Jutan dietistä kokemusta?
6vk jakso maksaa 49€. Minulla ei mahdollisuutta kuntosaliin, voiko harjoitukset tehdä kotona?
Kommentit (28)
Millaista treeniä sulla oli siinä?
Maitorahkaa aamusta iltaan. Ruokavalio ei ota oikein huomioon ihmisten eroja (esim. maidottomuutta), vaan samaa muottia käytetään kaikkiin. Ei opeta niinkään vaihtelevaa ja monipuolista ruokavaliota, vaan dieetistä on helppo lipsahtaa vanhalle linjalle sen loputtua, jos ei oikeasti tykkää rahkasta ja halua jatkaa sen syöntiä loppuelämäänsä...
Niillä on kotijumppa video, joka on kyllä raskas aluksi.
Samoin kahvakuula treeni video. Ite tykästyin kuulailemaan.
Sitten kävelyllä, uimassa ja crosstrainerillä kotona.
Minä oon juuri aloittamassa ko. dieettiä. Aikanaan laihduin hyvin Go Fat Go ohjeilla. Täällä ajatuksia:
Nelosella on vanhaa tietoa. Mm. Maidottomuus ja lihattomuus on omillilla ruokavalioilla.
Ainahan sä sen suklaalevyn voit hakea olit sitten millä dietillä tahansa. Itse tykkäsin. Isoapu jo sisäistää ateriarytmiä ja annoskokoja.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:51"]
Minä oon juuri aloittamassa ko. dieettiä. Aikanaan laihduin hyvin Go Fat Go ohjeilla. Täällä ajatuksia:
http://liikkujanilo.blogspot.fi
[/quote]
Miksi spämmäät blogiasi kaikille mahdollisille palstoille?
Voi elämä, mitä tähän nyt voi sanoa. Ihminen ei kaipaa tiettyä dieettiä vaan kuria, kontrollia ja ohjausta. Voit syödä ihan mitä haluat normaalisti kunhan vähän katsot kaloreita. Perusruokaa, ei tarpeettomia rahastusdieettejä.
Laihdut kilon viikossa jo jättämällä vähän herkkuja pois ja lisäämällä hiukan liikuntaa. Ei tartte syödä rahkaa ja repiä salilla. Saati syödä vain vihreitä kasviksia...
Minä laihdutin tuolla 8kg ja lisäksi extrassa 6kg.
Minua ärsyttää nuo 9 kaltaiset inisijät jotka paskoo ulos kaiken mitä syövät ja laihtuvat heti kun jättävät herkut syömättä.
Luuletko että läskejä olisi niin paljon jos tuo toimisi kaikille? Ymmärrätkö että ihmiskehot on erilaisia ja minulla ei ainakaan tipu paino minnekkään jos jätän vain herkut pois. Tarvitsen todella paljon tiukemman ruokavalion.
Sd toimi minulle ainakin loistavasti.
Treenit voi tehdä vain kotona ja rahkaa ei tarvitse syödä grammaakaan.
Niin ja kasvisten väriäkään ei ole määrätty pelkäksi vihreäksi!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]Voi elämä, mitä tähän nyt voi sanoa. Ihminen ei kaipaa tiettyä dieettiä vaan kuria, kontrollia ja ohjausta. Voit syödä ihan mitä haluat normaalisti kunhan vähän katsot kaloreita. Perusruokaa, ei tarpeettomia rahastusdieettejä.
Laihdut kilon viikossa jo jättämällä vähän herkkuja pois ja lisäämällä hiukan liikuntaa. Ei tartte syödä rahkaa ja repiä salilla. Saati syödä vain vihreitä kasviksia...
[/quote]
Sitähän tuo Jutan dieetti juuri on : Kuria, kontrollia ja ohjausta! Syödään ihan vaihtelevaa puhdasta perusruokaa.
Aloitin muutama vuosi sitten, maksoi 39 tai 49 euroa. Jaksoin sitä tasan yhden päivän: en voi sietää maitorahkaa, jota olisi pitänyt vetää joka välissä. Lopputuloksena oli jääkaappi täynnä rahkaa, uusi keittiövaaka ja jumalaton määrä eri vitamiineja. No, sittemmin laihdutin noin 20 kg ihan omin avuin ja kilot ovat pysyneet pois. Varmasti ois Jutankin dieetti toiminut, jos oisin sitä pystynyt noudattamaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]
Voi elämä, mitä tähän nyt voi sanoa. Ihminen ei kaipaa tiettyä dieettiä vaan kuria, kontrollia ja ohjausta. Voit syödä ihan mitä haluat normaalisti kunhan vähän katsot kaloreita. Perusruokaa, ei tarpeettomia rahastusdieettejä.
[/quote]
Tuo, että laihtuu ilman tiettyä dieettiä tai salilla käymistä, on tosiaankin ihan totta. Se taas, että jokainen laihtuu "jättämällä herkut pois ja lisäämällä vähän liikuntaa" ei pidä paikkaansa.
Minä olin lihonut liialla energiamäärällä suhteessa kulutukseen. Terveellisellä ruualla inan vaan - en herkuilla. Liikuin jo valmiiksi paljon.
