Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasistin leimanko pelossa tällaista tehdään?

Vierailija
25.03.2015 |

5.-luokkalaisen tyttöni luokka esittää toukokuussa musikaalin. Roolit (kaikkia eri rooleja oltiin heiman opeteltu) jaettiin kuitenkin jo eilen. Alussa tyttäreni piti olla yksi päähahmoista (joita oli alunperin kolme). Hän tuli aivan innoissaan kotiin ja kertoi minulle tämän. Iloitsimme tietenkin yhdessä, sillä pääroolihan on todella hyvä saavutus!

Tänään koulussa kuitenkin opettaja ilmoitti, että esitystä on muutettu ja päähahmoja onkin vain kaksi! Tietenkin minun opettaja pakotti MINUN TYTTÖNI luopumaan roolistaan! Hänen (laulu)äänensä oli kuulemma heikko eikä kantaisi kauas.

Ainoita kahta päähahmoa esittävät tietenkin kaksi maahanmuuttajaa (toinen 1. polven ja toinen 2. polven)! En usko, että heidänkään äänensä kovin kauas kantautuisivat. Siksi aloin miettiä, että miksi näin, miksi juuri MINUN tyttöni joutuu luopumaan roolistaan?

Meillä on elämässä ollut muutenkin paljon vastoinkäymisiä, ja tuo päärooli oli pieni valonpilkahdus, mutta nyt sekin on viety...

Minusta tuntuu, että opettaja pelkää rasistiksi leimautumista, jos ei anna päärooleja ulkomaalaistaustaisille. Mutta miksi, miksi on näin?

Ja ottakaa huomioon, yksityiskohtia on hieman muuteltu tunnistamisen pelon vuoksi. Pääasia on kuitenkin sama: miksi vain ulkomaalaiset saivat olla pääosassa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei nyt vaan ymmärrä, että tyttönsä ääni ei ole hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla