Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelijat! Paljonko pyydätte tutuilta housujen lyhennyksestä?

Vierailija
27.03.2015 |

ev

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kymppiä, mutta mieluummin joku vastapalvelus, viinipullo tms.

Vierailija
2/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan oikeasti pyydä tutuilta rahaa tms. tuollaisesta? Just joo...ahne paskoja olette...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:15"]Ei kai nyt kukaan oikeasti pyydä tutuilta rahaa tms. tuollaisesta? Just joo...ahne paskoja olette...
[/quote]

Sä olet varmaan juuri sellainen ihminen jonka mielestä muilla on velvollisuus vaikka viedä sut Helsingistä Utsjoelle ja takaisin ilmaiseksi, ihan vaan sen takia kun olette niin tuttuja (olitte siis samassa päiväkodissa kahden kuukauden ajan vuonna -81) :D

Vierailija
4/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:15"]

Ei kai nyt kukaan oikeasti pyydä tutuilta rahaa tms. tuollaisesta? Just joo...ahne paskoja olette...

[/quote]

Vittu mikä pummi. Ei kai nyt kampaajat tai automekaanikotkaan tee töitä ilmaiseksi kavereille? Jos tuolle linjalle lähtee, ei muuta ehdikään, kuin raataa ilmaiseksi pummeille.

Vierailija
5/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
7/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:15"]

[/quote]

Vittu mikä pummi. Ei kai nyt kampaajat tai automekaanikotkaan tee töitä ilmaiseksi kavereille? Jos tuolle linjalle lähtee, ei muuta ehdikään, kuin raataa ilmaiseksi pummeille.
[/quote]

Housujen lyhentämiseen mene mulla niin pieni hetki ettei siitä edes kehtaa mitään laskuttaa. Eriasia jos joutuis kokoajan olla lyhentelemässä kaikkien tuttujen housuja. Mutta jos nyt joskus harvoin jonkun housut lyhentää niin en kyllä siitä mitään hintaa ota.

Vierailija
8/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:15"] Ei kai nyt kukaan oikeasti pyydä tutuilta rahaa tms. tuollaisesta? Just joo...ahne paskoja olette... [/quote]   Vittu mikä pummi. Ei kai nyt kampaajat tai automekaanikotkaan tee töitä ilmaiseksi kavereille? Jos tuolle linjalle lähtee, ei muuta ehdikään, kuin raataa ilmaiseksi pummeille. [/quote] Housujen lyhentämiseen mene mulla niin pieni hetki ettei siitä edes kehtaa mitään laskuttaa. Eriasia jos joutuis kokoajan olla lyhentelemässä kaikkien tuttujen housuja. Mutta jos nyt joskus harvoin jonkun housut lyhentää niin en kyllä siitä mitään hintaa ota.

[/quote]

Mä en opiskellut kolmea vuottta sen takia, että saan tehdä ilmaista duunia tutuille.

Vierailija
9/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:15"] Ei kai nyt kukaan oikeasti pyydä tutuilta rahaa tms. tuollaisesta? Just joo...ahne paskoja olette... [/quote]   Vittu mikä pummi. Ei kai nyt kampaajat tai automekaanikotkaan tee töitä ilmaiseksi kavereille? Jos tuolle linjalle lähtee, ei muuta ehdikään, kuin raataa ilmaiseksi pummeille. [/quote] Housujen lyhentämiseen mene mulla niin pieni hetki ettei siitä edes kehtaa mitään laskuttaa. Eriasia jos joutuis kokoajan olla lyhentelemässä kaikkien tuttujen housuja. Mutta jos nyt joskus harvoin jonkun housut lyhentää niin en kyllä siitä mitään hintaa ota.

[/quote]

Mä en opiskellut kolmea vuottta sen takia, että saan tehdä ilmaista duunia tutuille.
[/quote]

No sä oletkin sä. Sukulainen joka on kampaaja, tekee kampauksia ilmaiseksi esim juhliin, joku toinen tekee kynsiä, kolmas ompelee lahkeita, neljäs tekee synttärikakkuja (nuo olivat esimerkkejä). Pointti siis se että teemme kaikki silloin tällöin kun on tarvetta niin ilmaiseksi toisillemme asioita. Enkä näe siinä mitään pahaa. Ei tulis mieleenkään laskuttaa perheenjäseniä, sukulaisia tai ystäviä. Onneksi meillä niin hyvät välit että tehdään ilmaiseksi juttuja ihan hain auttamisen ilosta.

Vierailija
10/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa pyytää tutuiltakin palkkio. Äitini kilttinä ihmisenä lupasi ommella verhot ilmaiseksi, hetken päästä hän joutui ne jo leikkaamaan ja mittaamaankin itse. Sitten toiset verhot, kolmannet, housunlahkeet, takin vetska, toiset housut jne jne...eli pyydä semmoinen hinta ettet hetkenpäästä ole toisten ilmainen orja. Minä ompelen ilmaiseksi vain lapsilleni ja muut jos kysyy niin otan palkkion.

Vierailija
11/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh en mitään. Toivon että ystävä auttaa minua jos pystyy, kun joskus pyydän.

Vierailija
12/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi per pöksyt. Lyhentelin naapureiden housuja ja vaihdoin takkeihin vetoketjuja kahvipakettia vastaan. Olin mä tyhmä, mutta yritin pitää naapurisopua yllä. Kyllästyin touhuun ja ilmotin, että ompelukone on rikki. Naapurin rouva ei edes tervehdi enää, kun hänen insinööri miehensä lähti työmatkalle Ranskaan, liian pitkissä pöksyissä:)

Vierailija
13/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:12"]Kyllä kannattaa pyytää tutuiltakin palkkio. Äitini kilttinä ihmisenä lupasi ommella verhot ilmaiseksi, hetken päästä hän joutui ne jo leikkaamaan ja mittaamaankin itse. Sitten toiset verhot, kolmannet, housunlahkeet, takin vetska, toiset housut jne jne...eli pyydä semmoinen hinta ettet hetkenpäästä ole toisten ilmainen orja. Minä ompelen ilmaiseksi vain lapsilleni ja muut jos kysyy niin otan palkkion.
[/quote]
Huoh. Kyllä sitä täytyy itsellä sen verran olla munaa että osaa sanoa myös ei.

Vierailija
14/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:17"]Hui. 10€ saa jo kaupasta uudet oikean kokoiset housut.
[/quote]

Kaikki ei saa oikean mittaisia housuja kaupasta.

Vierailija
15/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€, perhe sitten eri asia. Työajalla teen.

Vierailija
16/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on ompelimo, ja ottaa saman taksan kaikilta. Yksinkertaisella tikillä ja tavallisella taitteella 20, erikoistaitteella tai kaksoistikillä 25 muistaakseni.

Vierailija
17/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli Aamulehdessä uudesta korjausompelimosta, jossa housujen lyhennys maksaa 10 euroa.

Ei ole paljoa mielestäni, tosin jos on enemmän, niin kuka lyhennyttää housuja.

Vierailija
18/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. 10€ saa jo kaupasta uudet oikean kokoiset housut.

Vierailija
19/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhentänyt ilmaiseksi tuttujen housunlahkeita. En ole ammattiompelija, vaan taitava harrastaja.

Vierailija
20/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä tuttu, jolle lyhennän parit housut ihan kotikoneella. En mä voi siitä ompelimohintoja laskuttaa.

Ap