Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheinen ei taas vastaa puhelimeen. Tästäkin joulusta tulee painajaista

Vierailija
17.12.2021 |

Sortuu päihteisiin ja on kadoksissa ja olen huolesta sekaisin :(
En jaksa kohta enää

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista! Mutta kaikkia ei voi auttaa eikä pelastaa.

Vierailija
2/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista! Mutta kaikkia ei voi auttaa eikä pelastaa.

Ei niin :'( En pysty auttamaan, vaikka yrittäisin kun ei usko minua ja valehtelee minkä ehtii.

Riippuu itsestä nämä asiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥️🌹

Vierailija
4/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea Al-anonista. Et ole aiheuttanut päihteiden käyttöä, et pysty kontrolloimaan sitä etkä pysty parantamaan sitä. Voit ainoastaan irrottautua rakkaudella ja olla mahdollistamatta tarjoamalla apuasi päihteistä johtuviin ongelmiin.

Vierailija
5/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tapauksissa on parasta antaa läheisensä Jumalan huomaan. Ja levätä siinä uskossa, että kävi miten kävi läheisesi on Jumalan hyvässä huomassa. Siinä ei menetä mitään, mutta säilyttää oman mielenrauhansa ja terveytensä. Olen itse ollut samassa tilanteessa poikani vuoksi.

Vierailija
6/24 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistukea Al-anonista. Et ole aiheuttanut päihteiden käyttöä, et pysty kontrolloimaan sitä etkä pysty parantamaan sitä. Voit ainoastaan irrottautua rakkaudella ja olla mahdollistamatta tarjoamalla apuasi päihteistä johtuviin ongelmiin.

En pysty olemaan auttamatta. En vaan pysty.  Ja kaikkea muutakin tässä vielä lisäksi.

Tänään ollut taas yksi niitä päiviä kun tuntuu että sekoan. Aamulla varmaan jo parempi olo

Vierailija
7/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse jaksaa. Elä sinä omaa elämääsi ja anna hänen elää omaansa. Et sinä voi kuitenkaan mitään!

Se on hänen oma elämänsä ja hänellä on oikeus tehdä sillä ihan mitä itse tahtoo, niin katkeralta kuin se sinusta tuntuukin. Tiedän, että et voi huolelle  mitään, mutta muista nämä sanat, mitä tähän kirjoitin. Pahimmalta se tuntuu, jos tämä on oma lapsi. Mutta silti: aikuisella on mahdollisuus tehdä itse omat valintansa, huonotkin.

Vierailija
8/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten elää niin kuin he itse haluavat ja tehdä omat virheensä.

Vierailija
9/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika samanlainen kuin läheisesi, elän aivan yksin ja aion juoda itseni blackout-känniin koko jouluviikon puhelin kiinni. Ainoat läheiset on vanhempani enkä kyllä haluaisi että he tilannettani miettivät.

Ei kaikkia vaan voi auttaa, anna olla.

Vierailija
10/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa tapauksissa on parasta antaa läheisensä Jumalan huomaan. Ja levätä siinä uskossa, että kävi miten kävi läheisesi on Jumalan hyvässä huomassa. Siinä ei menetä mitään, mutta säilyttää oman mielenrauhansa ja terveytensä. Olen itse ollut samassa tilanteessa poikani vuoksi.

Tämä sai kyyneleet nousemaan silmiini

Vierailija
11/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista. Muista kuitenkin, että sinä et voi kontrolloida läheisesi päihteiden käyttöä. Sinä et ole asiasta vastuussa. Et voi pelastaa häntä jos hän ei itse halua tulla pelastetuksi. Se ei ole sinun vikasi.

Sinulla on oikeus elää omaa elämääsi.

Vierailija
12/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitää tehdä sovinto itsesi kanssa, hyväksyä tilanne sellaisenaan ja miksi  haluat koko joulun huolitella alkkisläheisesi perään.Se on sinun valintasi, sinun voimavarasi ja kun kerran  haluat elää niin.

Jos et koe tarvitsevasi apua ja vertaistukea mistään, niin silloin sinun ei myöskään kannata täältä tai muualta pyytää apua tai neuvoja. Sovinto itsesi kanssa vähentää tarvettavasi purkaa pahaa oloasi ja totut tunteeseen kuin kokiset sen haastavana. 

Tiedän varmasti,ettei alkkisläheisesi muutu yhtään mihinkään. Vain sinä voit nyt muuttua ja alistua tilanteeseen. Lupaan, että silloi helpottaa ja voit uhrata elämäso alkkisläheisesi hyväksi. Hän elää myös sillä, että sinä katsot häneen peräänsä ja reagoit hänen käytökseensä.

Vierailija
13/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin tyttärenä sanon että anna olla. Et voi auttaa.

Toivota viestillä hyvää joulua ja se siitä.

Saat olla varma ettei mene kuin hetki niin soittaa sinulle ja itkee omaa pahaa oloaan. Auta. Kännissä kuinkas muutenkaan.

Koveta itsesi ja sanot että autettu on. Nyt alat joulun viettoon ja hän saa hoitaa itsensä kuten haluaa. Palataan tammikuulla yhteyksiin. Moi moi.

Niin kauan kuin mahdollistat niin kauan hän itkee sun perään ja oikeasti pakenee omaa vastuutaan. Aikuinen ihminen päättää omista valinnoista, niistä huonoistakin.

Vierailija
14/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee omat valintansa jolle muut eivät voi mitään, ja sinä lopetat sen soittelun.

Vierailija
15/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty olemaan auttamatta. En vaan pysty.  Ja kaikkea muutakin tässä vielä lisäksi.

Tänään ollut taas yksi niitä päiviä kun tuntuu että sekoan. Aamulla varmaan jo parempi olo

Sä voit auttaa ainoastaan katkaisemalla kaiken yhteydenpidon ja toivottamaan tervetulleeksi elämääsi taas kun on selvinpäin. Karua mutta totta. Kaikki huolehtiminen vain tukee päihteidenkäyttöä. Suosittelen vilpittömästi kaikkea mahdollista vertaistukea ja keskustelutuokiota päihdehoitajan kanssa.

Vierailija
16/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana ja välittävä ja henkilö on sinulle varmasti hyvin rakas.

Varo kuitenkin, ettei auttaminen mene asian mahdollistamiseksi. Joskus päihteiden käyttäjän pitää vain pudota sinne pohjalle, että ymmärtää tilanteensa ja avun tarpeensa. Ole silloin tukena.

Vierailija
17/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta saa viiniä ja kaljaa halvalla

Vierailija
18/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksasta saa viiniä ja kaljaa halvalla

Huumeita käyttänyt vuosia. Hetken ollut taas kuivilla ja nyt taas. ap

Vierailija
19/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana ja välittävä ja henkilö on sinulle varmasti hyvin rakas.

Varo kuitenkin, ettei auttaminen mene asian mahdollistamiseksi. Joskus päihteiden käyttäjän pitää vain pudota sinne pohjalle, että ymmärtää tilanteensa ja avun tarpeensa. Ole silloin tukena.

Juuri tätä tulin kirjoittamaan. Joskus auttaminen onkin karhunpalvelus. Autettava ei ole ehkä koskaan joutunut ottamaan itse vastuuta itsestään.

Julmaahan se on, mutta se happinaamari laitetaan näissäkin tapauksissa ensin omaan päähän. Se ei auta ketään eikä mitään, jos hänen sairautensa sairastuttaa sinut.

Vierailija
20/24 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla rauhassa äläkä aikuisia vainoa soitoilla