Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää leimatko masentuneita

Vierailija
27.03.2015 |

Lentoturman seurauksena palstalla on ollut ikävää luettavaa. Tahdon vain sanoa, että useimmilla masentuneilla ei tule edes mieleen tuollaiset teot. Koko sairaus pyörii itsensä ympärillä, ei silloin edes jaksa ajatella muiden tappamista. Minä haluan päivittäin kuolla, mutten tekisi kenellekään pahaa. Päinvastoin toivon jokaiselle hyvää ja iloitsen muiden puolesta. Emme ole kaikki tuollaisia itsekkäitä ja pahoja ihmisiä kuin tuo lentäjä, vaikka sairastaisimme masennusta.

Anteeksi, en kykene kovin järkevään ilmaisuun juuri nyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille masentuneille.

Vierailija
2/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Mä luulen kans että masentuneet useammin haluaa itselleen pahaa kuin muille. Nimimerkki kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vaikka olisi kuinka sairas, tuollainen teko on kuitenkin ihmisen oma valinta. Ei se sairaus niitä päätöksiä tee.

Vierailija
4/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:08"]

Hyvä aloitus. Mä luulen kans että masentuneet useammin haluaa itselleen pahaa kuin muille. Nimimerkki kokemusta on.

[/quote]

Kiitos. Olisi paljon enemmän sanottavaa aiheesta, mutten saa kaikkia ajatuksiani nyt puettua sanoiksi. Siksi pyytelin anteeksi, aloitus jäi aika lyhyeksi. Kaipa siitä kuitenkin pääpointtini tulee ilmi. Ap

Vierailija
5/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa puhua tästä asiasta. Olen ollut masentunut jo vuoden, aikavaan lipuu, päivät pyörii samalla kaavalla, mistään en saa iloa mutta ketään en pystyisi satuttamaan, en edes itseäni vaikka kaikki tuntuu ylitsepääsemättömän turhalta enkä saa iloa asioista joista ennen olen  nauttinut, kaikki tuntuu vain tyhjältä. Usein silti ajattelen että voi kun vois  vaan nukkua pois. 

Vierailija
6/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tässä on ollut kyse pelkästä masennuksesta. Kertoo empatiakyvyn puutteesta, että pystyy riistämään 149:lta muulta ihmiseltä hengen. 

Vierailija
7/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset oikeasti yleistä niin karkeasti, mutta aihe on nyt pinnalla syystä, mä olen jo vuosia sairastunut masennusta, eikä mua kuitenkaan haittaa tämä yleistys, tiedän kyllä, mitä elämä oikeasti enemmän on, ja aina on poikkeuksia, kuten tämä. Hyvin harva masentunut edes tappaa itseään, yrityksiä voi monilla olla, mutta vielä harvemmassa on ne, jotka tappaisivat itsensä lisäksi joukon muita.

Vierailija
8/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:14"]

Hienoa puhua tästä asiasta. Olen ollut masentunut jo vuoden, aikavaan lipuu, päivät pyörii samalla kaavalla, mistään en saa iloa mutta ketään en pystyisi satuttamaan, en edes itseäni vaikka kaikki tuntuu ylitsepääsemättömän turhalta enkä saa iloa asioista joista ennen olen  nauttinut, kaikki tuntuu vain tyhjältä. Usein silti ajattelen että voi kun vois  vaan nukkua pois. 

[/quote]

Samaistun tähän. Oikeastaan tuntuu että masennuksen myötä on alkanut välittää muista ihmisistä vielä entistäkin enemmän, vähän jopa marttyyrimaisesti ajatellut että ''ei itsellä väliä kunhan muilla on kaikki hyvin'' jne. Ja kun on itse kokenut todella suurta tuskaa, ymmärtää myös muiden pahaa oloa paremmin eikä toivo sitä kenellekään. Ap

Vierailija
9/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sellaista, että kaikki masentuneet eivät halua kuolla. Minulla on ystävä, joka on ollut vuosikymmeniä masentunut, mutta ei ole koskaan ollut itsetuhoinen. Vaikuttaa hyvin elämäniloiselta ihmiseltä. Masennuslääkitystä ja joskus terapiaa hoitona. Käy töissä säntillisesti ja on parisuhteessa. Masennus näkyy ehkä joskus sellaisena itsetunnon puutteena, mutta vain hetkittäin.

