Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kuin joulu olis ollut jo monta viikkoa :(

Vierailija
18.12.2021 |

Lähi-Prismasta on jo lähes kaikki joulusuklaat loppu. Lähes kaikilla on jo kuusi kotona koristeltuna. Tyypit toivottelee facessa hyvää joulua.

Siis mitä helvettiä?!! Jouluun on vielä monta monta yötä - tätä kirjoittaessa kuusi yötä. Meillä on ollut tapana koristella kuusi vasta lähellä aattoa. Lapsuudessa juuri kellään ei ollut joulukuusta kuin vasta aatonaattona korkeintaan.

Nyt kun joulua on "vietetty" jo viikkotolkulla, niin mille se aattona enää tuntuu? Ei miltään, kun "tää on jo tässä nähty".

Kieltämättä itsekin oon paistellut torttuja jo jokusen kerran, mutta siihen se on jäänytkin. Enää ei tee mieli torttuja. Eikö muille käy samalla tavalla tän hemmetin aikaisin alkaneen joulun vieton suhteen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle käy. Kuusen laitoin viikko ennen itsenäisyyspäivää, mukavaltahan se vaan on tuntunut kun tuo valoa ja sellaista lämpöä tänne kotiin. Muista valoista ja koristeista tykkään myös. Lahjat ja joulusuklaat ym olen hankkinut ajoissa, koska en todellakaan aio mennä viimeiseen joulupaniikkiryysikseen vaan köllötellä mukavasti kotona.

Uudenvuoden päivänä siivoon aina joulujutut pois ja siitä alkaa sitten mukavasti uusi vuosi ja "uusi alku".

Minusta jokainen saa myös luoda omat, uudet perinteet jos haluaa. Meilläkin lapsena laitettiin kuusi vasta aaton aattona ja sit sitä pidettiin pitkälle tammikuuhun. Mutta kun itse haluan fiilistellä sitä joulua mieluummin kuukauden etukäteen kuin jälkikäteen. Joten olen päättänyt toimia niinkuin itselle sopii.

Vierailija
2/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle käy. Kuusen laitoin viikko ennen itsenäisyyspäivää, mukavaltahan se vaan on tuntunut kun tuo valoa ja sellaista lämpöä tänne kotiin. Muista valoista ja koristeista tykkään myös. Lahjat ja joulusuklaat ym olen hankkinut ajoissa, koska en todellakaan aio mennä viimeiseen joulupaniikkiryysikseen vaan köllötellä mukavasti kotona.

Uudenvuoden päivänä siivoon aina joulujutut pois ja siitä alkaa sitten mukavasti uusi vuosi ja "uusi alku".

Minusta jokainen saa myös luoda omat, uudet perinteet jos haluaa. Meilläkin lapsena laitettiin kuusi vasta aaton aattona ja sit sitä pidettiin pitkälle tammikuuhun. Mutta kun itse haluan fiilistellä sitä joulua mieluummin kuukauden etukäteen kuin jälkikäteen. Joten olen päättänyt toimia niinkuin itselle sopii.

Joo kieltämättä joulun laitto tuo tunnelmaa kotiin ja esim. pihavaloista tykkään paljon - mutta nehän ei olekaan silkka joulun juttu. Silti hämmentää, kun joulu venyy ja venyy vuosi vuodelta. Ehkä joskus kaupat täyttyy joulutavaralla jo elokuussa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ihmettele tätä aikaisin alkavaa joulua?

Vierailija
4/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä enää jaksa joka vuosi ihmetellä, tyytyy vaan tähän asiaintilaan.

Vierailija
5/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ihmettele tätä aikaisin alkavaa joulua?

Joulukuu kestää kuukauden. Lapset avaavat joulukalenteria 1.12 alkaen. Mitä tässä pitäisi ihmetellä? Kun valmistelut ripottelee joulukuun viikonlopuille, ei tule kiirettä ja hässäkkää, vaan leppoisa tunnelma säilyy koko joulukuun. Työviikot ovat kiireisiä. Jouluna voi sitten rentoutua, kun kaikki on valmisteltu ajoissa.

Vierailija
6/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan joulun odotusta. Joka päivä lokakuun alusta alkaen teen jotain jouluun liittyvää.

Itse jouluaatosta ja joulupyhistä en välitä.

Eikä me oikeestaan mitään jouluruokia edes syödä.

Vierailija
7/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää joululaulujen soittaminen kaupoissa jo marraskuun lopulla. Joulun kaupallisuuteen olen muuten jo turtunut. Mutta onnekseni voin viettää joulua perinteisesti ja omassa rauhassa, korkeintaan sukulaisia tavaten, aatosta loppiaiseen täällä maaseudulla. Kohta aloitan joulusiivouksen eli siivoan ja koristelen kodin joulukuntoon. Piparit ja joulukakku on jo paistettu joulukuun alussa, niin ehtivät maustua hyviä. Joulutorttuja on tullut paistettu keskimäärin joka toinen päivä joulukuun mittaan muun ruoanlaiton yhteydessä. Jouluruoat hankin ja valmistan alkavalla viikolla.

Vierailija
8/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan joulun odotusta. Joka päivä lokakuun alusta alkaen teen jotain jouluun liittyvää.

Itse jouluaatosta ja joulupyhistä en välitä.

Eikä me oikeestaan mitään jouluruokia edes syödä.

Minulla sama. Lokakuussa aloitan askartelut ja koristelun.

Pihakuuseen ja pensaisiin valot.

Joulua vietämme tänä vuonna 22.12. Töissä sitten tiiviisti 23-31.12.

Aamusta iltaseitsemään, teen niin hyvän tilin, että lomailen tammi-helmikuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi