WAAHH, mikä tori.fi myyjä. >:-/
Ostin lasten vaatepaketin naiselta, joka halusi aikataulujensa vuoksi laittaa paketin postin kautta tulemaan, vaikka asutaan n. 30min ajomatkan päässä toisistamme. Noh, suostuin maksamaan postit ja kerroin tarvittavat tiedot paketin laittamista varten.
Sain paketin ja vaatteet olivat likaisia, mutta ehjiä. Ilokseni huomasin paketin sisältäneen mm. Name It & Ticket To Heaven "merkkikamppeita", joten ei vaatteiden likaisuus haitannut sen enempiä..
Näistä merkkivatelöydöistä ilostuin ja kirjoitin facebookkiin jotain turhanpäiväistä niistä jonkin päivitykseni alle.
Tästä muutaman tunnin kuluttua sain myyjältä facebook-kaveripyynnön jonka hyväksyin, ajatellen ettei äitikavereita mulla kuitenkaan ole liikaa, todellakaan..
Sittempä nainen oli kirjoittanut facepäivitykseeni että: "WTF, olisi reilua maksaa mulle oikea hinta näistä merkkivatteista, joista en tiennyt, mutta hoidetaan asia toisella tavoin!!"
En tähän kirjoittanut mitään, kun facebookissa pingahti yksityisviesti naiselta, jossa luki että koska olen ilmeisen vähävarainen (????!!!!), ei hän rahaa enää pyydä vaan sitä että hoidan hänen kolmea lastaan (5-v, 3-v ja 8kk) viikonlopun, jotta hän pääsee miehensä kanssa reissuun. T'ällä toiminnalla saisin kuulemma VELKANI kuitatuksi (seriously.... minkä ihmeen velan???)
MITÄ HELVETTIÄ. Olen ihan äimänkäkenä. En koe olevani velkaa naiselle, sillä en edes ostotilanteessa tajunnut vaatteiden olevan merkkikuteita sillä ilmoituksessa oli vain yksi kuva koko vaateläjästä, joka sekin oli sumea, joten en vaatteita edes kunnolla nähnyt, ja paskaisiakin olivat. Lisäksi, kuka ihme yrittää jallittaa tuntematonta ihmistä hoitamaan pieniä lapsia koko viikonlopun, tietämättä hoitajasta yhtään mitään.
nyt yritän tässä samalla miettiä miten helvetissä vastaan tälle naiselle jotain. Huaahh!!! O_O Vinkkejä? Kokemuksia??! Vertaistukea!!!!?? :D
Kommentit (31)
Nyt poista se kavereista ja poista sen kommentti seinältä. Jatkosa sitten olet viisaampi etkä hyväksy tuollaisia tuntemattomia kavereiksi. Tulee minullekin kaveripyyntöjä tai ehdotuksia ihmisiltä joita en tunne. Olen ehkä joskus myynyt lastenvaatteita tai tarvikkeita.
Eihän kukaan tervejärkinen anna omia lapsiaan hoitoon täysintuntemattomalle ihmiselle. Sinä et tehnyt kaupoissa mitään väärää. Maksoit sen hinnan minkä myyjä tavaroistaan haulusi joten et ole mitään velkaa hänelle enää. Vastaa hänelle että ole hänelle mitään velkaa. Poista hänet kavereista ja sen jälkeen älä enää ole häneen missään yhteydessä.
Taitaa olla mielenterveys vähän hakusessa tyypillä, kuka muka lähtee googlaamaan tuntematonta henkilöä jonka kanssa on jo tehnyt kaupat onnistuneesti? Vai stalkkasiko tyyppi ap:ta jo ennen kuin kaupat tehtiin? Puhumattakaan tuosta yrityksestä työntää lapset täysin vieraalle henkilölle koko viikonlopuksi...
Jaksan myös ihmetellä näitä Facebook-uskovaisia jotka halukkaasti jakavat koko elämänsä jokaisen netinkäyttömahdollisuuden omaavan kanssa. Kannattiko?
(Outoa on toki myös lupautua ostamaan epämääräinen kasa vaatteita, joista ei etukäteen tiedä tuon taivaallista. Siksi epäilen tätä provoksi.)
Feissarimokiin, poistat kavereistasi, etkä kommentoi asiaan mitään. Tai no voit kirjoittaa hänelle, että tutustuu tori.fin sääntöihin, jossa hän huomaa, ettei kukaan ole häntä huijannut.
Jaksaa aina ihmetyttää, että millaisella ihmisellä tulee ongelmien edessä ensimmäisenä mieleen tulla kysymään täältä. Normaaleja kanssakäymistilanteitakaan ei pystytä enää hoitamaan ilman että kysytään muilta apua, uusavuttomuus huipussaan! :D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:08"]Jaksaa aina ihmetyttää, että millaisella ihmisellä tulee ongelmien edessä ensimmäisenä mieleen tulla kysymään täältä. Normaaleja kanssakäymistilanteitakaan ei pystytä enää hoitamaan ilman että kysytään muilta apua, uusavuttomuus huipussaan! :D
[/quote]
Jaksaa aina ihmetyttää, että mitä kummaa täällä saisi kirjoitella jos mitään asioitaan ei tänne saa jakaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:03"]
Itse en kyllä alentuisi ostamaan käytettyjä lastenvaatteita jostakin nettihuutokaupasta. Siinä näkee taas, kuinka paljon vanhemmat arvostavat lapsiaan.
[/quote]
No mutta sinähän se vasta tyhmä oletkin. Kiitos kun meille tämän tiedon noin auliisti tarjoilit.
Tyhmyys olisi tietysti viisasta kätkeä, mutta mitäpä tyhmä itselleen mahtaa.
Miksi kukaan hyväksyisi kaverilistalleen satunnaisen nettimyyjän? Nyt ihan oikeasti, valoja päälle...
:D Tottakai jatkat keskustelua päivityksessäsi ja sitten postaat feissarimokiin, kuten ehdotettu.
Toistoa, toistoa, mutta et ole mitään velkaa, myyjän kämmi. Ja aikamoista käydä tekemään susta oletuksia, että olisit vähävarainen, myyjähän itse tässä itkee kun ei saanu paria euroa enempää paskasti myydystä vaatekasastaan :D Oivoi, pilipäitä netti pullollaan.
Missäs kohtaa tässä väitettiin ettei tänne saa mitään jakaa? Tämä aloitus nyt ainakin oli ilmiselvä spämmi.
Laita viestiä torin ylläpitoon. Niitä vois kiinnostaa.
Outo tapaus. Saisit muksut kaupanpäällisinä:)