Vierailija
10/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ahdistaa se, että yksinäiset ja sosiaalisesti kömeplöt ihmiset mielletään potentiaalisiksi joukkomurhaajiksi, koska Auvinen, Saari, jopa Breivik ovat olleet yhteisön mielestä kummajaisia ja sosiaalisesti poikkeavia. Tästä Anders L:stäkin oli joku tuttava ehtinyt vakuuttelemaan, että kaveri oli ehkä hieman hiljainen, mutta tyttöystävä löytyi ja "ei ollut mikään eristäytynyt mörökölli".

Minä taas olen eristäytynyt mörökölli, mutta en haluaisi ikinä satuttaa ketään. Sen sijaan ahdistaa yhteisön tuomitsevuus poikkeavuuksia kohtaan...

Vierailija
11/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneet on lusmuja joilla iso ratas heittää.

Vierailija
12/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:22"]masentuneet on lusmuja joilla iso ratas heittää.
[/quote] Edelleenkin kaikki masentuneet eivät ole työttömiä tai saikulla, ja kaikki lusmut eivät ole masentuneita. Et todennäköisesti edes tiedä ihmisistä jos heillä on masennusta.

Vierailija
13/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Voisitko lopettaa yleistämisen ja asiasta puhumisen, josta et selvästikään tiedä mitään, ja josta sinulla ei ole kokemusta? Masennus kyllä lamauttaa välillä pahastikin, eivätkä kaikki kykene silloin esimerkiksi työntekoon, mutta se on ''lusmuudesta'' kaukana. Minä annan työlleni kaikkeni, enemmän kuin monet terveet ihmiset. Ap

Vierailija
14/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, myöntäkää nyt vaan että olette käveleviä aikapommeja. Päässänne viiraa ja lopullinen napsahdus voi olla tuhoisa.

Vierailija
15/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmailuala on kuitenkin sellainen, että siinä pitäisi ehdottomasti olla mielenterveys kunnossa. Siinä kun voi olla vastuussa satojen ihmisten hengestä yhtäaikaa. Ei tuo mies olisi kyllä soveltunu työhönsä lainkaan jos oltaisiin tiedetty tarkkaan hänen diagnooseistaan. Sekin kertoo paljon, että keskeyttää  opintonsa...

Vierailija
16/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:21"]Lisäksi sellaista, että kaikki masentuneet eivät halua kuolla. Minulla on ystävä, joka on ollut vuosikymmeniä masentunut, mutta ei ole koskaan ollut itsetuhoinen. Vaikuttaa hyvin elämäniloiselta ihmiseltä. Masennuslääkitystä ja joskus terapiaa hoitona. Käy töissä säntillisesti ja on parisuhteessa. Masennus näkyy ehkä joskus sellaisena itsetunnon puutteena, mutta vain hetkittäin.
[/quote]

Jatkan vielä sen verran, että tämä oli esimerkkinä siitä ettei ole sellaista tiettyä asiaa jota on kaikilla masentuneilla. Siis esim itsetuhoisuus tai kyvyttömyys hoitaa asioita tai olla empaattinen. Ystävälläni on joskus ollut ongelmia raha-asioissa ja hän kertoi että aina ei jaksa kaikkea mitä haluaisi. On kuitenkin pääpiirteittäin pirteä, ihana tyyppi ja järjestelmällinen ja tavoitteellinen. Ainoa vähänkin masennusta liippaava poissaolo oli kerran kun ei nukkunut yhtään yöllä ennen töitä kun ei saanut unta. Tuo oli varmaan työuralla ainoa pääkoppaan liittyvä poissaolo... En väitä että kaikki masentuneet pystyisivät samaan tai että heidän edes pitäisi, mutta masentuneita on monenlaisia, ja kaikista se ei näy päälle.

Vierailija
17/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näennäisesti terve ihminenkin voi seota.

Vierailija
18/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Mitenkäs määrittelisit itsesi?

Vierailija
19/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:28"]

Joopa joo, myöntäkää nyt vaan että olette käveleviä aikapommeja. Päässänne viiraa ja lopullinen napsahdus voi olla tuhoisa.

[/quote]

En ole masentunut, mutta tekisi mieleni nirhata sinut

Vierailija
20/22 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:28"]

[/quote]

Toivon, että koet vähintään psykoottisen masennuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän