Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti alkanut ärsyttää

Vierailija
17.12.2021 |

Vaikea selittää, mikä kaikki siinä oikeastaan ärsyttää. Jotenkin tuntuu siltä että on vähän naiivi ja kokematon elämässä itse. Esimerkiksi: terapeutti on naimisissa ja kun minulla on deittailukuvioita, ei oikein usko nykyisen deittailukulttuurin raakuutta. Esim. minut ignoorattiin yhtäkkiä täysin - hän sanoi "ehkä tuli jotain, korona tai muuta". Olisko se todennäköisin syy kuitenkin, että toinen nainen tuli, jos aiemmin oli viestitelty päivittäin ja nyt ei vastaa eikä kerennyt edes ilmoittaa, jos oli korona tullut.
Sitten toiseksi käyttää aika usein aikaa johonkin käytännön asioista sopimiseen tai sellaiseen, mihin en olisi tarvinnut kommenttia. Esim. puhuin että olisimme muuttamassa n. 50 km päähän niin hän selitti pitkästi että muuttaminen ei lopeta minun terapiasopimusta, vaan voin joko vaihtaa terapeuttia tai matkustaa edelleen hänen luonaan. Olin ihan tietoinen että kelan terapia ei mene pois voimasta muuton takia. Muuta esimerkkiä ei tule mieleen tuosta. Ehkä enemmän kuitenkin häiritsee, kun tuntuu ettei hänelle voi kertoa mistään oikeasti rankasta, kun tuntuu, että uskoo ihmisistä ja maailmasta niin positiivisesti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan on tarkoitus muuttua jos olet saanut terapian.

Vierailija
2/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset terapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttiakin voi vaihtaa. Heissäkin on eroa, ammattitaidossa ja henkilökemioissa. Ystäväni vaihtoi kaksi kertaa ennenkuin löysi sellaisen joka tuntuu hyvältä.

Tosin en tiedä, jos on kelakorvauksia tms, miten vaihto silloin onnistuu? Ota selvää?

Vierailija
4/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaihto onnistuu Kelan tukemassa terapiassakin. Kannattaa vaihtaa, ette selkeästi ole samalla aallonpituudella. Ärsyttäisi itseäkin noin naiivisti ajatteleva terapeutti.

Vierailija
5/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin joskus ärsyttää työterveyden psykologi. Tuntuu ajattelevan epärealistisen optimistisesti. Joo, saa olla optimisti, mutta esim.luulee että voin keski-ikäisenä alanvaihtajana saada huipputulot, uuden hyvän uran jne.

Vierailija
6/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle silloin melko vaikeasti masentuneelle kaverille terapeutti oli sanonut, että koita tehdä kivoja asioita, mene vaikka peiton alle katsomaan leffaa :) joo-o, jos olisi niin helppoa niin eipä olisi tarvetta terapeuteille.

En ole itse käynyt ikinä terapiassa/psykalla, mutta kuullut kavereilta vaikka mitä juttuja. Tuntuu että osa on saanut koulutuksensa joskus ajalla jolloin homoutta pidettiin sairautena ja on ihan pihalla nykynuorten elämästä, ylipäätään nykyajan lääketieteestä ja mielenterveyden hoidosta.

Vierailija
7/16 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätys, että terapeutiksi hakeutuvat ovat lähtökohtaisesti hyväosaisista perheistä?

Vierailija
8/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
9/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuttua. Alkoholisti perheessä kasvanut , tuntuu ettei terapeutti käsitä kuin kirjan kautta mitä selitän. Kyllä sen huomaa jos terapeutti on "kirjaviisas". Käytännön elämänkokemus on niin rauhallista ja siistiä. Yritä siinä sitten selittää omia rankkojakin juttuja. Ap yritä vaihtaa terapeuttia , sulla menee se terapia nyt hukkaan.

Vierailija
10/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yllätys, että terapeutiksi hakeutuvat ovat lähtökohtaisesti hyväosaisista perheistä?

Tämäpä juuri. Kun itse puhuin työelämän rankkuudesta terapeutti kertoi iloisena kuinka hän on suunnilleen koko työuransa tehnyt osa-aikaisesti töitä joten ei ole tuntunut niin raskaalta. Siitä ja myös eräistä muista asioista joita en nyt mahdollisen tunnistamisen takia mainitse oli helppo päätellä että jostain muualta kuin omasta työstä on saanut riittävästi rahaa elämiseen (todennäköisimmin varakas mies).

Vierailija
11/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin terapiassa monta vuotta, ja eniten ärsytti se, että terapeutti nukahti aina puheeni aikana, ja välillä jopa kuorsasi. Tiedän, että olen tylsä ihminen, mutta silti jotain rajaa.

Terapeutithan tyypillisesti yrittävät puristella nenän yläosasta, jotta pysyisivät hereillä. Minulla kohdalla tämäkään ei auttanut. Kuten sanoin, olen todella tylsä ihminen, myönnettäköön.

Vierailija
12/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on. Krooninen kipu. "Mitäs jos vaan yrittäisit unohtaa kivun...?", "Mitä jos oikeaa kipua ei olekaan, aivosi keksivät sen. Yrittäisit rentoutua...".Juu kiitos, en ole yrittänytkään unohtaa, vaan valvonut viimeiset puoli vuotta ihan vain kivun muistaakseni. Tietenkään en ole yrittänyt rentoutua, sehän olisi liian helppoa...

No, kipu unohtui sitten leikkauspöydälle, kun pääsin magneettiin viime hetkellä.

Lisää viisautta. "Jos kipu johtuukin isäsi alkoholiongelmasta?". Niin, tai siitä kaatumisesta, josta kipu sai alkunsa. "Jos menisit ja halaisit isääsi, voisi kipukin helpottaa, eikä leikkausta ehkä tarvittaisi...". Ahaa.

Leikannut lääkäri sanoi, että välttele jatkossa psykologeja. Vaadi ennemmin suoraan tutkimuksia.

Vierailija
13/16 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuttua. Alkoholisti perheessä kasvanut , tuntuu ettei terapeutti käsitä kuin kirjan kautta mitä selitän. Kyllä sen huomaa jos terapeutti on "kirjaviisas". Käytännön elämänkokemus on niin rauhallista ja siistiä. Yritä siinä sitten selittää omia rankkojakin juttuja. Ap yritä vaihtaa terapeuttia , sulla menee se terapia nyt hukkaan.

Vähän tällaista joo. Kerroin äidistäni niin terapeutin kommentit oli, että vaikutan pettyneeltä, ja äidin on ilmeisesti vaikea hyväksyä x asioita, ja että äidillä ja y ihmisellä elämässäni voi silti olla hyvä suhde vaikka minulla ja äidilläni ei olekaan. Hän saattaa olla oikeassa, mutta ihan kuin pohjalla olisi suoriltaan oletus, että äiti on hyvä ja vilpitön ihminen? Aika paljon kaikenlaista on tässä matkan varrella tapahtunut äitini ja minun välillä, mistä en ole ehtinyt ollenkaan kertoa. Se, että hän ei eronnut isästä vaan piti lapset henkisesti epäterveessä ympäristössä omaa itsepäisyyttään tai mistä lienee syystä oli ihan hyvä pohja epäluottamuksellisen suhteen syntymiselle. Ap

Vierailija
14/16 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttttttttttttttttt

Vierailija
15/16 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsion,liian pitkä juttu..Puhu sama asia  terapeutillesi.Mitä kirjoitit aloituksesi.

Vierailija
16/16 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kemiat. Vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme