Voiko lääkäri kirjoittaa te-toimistolle todistuksen että potilas ei ole kykenevä ottamaan vastaan kokoaikatyötä?
Eli saisin jatkaa työttömänä niinkuin nytkin saaden soviteltua työmarkkinatukea? Kokoaikaiselle sairaslomalle ei ainakaan nyt tarvetta eli oman terveydentilan ja jaksamisen vuoksi osa-aikatyö olisi paras. Eikö kuitenkin ole tarkoitus pitää mielenterveyspotilaat työelämän syrjässä kiinni?
Kommentit (43)
Kuka muu sen voisi kirjoittaa, jos ei lääkäri? Suomen työttömissä on pilvin pimein työkyvyttömiä, jotka eivät vaan saa eläkettä. Heillä ei ole työnhakuvelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät pitäis asuttaa omiin parakkeihin, rahaa niille ei pidä antaa. Suurin työkyvyttömyyden syy on masennus eli laiskuus. Alkais masennukset katoamaan, kun rahan tulo loppuu.
Kuinka monta masennuksen aiheuttamaa työkyvyttömyyttä oli 50 vuotta sitten? Niinpä, silloin ihmiset olivat oikeasti työkyvyttömiä.
En tiedä, miten 50 vuotta sitten, mutta mun äiti jäi työkyvyttömyyseläkkeelle 45 vuotta sitten masennuksen takia. Hän oli oikeasti työkyvytön niin kuin muutkin masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeen saaneet tänäkin päivänä.
Jep. 50 vuotta sit itse asiassa oli helpompi jäädä sairaseläkkeelle myös masennuksen takia, silloin lääkäri vain kirjoitti eläkkeelle ja se oli siinä. Nykyään kriteerit tiukemmat ja vakuutusyhtiö päättää.
En tiedä, miten 50 vuotta sitten, mutta mun äiti jäi työkyvyttömyyseläkkeelle 45 vuotta sitten masennuksen takia. Hän oli oikeasti työkyvytön niin kuin muutkin masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeen saaneet tänäkin päivänä.