Kyllä oli homma saada postilähetys matkaan
Ystävälle pienen joulumuistamisen halusin laittaa. Aamulla paketoin ja pakkasin valmiiksi ostamaani kuoreen. Mittasin ja xxs-paketiksi onneksi havaitsin, kuten oli tarkoituskin. Yritin ostaa postituksen netin kautta - ei auennut. No läksin kauppareissulle, kaupassa smartpost-automaatti. Luulin että postituksen voi maksaa sielläkin kortilla, kuten entisessä asuinpaikassani, mutta ei. Piti olla valmiiksi netissä maksettu. Painelin autoon ja yritin taas maksua. Takkusi mutta meni lopulta läpi. Menin takaisin automaatille, huomasin että lokero pitää jotenkin varatakin netissä, mitä en ensimmäisellä kerralla tajunnut. Avasin puhelimen ja pääsin listaukseen, mihin automaattiin tai toimipisteeseen haluan maksamani lähetyksen jättää, mutta vaikka miten näpyttelin, valinta ei onnistunut. Ajelin sitten 15 km toiseen kauppaan, jossa myös postitoimisto, ja mietin matkalla että jos ei se koodi käy sinne, niin en ala toista kertaa liki kuutta euroa maksamaan. Onneksi kävi, mutta miten hitossa tämä on näin saakelin hankalaa???
Kommentit (4)
Mulla ei ole postista mitään huonoa sanottavaa, paitsi että paketin lähettäminen tosiaan on aikamoinen prosessi. Marssin kerran paketin kanssa postin asiakaspisteelle, josta mulle kerrottiin että voidaanhan se tästäkin postittaa mutta se maksaa kympin ekstraa. Eli jonotuksen jälkeen siirryin takavasemmalle hoitamaan postittamista itse puhelimella ja laitoin paketin lopulta automaattiin.
Siis miks lähetit pikkupaketin automaatin kautta, kun sen voi jättää suoraan kirjelaatikkoon?
Postin palvelupisteen sijoittaminen ruokakauppojen kassoille on vihon viimeinen temppu. Toiminta on hidasta ja ärsyttää sekä postiaan lähettävää että perässä seisovaa jonoa.
Posti
ei tarinne selittää...