Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilomustasukkaisuus

Vierailija
27.03.2015 |

Kärsin salaa sairaalloisesta mustasukkaisuudesta miestäni kohtaan. Jahkaan päässäni vanhoja juttuja päivästä toiseen ja epäilen koko ajan miehen retkahtavan yhteen vanhaan tuttuunsa uudelleen. Mieheni valehtelun seurauksena minulle muodostui todella vahva mustasukkaisuuden tunne, jota en osaa unohtaa. Mitään pettämistä ei kai kuitenkaan koskaan ollut, mutta henkisellä tasolla mies petti minua aika ikävästi selän takana. Nyt pelkään, että hän valehtelee edelleen ja tapailee tuota naista selkäni takana. Mistä apua? En uskalla puhua miehelleni, enkä ystävilleni tästä. Häpeän, vaikka en edes näytä todellisia tunteitani kenellekään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut aivan hyvin kirjoittaa tuon, kaikki täsmää. Ajattelin kuitenkin rohkaistua ja mennä puhumaan asiasta terapeutille, koska ymmärrän suhteemme loppuvan jos jatkan näin. Tämä syö naista niin paljon :(

Vierailija
2/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. jatkaa. Siitä valehtelusta mulle tuli sellainen fiilis, että mies on siis kykeneväinen valehtelemaan tietyssä asiassa, joten helposti valehtelisi sitten isommassakin asiassa, eli esim. pettämisen tai ihastumisen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:49"]2. jatkaa. Siitä valehtelusta mulle tuli sellainen fiilis, että mies on siis kykeneväinen valehtelemaan tietyssä asiassa, joten helposti valehtelisi sitten isommassakin asiassa, eli esim. pettämisen tai ihastumisen yhteydessä.
[/quote]

Niinhän se menee. Moni mies tekee sitä, että tekee salaa naisen selän takana juttuja, joista tietää naisensa suuttuvan. Sitten kirkkain silmin väitetään, että mitään ei ole tapahtunut, mutta oikeasti on. Tätä olen nähnyt niin paljon.

Vierailija
4/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:48"]Mä olisin voinut aivan hyvin kirjoittaa tuon, kaikki täsmää. Ajattelin kuitenkin rohkaistua ja mennä puhumaan asiasta terapeutille, koska ymmärrän suhteemme loppuvan jos jatkan näin. Tämä syö naista niin paljon :(
[/quote]

Olen kanssa miettinyt terapeuttia. Tämä juttu vaan on niin syvällä, etten tiedä, uskaltaisinko siitä edes terapeutille avautua. Itse oireilen ihan fyysisesti välillä, jos esim. näen tuon naisen ja kaikki muistot rävähtävät mieleeni sillä sekunnilla. Ei kovin tervettä, sillä näen sitä naista olosuhteiden pakosta todella usein. Ap

Vierailija
5/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa on lopettaa salailu ja kertoa miehelle. mitä valehtelu sai aikaan. Näyttövelvollisuus on nyt miehellä.

Vierailija
6/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut asiasta miehelleni jo aiemmin, kun valehtelu tuli ilmi. Päädyin kuitenkin antamaan anteeksi ja siitä lähtien olen ollut salaa mustasukkainen. Suhteessamme ei ole mitään vikaa tällä hetkellä. Mutta koska valehtelun aikoihinkaan en osannut aavistaa juuri mitään, ennen kuin vahingossa kuulin hänen juttelevan puhelimessa jollekin vieraalle naiselle ja sopivan tapaamisen hänen luonaan, en osaa enää luottaa intuitiooni ja olen koko ajan varpaillani peläten seuraavaa iskua vasten kasvoja. Ap

Vierailija
7/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kyseessä ei ollut pettäminen, vaan ystävyyssuhde, josta en ollut tietoinen niihin aikoihin. Olin silti todella loukkaantunut ja mielestäni mieheni oli törkeästi salaillut minulta asioita, joissa ei viattomassa tapauksessa pitäisi olla mitään salattavaa. Ap

Vierailija
8/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:08"]Ainoa tapa on lopettaa salailu ja kertoa miehelle. mitä valehtelu sai aikaan. Näyttövelvollisuus on nyt miehellä.
[/quote]
Näyttövelvollisuus eli todistustaakka on AINA sillä joka syyttää.

Vierailija
9/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin myös. Tämä ei ole kivaa.

Vierailija
10/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on niin vaikeaa, kun tietää itsekin, että tämä mustasukkaisuus on täysin vailla pohjaa. En haluaisi uskoa, että mieheni ja tuon naisen välillä on enää mitään sen syvempää, mutta tiedän heistä ja heidän välisestä suhteestaan liikaa yksityiskohtia, jotka saavat minut epäilemään varmaan loppuelämäni, että mieheni haluaa hänet vielä tuon naisen tilalleni. Ja juuri siksi, koska käsitän tämän olevan sairaalloista, en halua puhua miehelleni, enkä aiheuttaa turhia riitoja välillemme. Olemme kuitenkin eläneet suhteellisen harmonista elämää kaikkien näiden kriisien jälkeen. Ap

Vierailija
11/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaa naisen minun tilalleni. Kirjoitusvirheitä ap

Vierailija
12/12 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi haluaisi tämän kaverinaisen, niin miksi sitten ylipäätään olisi alkanut seurustella kanssasi? Miehesi ehkä on kyllä käyttäytynyt törpösti, ehkä voisit puhua asian halki, ja kertoa että toivot häneltä korostettua avoimuutta suhteessa tähän kaveriin?