Hei sinä ulkonäkökeskeinen!
Mikä on se lapsuuden trauma, joka saa jotkut ihmiset miettimään omaa ja toisten ulkonäköä jatkuvasti?
Koko ajan kiinnitetään ÄÄNEEN huomiota ulkonäköseikkoihin, kehutaan ja arvostellaan jokatoista vastaantulevaa saman sukupuolen edustajaa ja mikä tärkeintä VERRATAAN itseensä. Parhaimmat ystävät joutuvat yleensä eniten kuuntelemaan jauhamista omista ulkonäöllisistä puutteista, mietintöjä kauneusleikkauksia ja vastaamaan miljoona kertaa kysymyksiin kuten "onko mulla hyvä pylly?". Huomion kerjääminen ulkonäöllä on tavallista ja jokapäiväistä elämää jaksetaan sitä paremmin mitä enemmän kehuja ulkonäöstä saadaan. Tähän voidaan liittää myös muut ulkokultaiset kehuskelut kuten "onpas sulla tyylikkäät verhot, mahtoi olla kalliit". Raha ja status kulkevat tietenkin käsikädessä ulkonäön kanssa. Huoh.
Kommentit (17)
Vanhempien tapa arvostella jatkuvasti kaikkien ulkonäköä. Vaikkeivät itse edes ole todellakaan mitään malleja.
Outoahan tuollainen käytös on mutta on myös niitä ulkonäkökeskeisiä, jotka eivät ole moukkamaisia. Esimerkiksi minä. Ei tulisi mieleenkään sanoa ääneen mitään esimerkkisi kaltaista enkä todellakaan kyselisi kavereilta onko minulla hyvä pylly...ulkonäkö on minulle harrastus jota haluan kehittää. Meikkaaminen ja hiusten laittaminen on minusta rentouttavaa ja hauskaa. Pidän laadukkaista vaatteista ja saan mielihyvää siitä tiedosta, etteivät orjat ole tehneet t-paitaani tai että takin ostaminen auttaa tuomaan jollekin Suomessa työn. Myös sisustaminen on minusta mukavaa, siihen pätee sama kuin edellä.
Miksei saa kehua toisen verhoja? Kalliin näköinen on kohteliaisuus, joka tarkoittaa sitä, että verhot näyttävät laadukkailta ja tyylikkäiltä. Usein hinta ja laatu kulkevat nimittäin käsi kädessä
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:36"]Oletko yläasteella?
[/quote]
En minä ainakaan ole ollut yli kymmeneen vuoteen, mutta näistä ulkonäöstä jauhajista monet ovat varmaan jääneet sille tasolle. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:36"]Oletko yläasteella?
[/quote]
Tai sit se vaan viettää aikaa naisten seurassa? En tiedä kerjääkö naiset huomiota toisiltaan, mutta ainakin mieheltä sitä pitäisi saada jatkuvasti :D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:42"]Miksei saa kehua toisen verhoja? Kalliin näköinen on kohteliaisuus, joka tarkoittaa sitä, että verhot näyttävät laadukkailta ja tyylikkäiltä. Usein hinta ja laatu kulkevat nimittäin käsi kädessä
[/quote]
Tuo oli vain yksi esimerkki. On nimittäin ihmisiä, jotka pitävät ostamiaan asioita rumina, jos eivät saa tarpeeksi kehuja niistä muilta. Ja tärkeää on myös monille se, että ainakin ulkoisesti heitä pidetään varakkaina. Ap
Mä heivaan aina helvettiin tollaset tuttavat. Ei sitä ventovieraiden arvostelua jaksa selväjärkinen kuunnella.
Ääliömäisyys on ääliömäistä, oli aihe mikä tahansa :D noita kuvailemiasi henkilöitä on ihan joka asian parissa, pohjimmiltaan epävarmoja itsensäkorostajia, jotka levittävät negaa ympärilleen
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:36"]Oletko yläasteella?
[/quote]
Tai sit se vaan viettää aikaa naisten seurassa? En tiedä kerjääkö naiset huomiota toisiltaan, mutta ainakin mieheltä sitä pitäisi saada jatkuvasti :D
[/quote]
Vau, että parisuhteessa pitäisi saada huomiota toiselta?! Hitto mikä vaativa noita-akka, pistä pihalle
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:36"]Oletko yläasteella?
[/quote]
[/quote]
Vakka kantensa valitsee. Jos seurassasi viihtyy vain sellaisia naisia, joiden pää on tyhjää täynnä ja oman pyllyn pyöreys se tärkein asia, kannattaa katsoa peiliin
Noo mä olen hyyvin itsetietoinen, järkytin kun ensi kerran näin itseni eri valossa peilistä(kotona aina oli hämärää ja anteeksiantavaa).
Mutta mä piinaan vain itseäni en muita. Toki nyt huomaan jos joku vaik alasti kävelis kaupungilla mutta siihenpä se jää, en ala niinkään arvostelemaan muita..
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:42"]Miksei saa kehua toisen verhoja? Kalliin näköinen on kohteliaisuus, joka tarkoittaa sitä, että verhot näyttävät laadukkailta ja tyylikkäiltä. Usein hinta ja laatu kulkevat nimittäin käsi kädessä
[/quote]
Tuo oli vain yksi esimerkki. On nimittäin ihmisiä, jotka pitävät ostamiaan asioita rumina, jos eivät saa tarpeeksi kehuja niistä muilta. Ja tärkeää on myös monille se, että ainakin ulkoisesti heitä pidetään varakkaina. Ap
[/quote]
Ai tarkoititkin sellaista white trash varakkuutta. En usko, että kukaan tosissaan kehuu nousukasmaista sisustusta arvokkaan näköiseksi, lähinnä vittuilee varmaan
Onhan se hauskaa kun kaupungilla vastaan vyöryy valas ja Rölli-peikko ;)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:36"]
Oletko yläasteella?
[/quote]Ei, ap on melko varmasti aikuinen ihminen. Oletko sinä yläasteella?
Itselläni oli ennen tuollainen ystävä. Olimme jo reilusti yli parikymppisiä ja vietin paljon aikaa hänen kanssaan, sillä hän oli hauskaa seuraa muuten, eikä minulla ollut juuri muita ystäviä. Pikkuhiljaa aloin kuitenkin voida pahoin hänen seurassaan ja huomasin olevani itsekin entistä Itsekriittisempi. Vihasin hänen tapaansa arvostella muiden ulkonäköä ja analysoida omaa naamaansa minulle. Onneksi emme ole olleet enää vuosiin ystäviä, sillä tuollainen käytös myrkyttää ystävänkin mielen. Olen huomannut, etten nykyään enää juurikaan kiinnitä huomiota muiden ulkonäköön saati kommentoi sitä ääneen julkisella paikalla.
Omituinen yleistys jonkun tietyn ap:n tunteman tyypin perusteella. Minulle kauneus on hyvin keskeinen arvo, mutta en jankuta pyllyistä tai jauha omista puutteistani. En asuisi rumassa kodissa tai alkaisi tapailemaan rumaa naista, mutta kyllä minulla käytstavat on. Sama pätee lähipiirini muihinkin esteetikkoihin.
Oletko yläasteella?