta.

Vierailija
7/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on täysin ok että nuori kiinnostuu meikeistä ja meikkaa. Tottakai on hyvä muistuttaa esim. hygieniasta ja siitä ettei kannata käyttää kavereiden ripsaria tai lainata omaansa muille, niin omakin äitini neuvoi aikanaan. Oli muuten yksiä kivoimpia juttuja teini-iässäni, meikkien löytäminen ja niillä "leikkiminen". Itse aloitin meikkaamisen kuudennella luokalla silleen satunnaisesti, yläasteella taisin jo käyttää jotain peitepuikkoa ja ripsaria joka päivä.

Vierailija
8/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:59"]

Mun mielestä on täysin ok että nuori kiinnostuu meikeistä ja meikkaa. Tottakai on hyvä muistuttaa esim. hygieniasta ja siitä ettei kannata käyttää kavereiden ripsaria tai lainata omaansa muille, niin omakin äitini neuvoi aikanaan. Oli muuten yksiä kivoimpia juttuja teini-iässäni, meikkien löytäminen ja niillä "leikkiminen". Itse aloitin meikkaamisen kuudennella luokalla silleen satunnaisesti, yläasteella taisin jo käyttää jotain peitepuikkoa ja ripsaria joka päivä.

[/quote]

Käsittääkseni ap vauhkoontuu kolmosluokkalaisten meikkaamisesta ja menosta... ohis

Vierailija
9/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aloin käyttämään meikkiä kun minulle tuli akne. Pakkohan se oli saada peitettyä