auttakaa! pahasti rohtuneet huulet
Mun huulet on niin rohtuneet, että niitä kihelmöi? Ovat myös ihan ruvella ja rumat.. olen koittanut vaikka mitä mutta ei auta! Suurinosa rasvoista polttaa niin helvetisti että tekee vaan mieli pyyhkiä pois.. Ei kiva! En pysty haukkaamaan edes leipää ilman kipua, neuvoja?:)
Kommentit (11)
Ruokaöljyä voisit hellästi taputella huulille.
Mikä huuliasi rohduttaa? Oletko flunssassa tai allerginen jollekin? C-vitamiinit vähissä?
Bepanthenia ei missään nimessä!
Tuote sisältää useita allergisoivia ainesosia, joista monet saa hurjat reaktiot. Omia rohtuneita huulia kun apteekin tädin ohjeilla rasvasin, niin turposivat, tuli vesikelloja ja menivät vaan entistä pahemmaksi. Lääkäri oli vihainen, ettei apteekkari tiennyt paremmin bepanthenin allergisoivista ominaisuuksista.
Kannattaa mennä lääkäriin. Millään huulirasvoilla et saa apua tuohon koska huulet ärtyvät entistä enemmän. Vältä huulien lipomista, koska se pahentaa entistä enemmän.
Punainen Bebanthen voide on hyvä. Tätä saa apteekista eikä se ole huulivoide vaikka sitä voi käyttää myös huulille. Paras mun kokeilemani huulirasva on Lushin Honey Trap. Se ei kirvele huulissa mutta kosteuttaa todella tehokkaasti.
Juo paljin vettä. Itse olen samanlainen rohtuhuuli ilman blistexiä, sitä pikkutuubissa olevaa. Anna kirvellä ja laita aluksi vaikka puolen tunnin väkein. Mulla ei tuo bebanthen auta. Ja pistä tomaatti ja mausteetkin tauolle, mulla ne pahentaa, kun on paha jakso huulissa menossa! Äläl kostuta huulia syljellä!!!
Meillä lapselle ei auttanut Bepanthen. Sen sijaan terveydenhoitaja suositteli Bevita R - rasvaa ja sillä on rohtuminen pysynyt kurissa.
Paras huulirasva on Vitalis ( vihreä mömmö peltipurkissa).
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:15"]Ruokaöljyä voisit hellästi taputella huulille.
Mikä huuliasi rohduttaa? Oletko flunssassa tai allerginen jollekin? C-vitamiinit vähissä?
[/quote]
Itseasiassa en ole varma! Olen tämän viikon töissä puunannut saunoja, ja jotenkin se sai tämän aikaan? Ehkä pesuaineet, tai nestevajaus, kun hikoilee niin oaljon, en tiedä. Olen atooppinen muutenkin:/
Bevota R on melko hyvää. Nyt ostin kookosöljyä. Laitoin sitä ja päälle sokeria. Hellästi hieroin pahimmat repaleet pois. Koita mitä tahansa ruokaöljyä ensiavuksi. Itse olen kärsinyt tuosta kolmekymmentä vuotta ja lisäksi revin niitä kuivia riekaleita.
Vinkki: kastele pyyhkeen kulma kuumalla vedellä ja hiero hellästi huuliasi sillä märällä pyyhkeellä n. 30 sekunnin ajan. Hieronnan jälkeen laitat huulirasvaa ennen kuin kosteus haihtuu.
Minun huuleni tuo korjasi täysin, aluksi toistin 2 tunnin välein ja nyt puolen vuoden kuluttua 5 sekuntia hammaspesun jälkeen riittää. Kannattaa kokeilla!
Bepanthen auttaa ensiapuna rohtuneisiin huuliin ainakin minulla, yritä kokeilla sitä.(jos vaan löytyy)