Keitä ne mammat ovat joiden lapset syövät
maanantaisin koulussa hotkien ruokaa kun kotona ei koko vkl ole tehty lämmintä ruokaa? Onko joku teistä paikalla? Miksi näin?
Kommentit (15)
Yleensä nämä ovat vakavasti ylipainoisten mammojen lapsia, jotka ovat itsekin joko jo sellaisia tai matkalla sinne. Sama hotkiminen jatkuu koko kouluviikon, koulussa, kotona kaikkialla. Ja sitten viikonloppuna mässätäänkin. En voi itsekään tätä ymmärtää.
Minun lapseni urheilevat ja toinen heistä on saanut peräti huomautuksen siitä että oli liian pitkään syömässä ruokatunnilla. Hän kertoi että ruoka oli sinä päivänä erityislaatuisen hyvää. Jos melkein joka viikonloppu on joku lätkäturnaus tai harjoitusottelu leirivieraita vastaan niin kaipa sitä energiaa kuluukin enemmän kuin tietokoneella pelatessa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:14"]
Minun lapseni urheilevat ja toinen heistä on saanut peräti huomautuksen siitä että oli liian pitkään syömässä ruokatunnilla. Hän kertoi että ruoka oli sinä päivänä erityislaatuisen hyvää. Jos melkein joka viikonloppu on joku lätkäturnaus tai harjoitusottelu leirivieraita vastaan niin kaipa sitä energiaa kuluukin enemmän kuin tietokoneella pelatessa.
Samat sanat. Oman laiheliini ruoka-annokset ovat oikein vitsi. Ja siihen jätemyllyyn uppoaa melkein mikä vaan ruoka.
[/quote]
Mun teoria taas on, että mitä enemmän viikonloppuna syödään, sitä suurempi nälkä maanantaina.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:33"]
maanantaisin koulussa hotkien ruokaa kun kotona ei koko vkl ole tehty lämmintä ruokaa? Onko joku teistä paikalla? Miksi näin?
[/quote]
Onko ruoan lämpötilalla joku merkitys?
ihme legenda toi maanantaiahmiminen. Siis jollei lapsi saa kotona ruokaa, niin kai se nyt ahmisi joka hemmetin päivä sen ainoan aterian minkä saa... Mutta sitkeästi toistellaan vuodesta toiseen, ekaluokan opettajani oli kertonut tästä vanhempainillassa jo vuonna -87.
nää on näitä, kun pitää päästä jeesustelemaan. Jollei lapsi syö, se on nirso ja huonotapainen. Jos se syö, niin kotona on jääkaapissa pelkkä valo...
jos maanantai tosiaan kiloissa menee enemmän ruokaa, veikkaan enemmänkin, että viikonlopun syöminen jää päälle, on vedetty pitsaa ja tortillaa, ja vatsa on tottunut saamaan paljon ruokaa...
Meillä lapset syövät kotona nälkäisenä ruokaa, kun kouluruokailussa on säästetty ja keiton sattumat on kuulemma syöty jo ekassa vuorossa ruokailevien toimesta.
Vahingossa tai ei,mutta vkl:na tulee liikuntaa eri määrä kuin pulpetissa. Siitä nälkä maanantaina.
Mikä logiikka tässä edes on? Eikö ne olis joka päivä ahmimassa, jos eivät saa kotona ollenkaan ruokaa? Ei kai sillä kouluaterialla pärjää vuorokautta? Siis tiistaina ahmisivat ihan samalla lailla jne.
Mä ajattelisin, että ehkä ei ole maanantai-aamuna maistunut aamupala, tai ehkäpä on viikonloppuna valvottu liikaa ja sitten ei ole ajoissa herätty syömään maanantaiaamuna? Tai ei vaan ollut aamulla nälkä, kun syötiin illalla niin hyvin ja sitten lounasaikana nälkä onkin jo kova? Tai aamupalalla oli väärää ruokaa tarjolla? Tai maanantain kouluruoka oli erityisen hyvää?
Hei ap, ei ne mammat ole täällä kirjoittamassa, ne on dokaamassa / kamoissa. Suht huonokin äiti kykenee keittämään makaronia ja pilkkomaan nakin sekaan tai ostamaan lihapiirakan kaupasta, mut ne todella ongelmaiset ovat niin päihteissä, ettei ne tajua ruokkia lastaan, hyvä jos tajuavat onko se kotona vai ei.
kasvava teini syö kuin hevonen, pahimmillaan kuin koko talli. viikonloppuna vapaata johon mahtuu paljon aktiviteettia. tossa sen sitten näkee.
Googlaanpas jonkun koulun ruokalistan. Verrataanpa nyt maanantain ruokia vaikkapa keskiviikon ruokiin:
Maanantait: nakkikastike, liha-makaronilaatikko (eikös tää ollut jossain kyselyssä lapsille mieluisin ruoka?), broileri-perunalaatikko, liha-makaronilaatikko (Taas), jauhelihapihvit, jauheliha-spagettivuoka
Keskiviikot: kalapuikot, tortillat kasvistäytteellä, jauhelihakastike, kirjolohikiusaus, silakkamurekepihvit, broilerkastike
Mun esikoiseni ei söisi noista keskiviikon ruoista kuin tortilloja, kuopus söisi tortillat ja jauhelihakastiketta.
Kyllähän ne syö maanantaina, kun on hyvää ruokaa tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:24"]
kasvava teini syö kuin hevonen, pahimmillaan kuin koko talli. viikonloppuna vapaata johon mahtuu paljon aktiviteettia. tossa sen sitten näkee.
[/quote]
Noh, tämäkin on tällainen myytti, josta jaksetaan jauhaa koko ajan. En nyt itse tiedä ketään teiniä, joka olisi syönyt mitenkään erityisen paljon. Ei omanikaan syönyt kuin sen muutaman kerran päivässä tavallisia ruoka-annoksia, eikä edelleenkään syö nyt täysi-ikäisenä kuin pari-kolme kertaa päivässä. Kuitenkin lapseni ja kaverinsa ovat aina olleet liikkuvaa sorttia, mutta eipä tuota ruokaa ole sen enempää mennyt. Joku nyt keksinyt hyvän stoorin, lapsensa parina päivänä syönyt vähän enemmän ja kaikki menee mukaan tuohon, kun olettavat sen olevan jotenkin totta...
Saattaa olla mun, kun ne syövät hyvällä ruokahalulla ruokaa aina missä vaan ja mitä vaan. Kunhan on ruokaa tarjolla syövät. Kotona sitä on kokoajan.
Sorry. Oliko se nyt sun Veikolta jotenkin pois, että lapseni syövät hyvin?
Mammat? Eikä niillä lapsilla mahda ollaa pappaa?