maksuhäiriömerkintä napsahtaa. olisi muutama kysymys..
Minulla menee kohta luottotiedot ja ulosottoon hiukan yli 10 000. Miten tämä vaikuttaa elämääni?
Viedäänkö minulta Visa electron kortti? (Nordea)
Vaikuttaako pankin lainoihin, eli minulla nordeassa 1500€ jäljellä lainaa jota olen maksanut aina säännöllisesti, en siis laiminlyönyt ollenkaan pankin antamia lainoja, vain pikavippejä ym menossa ulosottoon.. Niin vaikuttaako se tuohon lainaan mitenkään, jos vain jatkossakin makselen normaalisti? Pankin lainassa on takaaja, meneekö takaajalle tiedot luottotiedottomuudestani, vaikka siis kyseistä lainan maksua en ole laiminlyönyt?
Olen työtön, kahden lapsen äiti. Miten ulosotto tapahtuu? Voinko itse tehdä maksusuunnitelman?
Aletaanko jotaib omaisuutta viedä?
Mieheni tietää, mutten halua paljastua muille. Pystyykö olemaan salassa?
Kommentit (28)
Olen aikalailla samassa tilanteessa, ulosottoon on menossa jotain laskuja... En teidä miten selviän, maanantaina pitää mennä käymään käräjäoikeudessa, jossa saanen ainakin häätöhaasteen...
Paljonko sulla on menossa ulosottoon 24?
Ei vaikuta lainaan mitenkään, noin pieni summakin jäljellä, senkun jatkat maksamista. Jos sulla on omaisuutta jota voidaan ulosmitata, niin ulosmittaavat, mutta mitään sellaista mikä on vaikea myydä, tai siitä ei saa vaikka esim. tuhatta euroa, ei luultavasti vaivauduta ulosmittaamaan, esim. kalliimpi auto ulosmitataan, ihmisen välttämättömiä asioita ei ulosmitata, kuten ruokapöytää tai sänkyjä. Kun kerran olet työtön, sinut luultavasati todetaan varattomaksi, ja sinulta ei voida ulosmitata mitään, ihmiselle pitää jäädä se suojaosa, johon lasketaan korotukset elätettävien lasten mukaan, ja jos sun tulot ei ylitä sitä suojaosaa, niin mitään ei voida lain mukaan sulta ulosmitata. Maksusuunnitelman voit toki tehdä, jos sulla tuloja on niin paljon että jotain voit maksaa.
Muuten elämään vaikuttaa sillä tavalla että et luultavasti saa luotollista pankkikorttia, tai uutta lainaa, etkä välttämättä osamaksusopimuksella voi ostaa mitään. Myös vuokra-asunnon saaminen vaikeutuu ja kun puhelinliittymää hankkii joutuu maksamaan ison takuusumman.
Ulosotto ei huutele turhaan kellekään että sinulla on merkintä, jos pankki tarkistaa jostain syystä sen itse, niin voi tieto mennä takaajalle, mutta jos kerran maksat normaalisti, ei välttämättä asiaan pankissa kiinnitetä huomiota.
Pystyt pitämään asian salassa. Ei vaikuta pankin lainaan jos sitä et laiminlyö... Ja maksusuunnitelman voi yleensä tehdä (kannattaa ottaa heti yhteyttä kun kirje tulee missä ulosottomiehen nimi ja numero). Yleensä vain tilille tulevista rahoista ulismitataan. Pikavippien takia eivät ala mitään omaisuutta ulosmitata.
Kuka idiootti ottaa 10 000 eurolla pikavippejä? :D
No minä idiootti!! Otin pikavippejä, parin tonnin kulutusluottoja. Sitten otin viisi tonnia vertaislainaa ja maksoin nämä pois. Sitten kuitenkin otin vielä lisää kulutusluottoja, vippejä ym. Ja tässähän sitä ollaan, velkakierteessä ja ihan itse aiheutetusti, omaa tyhmyyttä tämä kaikki. Pakko päästää ulosottoon, enpähän voi enää hankkia lisälainaa. Muuta kysyttävää?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:26"]
Paljonko sulla on menossa ulosottoon 24?
[/quote]
Vuokrarästejä kolmisen tuhatta... Lisäksi on paljon muitakin laskuja maksamatta... Pari viikkoa aikaa taikoa rahaa, taidan päätyä pikavippiin... Svidu.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:32"]No minä idiootti!! Otin pikavippejä, parin tonnin kulutusluottoja. Sitten otin viisi tonnia vertaislainaa ja maksoin nämä pois. Sitten kuitenkin otin vielä lisää kulutusluottoja, vippejä ym. Ja tässähän sitä ollaan, velkakierteessä ja ihan itse aiheutetusti, omaa tyhmyyttä tämä kaikki. Pakko päästää ulosottoon, enpähän voi enää hankkia lisälainaa. Muuta kysyttävää?
Ap
[/quote]
Velkojen mennessä ulosottoon ne lisääntyvät huomattavasti oikeudenkäyntikulujen ja muiden mukavien kulujen ansiosta. Lonkalta heittämä arvioni on noin tuplamäärä tullee korotusta.
