Jotkut väittävät syövänsä 1x/pvä mutta valehtelevat
Jotkut sanoo syövänsä kerran päivässä, vaikka oikeasti he napostelevat välissä kahvia, omenoita, leipää, jogurttia... yms. Se ei ole kerran päivässä syömistä.
Minä syön oikeasti kerran päivässä. Syön kaiken ruoan ja juoman (paitsi veden) tunnin sisällä. Loput 23h olen täysin syömättä. En tuona aikana syö yhtäkään omenaa tai mitään muutakaan.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:12"]
Tosi tervettä. Kroppa kiittää.
[/quote]
Todellakin kiittää. Varsinkin haima, kun elimistö ei ole jatkuvasti postprandiaalisessa tilassa. Toki myös hampaat.
Olen törmännyt samaan. Jotenkin hämmentävää, kun työkaveri julistaa ettei hän syö kuin kaksi kertaa päivässä. Kuitenkin meillä töissä on tauot kahden tunnin välein ja näen miten hän mussuttaa leipää, mehua ja jugurttia joka ikisellä tauolla. Eikö näitä lasketa syömiseksi? Tässäkö on syy suomalaisten ylipainoisuuteen, pelkkä lämmin ruoka lasketaan päivittäisiin kaloreihin, naposteluja ei?
Mä juon aamulla kaksi kuppia kahvia, eli siis en syö mitään ja sitten illemmalla jossain kohtaan syön. Eli mielestäni syön vain kerran päivässä, en napostele yhtään mitään, ja uskon , että jos joku näin sanoo, on samanlainen kuin minä. EI niitä onneksi ole monia!
Ai kahvikin ruokaa. No sitten syön harvemmin kerran päivässä vaikka näin olen luullut tekeväni. En sitten ole ollut syömättä viittä päivääkään, kun toisinaan on kahvia ollut parina päivänä kuitenkin.
Ahaa. Oletko kovinkin ylpeä vinksahtaneista syömistottumuksistasi?
Onko mitään ideaa syödä vain 1xpäivässä? säännöllinen ruokarytmi on pop:-D mulle tuollainen olisi kidutusta, 3xpvä on jo aika passeli.
Minä syön kolme kertaa päivässä. Se tarkoittaa, että muuna aikana en suutani avaa kuin vedelle. Satunnaisesti voin juoda kahvia ilman kermaa tai pullaa.
Se onnistuu aivan hyvin, kun osaa koostaa ruokansa niin, että saa kaiken tarvitsemansa energiaa myöten.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:03"]
Onko mitään ideaa syödä vain 1xpäivässä? säännöllinen ruokarytmi on pop:-D mulle tuollainen olisi kidutusta, 3xpvä on jo aika passeli.
[/quote]
Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:57"]
Jotkut sanoo syövänsä kerran päivässä, vaikka oikeasti he napostelevat välissä kahvia, omenoita, leipää, jogurttia... yms. Se ei ole kerran päivässä syömistä.
Minä syön oikeasti kerran päivässä. Syön kaiken ruoan ja juoman (paitsi veden) tunnin sisällä. Loput 23h olen täysin syömättä. En tuona aikana syö yhtäkään omenaa tai mitään muutakaan.
[/quote]
Valehtelet!
No, mun mies syö vain muutaman tunnin päivässä. En siis laske rasvatonta kahvimaitoa mukaan.
Tässä miehen normaali päivä:
Aaminen noin klo 8: Kahvia maidolla
Lounas: Kahvia maidolla
Iltapäivällä: Kahvia maidolla
Päivällinen noin klo 17:30: Mitä milloinkin, normaalia ruokaa.
Välipuputusta klo 19: Pulla, kahvia, voikkari tai jugua sekä suklaata, jos löytyy
Iltapalaa klo 21: 4-6 voikkaria
Miehellä pysyy hyvin linjat, kun käytännössä syö vaan 3-4 tuntia päivässä.
Just toi oli mullekki uutta että VESI lasketaan syömiseksi xD
Katsotko kellosta aikaa, että menee justiinsa se 60 minuuttia syömiseen ja juomiseen....eiku siis syömiseen koska juomistahan sä et harrasta?:D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:16"]
Just toi oli mullekki uutta että VESI lasketaan syömiseksi xD Katsotko kellosta aikaa, että menee justiinsa se 60 minuuttia syömiseen ja juomiseen....eiku siis syömiseen koska juomistahan sä et harrasta?:D
[/quote]
Katson vain suunnilleen. Joskus menee 30min ja välillä jopa 1,5h.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:11"]
No, mun mies syö vain muutaman tunnin päivässä. En siis laske rasvatonta kahvimaitoa mukaan.
Tässä miehen normaali päivä:
Aaminen noin klo 8: Kahvia maidolla
Lounas: Kahvia maidolla
Iltapäivällä: Kahvia maidolla
Päivällinen noin klo 17:30: Mitä milloinkin, normaalia ruokaa.
Välipuputusta klo 19: Pulla, kahvia, voikkari tai jugua sekä suklaata, jos löytyy
Iltapalaa klo 21: 4-6 voikkaria
Miehellä pysyy hyvin linjat, kun käytännössä syö vaan 3-4 tuntia päivässä.
[/quote]
Tossahan on kuus kertaa päivässä syömistä.
Tosi tervettä. Kroppa kiittää.