"säännöllisiä" supistuksia rv 24
Niin eli siis rv 23+4 menossa, ja aina iltaisin, aamuisin, seksin jälkeen ja välillä muulloinkin tulee suppareita. Ei satu niinkuin synnytyssupistukset, mutta kuitenkin vähintäänkin tuntuu ikävältä! Menee kuitenkin itsestään ohi ehkä n. Puolessa tunnissa. Neuvola minulla on ensikuun alussa, pitäisikö käydä sitä ennen lääkärissä vai odotanko vain tuohon? Kyseessä toinen raskaus, ekassa ei ollut mitään ongelmia. Pitäisikö huolestua vai meinaatteko, että on normaalia ja pysytään yhtenä kappaleena laskettuun asti?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:47"]Tee niin kuin susta tuntuu. Mulla alkoi samoihin aikoihin kivuliaat suoistukset mutta vauva menikin viikon yli lasketun ajan. En silti uskaltaisi kehottaa sua odottamaan ensi neuvolaan etten saa sun ennenaikaista synnytystäsi niskoilleni...
[/quote]
no itse tuntuu, että voisin odotella, kun liikkeet hyvinkin tuntuu siinä välissä, eikä kuitenkaan tosiaan mitään synnytyssupistuksia. Kuitenkin ajattelin täältä varmuudeksi kysyä. Ehkä soitan maanantaina soittoaikana neuvolaan. Ap
Minullakin oli, aina kun köllähti selälleen sänkyyn, aina jos säikähti jotain esim ajaessa, ja seksin jälkeen kävi jopa pari kertaa vähän kipeää. Muuten oli vain sellaisia epämukavia kiristymisiä. Kehottaisin käymään tutkituttamassa tilanteen. Joko ei ole mitään, tai sitten voi ollakin jotain. Meillä se oli sitä jotain, ja 3kk etuajassa sieltä tultiin...
Soita ihmeessä neuvolaan. Minä olen melkein samoilla viikoilla ja myös tulee inhottavia supistuksia välillä ihan levossakin. Terkkarin mielestä syytä huoleen tuskin on, mutta sain silti lääkäriajan kuukauden päähän.
Soita varmuuden vuoksi. Supistukset rasituksen tai seksin jälkeen on kyllä jo ihan normaalia noilla viikoilla, mutta parempi varmistaa neuvolasta kuitenkin :)
Ihan normaalia. Jos seksin jälkeen kovasti supistaa, on syytä välttää yhdyntää. Jos rasitus tuo kipeitä supistuksia, pitää ottaa kevyemmin ja lavätä välillä.
Itselläi oli sama. Soitin sitten eräänä päivänä synnärille, kun jotkut supistukset oli jo nin napakat että ei oikein pystynyt hengittämään niiden aikana, ei sattunut hirveästi mutta selästä kyllä tuntui, ja tosiaan muutmana päivänä tullut aina säännöllisinä tunnin pari putkeen.
Vastaus oli että eivät usko että on syytä huoleen, sitten vasta kun sattuu niin ettei kotona pysty olemaan on syytä tulla näytille.
Oli sitten neuvolaan aika lääkäriin rv26 kun piti saada jatkoa sairaslomalle liitoskipujen takia, mainitsin näistä supistuksista mutta lääkäri ei noteerannut asiaa mitenkään eikä tutkinut mitenkään.
Sanoi vain että joojoo, noin se voi joskus olla.
Tuntui vähän oudolta kieltämättä..
Nyt rv29+5, supistuksia on edeleen päivittäin, välillä säännöllisemmin ja välillä jopa suht kivuliaitakin, mutta eiköhän tää pysy sisällä vielä....
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:44"]
Niin eli siis rv 23+4 menossa, ja aina iltaisin, aamuisin, seksin jälkeen ja välillä muulloinkin tulee suppareita. Ei satu niinkuin synnytyssupistukset, mutta kuitenkin vähintäänkin tuntuu ikävältä! Menee kuitenkin itsestään ohi ehkä n. Puolessa tunnissa. Neuvola minulla on ensikuun alussa, pitäisikö käydä sitä ennen lääkärissä vai odotanko vain tuohon? Kyseessä toinen raskaus, ekassa ei ollut mitään ongelmia. Pitäisikö huolestua vai meinaatteko, että on normaalia ja pysytään yhtenä kappaleena laskettuun asti?
[/quote] Mite menee?
Tee niin kuin susta tuntuu. Mulla alkoi samoihin aikoihin kivuliaat suoistukset mutta vauva menikin viikon yli lasketun ajan. En silti uskaltaisi kehottaa sua odottamaan ensi neuvolaan etten saa sun ennenaikaista synnytystäsi niskoilleni...