Millaista ruokaa syöt ravintolassa?
Kommentit (29)
Melkein aina hyvin perinteisesti leike tai lehtipihvi ja ranskalaiset. Kun on hyvä ruoka löytynyt, niin mitä sitä vaihtamaan.
Olen koko aikuis ikäni syönyt ruokatunnilla lounas ravintoloissa, seisovassa pöydässä. Nyt korona aikana lounasravintolat ovat jääneet väliin. Kaipaan niitä ehkä eniten. Kotiruoka eli tuoreista raaka aineista tehty ruoka maistuu. Ei puolivalmisteet eikä jalostetut ruuat. Postitalolla esim. on laadukasta, maistuvaa ruokaa. Onkyllä mo essa muussakin paikassa.
Mitä milloinkin, aineosista katson minäkin. Saatan syödä salaatinkin, jos on sellaisia aineksia, mitä kotona ei ole. Yksi suosikki alkuruokani on maa-artisokkakeitto, mitä en ole koskaan tehnyt itse, jos sitä vain listalla on. Jälkkärisuosikkini on juustokakku, sitä olen laiska tekemään itse ja yleensä en kauheasti syö makeaa muutenkaan, mutta ravintolassa muutaman kerran vuodessa juustokakku. Jos listalla ei ole juustokakkua, creme brulee on toinen suosikki. Myös kaikki sienikeitot menee alkuruokana, niitäkään en tee koskaan itse. Joskus otankin vain alkuruuan ja jälkiruuan, pääruuat on eniten sellaisia, mitä itsekin tulee tehtyä tai sen salaatin pääruokana, jos on vaihtoehtona sellainen.
Vuohenjuustokana on kyllä aika usein valintani, jos syön pääruoan. Riippuu tietysti ravintolan teemasta, mutta sellaisessa perusravintolassa näitä. Erikoisuuksia voin kokeilla, jos ei ihan älyttömän erikoista ole.
Sellaista mitä en tee kotona.
Kalaa, maksaa, käymme paljon etnisissä ravintoloissa. Ulkomailla sitä paikallisinta kausiruokaa esim toissaviikolla pastaa valkoisella tryffelillä ja villisikaa
Yleensä tilaan pihvin, koska sitä harvemmin tehdään kotona.
Kotiin tilataan pizzaa, mutta ei usein. Lähipizzeria ei todellakaan ole hyvä. Laatu vaihtelee hirveästi.
Lähellä on myös kiinalainen ravintola, sieltä haen itselleni silloin tällöin ruoan. Se annos on niin iso, että syön siitä 3 pvää.
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Ravintoloissa emme käy. Emme ikinä.
Olemme olleet yhdessä jo 18 vuotta.
Ah, lahhhna…😋