Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme toimeentulotuella elävä perhe. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
26.03.2015 |

eli haluatko kysyä jotain perheeltä, joka saa toimeentulotukea?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentääkö teitä se, että samalla kun talous taantuu asenteet teidänlaillanne tulonsiirroilla eläviä kohtaan koventuvat?

Minusta se on erittäin vastenmielinen ja epäoikeudenmukainen ilmiö työpaikan omaavanakin.

Vierailija
22/27 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:30"]

Hämmentääkö teitä se, että samalla kun talous taantuu asenteet teidänlaillanne tulonsiirroilla eläviä kohtaan koventuvat?

Minusta se on erittäin vastenmielinen ja epäoikeudenmukainen ilmiö työpaikan omaavanakin.

[/quote]

Ei haittaa. Koen, että ne, jotka eniten haukkuvat "sossutuilla eläviä", eivät taida tajuta taloudesta yhtään mitään. Mieheni on ammatiltaan it-insinööri ja hän opiskelee yliopistossa omaehtoisesti bioinformatiikkaa, itse olen ammatiltani lastenohjaaja. Mies hakee töitä ulkomailta ja on tässä pari haastattalua tulossa Brysseliin. Oli siellä myös jonkin aikaa töissä tässä välissä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:35"]Koen, että ne, jotka eniten haukkuvat "sossutuilla eläviä", eivät taida tajuta taloudesta yhtään mitään.

ap

[/quote]

Heh, oletettavasti näin :)

Vierailija
24/27 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta teillä on? Missä päin Suomea asutte?

Vierailija
25/27 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko sossun vuokranormien mukaisessa asunnossa (eli ei liian kallis vuokra)? Jos ette, niin onko sossu kehottanut muuttamaan halvempaan?

Kuinka olette onnistuneet säästämään? Eikö sossu vähennä kaikki säästöt toimeentulotuesta?

Itse opiskelen myös yliopistossa omaehtoisesti ja saan vielä ansiosidonnaista. Tipun kohta työmarkkinatuelle ja silloin pelkään, että joudun hakemaan toimeentulotukea, kun työmarkkinatuki on vain vähän yli 500 euroa nettona. Vuokrani on liian suuri.

Vierailija
26/27 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme keski-suomessa ja kaksi lasta. Vuokra on 720e ja sossu hyväksyy vähän alle 710e, olikohan 707e se vuokran suuruus mikä meillä saisi olla. Asumistuen mukaanhan voisimme asua isommassakin asunnossa, mutta hyvin mahdutaan kolmioon. Varmaan pk-seudulla on isompi tuo vuokran hyväksytty meno. ap

Vierailija
27/27 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöistä; olen aika tarkka rahan kanssa ja teen paljon yksinkertaista ruokaa, itse kokkaamme ja leivomme kotona. Esim.leipää emme osta juuri koskaan kaupasta, valmiita pitsoja tai leivoksia tms. Päivittäin syödään salaattia, johon laitan ihan vain jäävuorisalaattia,kurkkua ja tomaattia. Myös porkkanaa syödään joka päivä, koska sitä saa edullisesti ympärivuoden ja on ainakin tuoretta.

Vaatteissa säästän ostamalla alennusmyynneistä ja pyrin siihen, että ostan vain tarpeeseen. Haluan, että lapsilla on siistit ja sievät vaatteet ja heidän vaatteisiin mielellään panostan,mutta hyödynnän alemyynnit sesonkiajan ulkopuolella. Myyn myös vaatteita ja tavaraa säännöllisesti kirpparilla. Meillä aikuisilla ei maksullisia harrastuksia. Mitään ei osteta luotolla, vaan ostetaan sitä mihin on varaa ja säästetään jos halutaan jotain isompaa.

Sossu saa ottaa lain mukaan tietyn rajan ylittävät säästöt huomioon varallisuutena, mutta sossuntuesta saa jokainen säästää, sen saa käyttää miten haluaa. Jokaisella,jonka tulot alle tietyn rajan, on oikeus tt-tukeen. ap