Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maksuhäiriömerkintä napsahtaa. olisi muutama kysymys..

Vierailija
26.03.2015 |

Minulla menee kohta luottotiedot ja ulosottoon hiukan yli 10 000. Miten tämä vaikuttaa elämääni?

Viedäänkö minulta Visa electron kortti? (Nordea)

Vaikuttaako pankin lainoihin, eli minulla nordeassa 1500€ jäljellä lainaa jota olen maksanut aina säännöllisesti, en siis laiminlyönyt ollenkaan pankin antamia lainoja, vain pikavippejä ym menossa ulosottoon.. Niin vaikuttaako se tuohon lainaan mitenkään, jos vain jatkossakin makselen normaalisti? Pankin lainassa on takaaja, meneekö takaajalle tiedot luottotiedottomuudestani, vaikka siis kyseistä lainan maksua en ole laiminlyönyt?

Olen työtön, kahden lapsen äiti. Miten ulosotto tapahtuu? Voinko itse tehdä maksusuunnitelman?

Aletaanko jotaib omaisuutta viedä?

Mieheni tietää, mutten halua paljastua muille. Pystyykö olemaan salassa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaantuminen ja huoraaminen nyt on täysin eri asia.

Vierailija
22/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:15"]
12 oletko vielä kuulolla? Paljonko sinulla meni ulosottoon? Millainen maksujärjestely? Paljonko makselet tai paljonko otetaan palkasta/kk? Pysyikö luottotiedottomuus läheisiltä salassa? Miten on vaikuttanut elämään noin muuten?
[/quote]

Ei mennyt ulosottoon mitään. Merkinnän tullessa tuo vippi oli jo maksettu. Eipä ole vaikuttanut mihinkään talousasioihin paitsi siihen etten olevoinut velkaantua lisää. Asuntolaina ja muut tarpeelliset oli hankittu jo ennen merkintää. Visa Electron käy luottokorttina maailmalla matkustaessa.
.
Suomeen pitäisi ehdottomasti saada parempi luottotietorekisteri joka estäisi velkojen kertymisen aikaisemmassa vaiheessa.
.
Älä murehdi asian salassapysymistä turhaan. Kaikilla meillä on luurankoja kaapissa. Tämä tekee sinusta vahvemman ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä!! Ehkä minä vielä selviän.. Ap

Vierailija
24/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä, kokemuksia ja tietoa kellään?

Vierailija
25/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei vielä ole sitä maksuhäiriömerkintää niin yritä vielä tehdä asialle jotain, yritä saada pankista kulutusluotto jolla makst nuo pois tms. Vanhoihin sopimuksiin ja lainoihin tuo ei vaikuta, mutta uusien tekemiseen kyllä.

Vierailija
26/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yritetty on. Ei saatu pankista lainaa edes miehen kans yhdessä. :( ap

Vierailija
27/28 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin ottamaan yhteyttä velkaneuvojaan. Myös takuusäätiöstä voisi saada jotain apua.

Mieheni on samanlaisessa tilanteessa, tosin maksuhäiriömerkintöjä tai ulosottovelkoja ei ole, vaan pelkästään törkeä määrä erilaisia lainoja, kulutusluottoja, vippejä ym. Oli minulta salaa näitä ottanut, kunnes remonttilainaa hakiessamme joutui kertomaan totuuden. Tuolta takuusäätiön nettisivuilta löysin hyvän budjettipohjan exceliin, johon nykyään kirjaamme ylös tulot, laskut, lainanlyhennykset jne, jotta miehelle konkretisoituu jo ennen palkkapäivää kuinka paljon hänellä on rahaa käytettävissään. Hän antoi minulle myös verkkopankkitunnuksensa, jotta ei voi ottaa uusia vippejä tms. ilman että saan tietää. Olisiko sinulla mahdollisuutta pyytä jotakuta näin "vahtimaan" rahankäyttöäsi ja sitä kautta antamaan neuvoja? Tietenkään niitäkään ei kannata kelle tahansa antaa, mutta vanhemmat, puoliso, sisarus, hyvä ystävä?

Vierailija
28/28 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Minulla myös samanlainen tilanne. Muutaman vuoden ajan elänyt retresti,ottanut pikalainoja ja vippejä yht. 15000 edestä. Hyvä ja vakituinen työ,mut minkäs teet kun tarvi leveillä!!!

Sain noin viikko sitten tietoon,että eräästä luottofirmasta maksuni menossa eteenpäin. Pyysin heiltä tietoja perintäyhtiöstä, laittoivat viestiä,että perinnästä otetaan yhteyttä. Noin 1900€ sinne velkaa. En ole saanut kirjettä postitse/sähköpostilla...kunnes eilen tuli netpostiini ilmoitus,että minulle tullut kahden vuoden Maksuhäiriömerkintä. Miten on mahdollista,että perintätoimisto ei ottanut yhteyttä?!? Muutama outo numero tullut,mutta enhän työaikana voi siihen vastata ja outoihin numeroihin en ole soittanut takaisin.

Onkohan tässä menetelty oikein? En halua nyt mitään nuhtelua omista tekemisistä,vaan kunnon vastauksista!!

Miten vaikuttaa elämiseeni? Talolaina yhteinen mieheni kanssa. Ei ole luottokorttia,laitoin sen pois jokin sika sitten. Tietysti näitä tyhmiä pikavippejä on, muutama perinnässä ja ne toimineet hyvin. Vaikuttaako jatkossa niihin? Estääkö matkustelua?Mihin käytännössä aikuisella ihmisellä vaikuttaa??