15 vuoden jälkeen velat kuoleentuvat, jos et ole pystynyt maksamaan niitä loppuun aikaisemmin. 15 vuodessa tosin ehtii maksamaan sen alkuperäisen kymppitonnin, mutta kulut ovat sen verran muhevat, että pääoman lyhentäminen ei onnistukkaan ihan ykskaks.
Maksuhäiriömerkinnän jälkeen ei tarvita ketään vahtimaan rahankäyttöä, koska sillä velkaantuminen pysähtyy kuin seinään. Onnea uuden elämäsi johdosta!
t. Vippikierteen läpikäynyt, jolla merkintä pysäytti kierteen ja jolla nyt 4 v jälkeen jää monta sataa euroa säästöön kuussa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:20"]Ei vaikuta lainaan mitenkään, noin pieni summakin jäljellä, senkun jatkat maksamista. Jos sulla on omaisuutta jota voidaan ulosmitata, niin ulosmittaavat, mutta mitään sellaista mikä on vaikea myydä, tai siitä ei saa vaikka esim. tuhatta euroa, ei luultavasti vaivauduta ulosmittaamaan, esim. kalliimpi auto ulosmitataan, ihmisen välttämättömiä asioita ei ulosmitata, kuten ruokapöytää tai sänkyjä. Kun kerran olet työtön, sinut luultavasati todetaan varattomaksi, ja sinulta ei voida ulosmitata mitään, ihmiselle pitää jäädä se suojaosa, johon lasketaan korotukset elätettävien lasten mukaan, ja jos sun tulot ei ylitä sitä suojaosaa, niin mitään ei voida lain mukaan sulta ulosmitata. Maksusuunnitelman voit toki tehdä, jos sulla tuloja on niin paljon että jotain voit maksaa.
Muuten elämään vaikuttaa sillä tavalla että et luultavasti saa luotollista pankkikorttia, tai uutta lainaa, etkä välttämättä osamaksusopimuksella voi ostaa mitään. Myös vuokra-asunnon saaminen vaikeutuu ja kun puhelinliittymää hankkii joutuu maksamaan ison takuusumman.
Ulosotto ei huutele turhaan kellekään että sinulla on merkintä, jos pankki tarkistaa jostain syystä sen itse, niin voi tieto mennä takaajalle, mutta jos kerran maksat normaalisti, ei välttämättä asiaan pankissa kiinnitetä huomiota.
[/quote]
Työtön varattomaksi? Oletko kuullut ammattiliiton rahasta? ei tarvii olla mikään järjettömän kokoinen liiton raha kun ylittää suoja osuudet jo. Kelan raha tietysti eri asia mutta sen kanssa kyllä ei makseta mitään muutakaan.
Miten tuollaista idioottia kukaan mies katselee ja yrittää ottaa vielä yhteistä lainaa?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:57"]Miten tuollaista idioottia kukaan mies katselee ja yrittää ottaa vielä yhteistä lainaa?
[/quote]
Ottaa kun en pihtaa :) kokeilisit sinäkin :)
Ap
Visa Electron? Mikset mieluummin ole hankkinut luottokorttia kun ottanut vaan pikavippejä? Jos olet noin paljon saanut lainaa vippipuljuista, sulla täytyy jonkinlaiset tulotkin olla eli varmasti olisit kortin saanut. Hieman inhimillisemmät korot kuitenkin maksaa luotolla isommat ostokset kuin pikavipeillä .
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:57"]Miten tuollaista idioottia kukaan mies katselee ja yrittää ottaa vielä yhteistä lainaa?
[/quote]
Ottaa kun en pihtaa :) kokeilisit sinäkin :)
Ap
[/quote]
Siinäpä ratkaisu sinullekin. Jos pikavipeillä kykenee itsensä velkaannuttamaan eikä omista minkäänlaista itsekunnioitusta niin sama hankkia ne rahat huoraamalla takaisin. Pikavippejä on muuten vain rahankäyttöä opettelevilla nuorilla tai sitten white trasheilla. Kovin nuorelta ja kokemattomalta et vaikuta, joten...
Ja 15 ei kyllä ollu minä.
*
En missään vaiheessa ole kieltänyt sitä etteikö olisi ollut idioottimaista ottas näitä vippejä sun muita. Toivoin kuitenkin vastausta kysymyksiini, eikä mietteitä siitä, miksi mieheni jaksaa tällästä naista katsoa. Ehkä se rakkaus kuitenkin on arvokkaampaa kuin raha? Luottitiedottomuus helpottaisi, en enää voisi ottaa lainoja.
*
12 oletko vielä kuulolla? Paljonko sinulla meni ulosottoon? Millainen maksujärjestely? Paljonko makselet tai paljonko otetaan palkasta/kk? Pysyikö luottotiedottomuus läheisiltä salassa? Miten on vaikuttanut elämään noin muuten?
*
Meillä on omakotitalo, asiat kunnossa. Puhelinliittymä ok, samoin kaikki muu sähkösopimuksista yms. lähtien. Okei, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu, voihan se olla että ero joskus tulee ja sitten tilanne on toinen, silloin luottotiedottomuus todellakin häiritsee. Mutta edelleen kaipaisin kokemuksia ja vastauksia kysymyksiini.
Ap
Vielä voisin lueskella kokemuksia. :)