Nyt syön ihan tasan samaa ruokaa kuin ennen, mutta lasken kalorit. Syön ihan kaikkea. Aluksi jätin liikunnan vähälle, sillä se vaan lisäsi ruokahalua. Nyt kun olen tottunut ruokavalioon, lisäilen liikuntaa vähitellen. Olen laihtunut helmikuun alusta 5 kg. Tahti on minulle todella sopiva.
Se, mikä noissa kitudieeteissä mietityttää, on että lopulta päätyy tilanteeseen, jossa ei voi syödä enää normaalisti lihomatta. Kun keho vedetään tiukoille jolllain pelkillä kasviksilla, broilerilla ja rahkalla, mitä sitten dieetin jälkeen? Toistan, että itse kannatan terveellistä perusruokaa ja elämäntapamuutosta, jolloin dieetti ei eroa tulevasta ruokavaliosta juurikaan.
Olisiko palstalaisilla kokemuksia siitä, miten pudot kilot ja mitä sitten tapahtui?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]Voi elämä, mitä tähän nyt voi sanoa. Ihminen ei kaipaa tiettyä dieettiä vaan kuria, kontrollia ja ohjausta. Voit syödä ihan mitä haluat normaalisti kunhan vähän katsot kaloreita. Perusruokaa, ei tarpeettomia rahastusdieettejä. Laihdut kilon viikossa jo jättämällä vähän herkkuja pois ja lisäämällä hiukan liikuntaa. Ei tartte syödä rahkaa ja repiä salilla. Saati syödä vain vihreitä kasviksia... [/quote] Sitähän tuo Jutan dieetti juuri on : Kuria, kontrollia ja ohjausta! Syödään ihan vaihtelevaa puhdasta perusruokaa.
[/quote]
Niin ja rahkaa!!
Mikä tämä blondattu dieettiguru oikein on? Millä pätevyydellä hän laatii järjettömiä ruokavalioita ihmisille, jotka hän on ensin Bullin kanssa haukkunut lyttyyn? Eikö terve järkikin sano, että monipuolinen ruoka ja tehokas kulutus laihduttavat selvästi pysyvämmin kuin nuo rahkat ja kanat. Kai niillä hetkellisesti laihtuukin, mutta kun palaa normaaliin ruokaan, niin paino palaa entiselleen. Näin on käynyt Jutan ohjelmissa olleille ja myös muissa.
Minulla on alkanut nostaa niskavilloja pystyyn ja verenpainetta koholle, kun tämä daami fotoshopattuna pomppaa esille lähes kaikilta nettisivustoilta. Hyi hitto, en paremmin sano.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:57"]Voi elämä, mitä tähän nyt voi sanoa. Ihminen ei kaipaa tiettyä dieettiä vaan kuria, kontrollia ja ohjausta. Voit syödä ihan mitä haluat normaalisti kunhan vähän katsot kaloreita. Perusruokaa, ei tarpeettomia rahastusdieettejä. Laihdut kilon viikossa jo jättämällä vähän herkkuja pois ja lisäämällä hiukan liikuntaa. Ei tartte syödä rahkaa ja repiä salilla. Saati syödä vain vihreitä kasviksia... [/quote] Sitähän tuo Jutan dieetti juuri on : Kuria, kontrollia ja ohjausta! Syödään ihan vaihtelevaa puhdasta perusruokaa.
[/quote]
Proteiinin ja lihastreenin merkitystä korostetaan aivan liikaa. Myös pienikin hairahtuminen dieetistä on sairaalloisesti demonisoitu.
Kiva konsepti, heikko toteutus.
Jutan dietiillä saa syödä: Vähärasvaista lihaa esim. Kana, nauta. Eri kaloja, kasviksia, hedelmiä, tietyn merkkistä leipää, pastaa, perunaa, riisiä, kananmunaa, raejuustoa, fetajuustoa, rahkaa, kaurahiutaleita (vaikka puurona), marjoja.
Rasvana käytetään öljyä.
ja nyt vaikka tuo kauhisteltu rahka sitä ei ole pakko syödä ollenkaan sen voi korvata jollain muulla. Mutta rahkasta saa kyllä esim. Tosi hyvää tsatsikia :).
Itse koin tuossa hyvänä juuri sen ettei nimenomaan ollut mikään kitudieetti vaan syödään oikeaa ruokaa. Vaikeaa vain niille jotka haluaa ne eineslihapullat ja ruokakermat käyttöön!
Alkuun tosin työtä teetättää se että punnitsee ruokia ja pitää ateriavälit oikeina, mutta nekin alkaa tulla sitten selkärangasta enkö todellakaan punnitse ruokiani nykyisin. Kilot on pysyneet poissa minulla ainakin, vaikka en ihan täysin noita ohjeita noudatakkaan mutta pääpiirteittäin kyllä.
T.10
Se mikään dieetti edes ole. Tai en niin ajattele. Vaan siinä opetellaan syömään oikein terveellisesti huomioiden liikunnan ruokavaliossa. Erittäin pätevän oloinen systeemi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:25"]
Se mikään dieetti edes ole. Tai en niin ajattele. Vaan siinä opetellaan syömään oikein terveellisesti huomioiden liikunnan ruokavaliossa. Erittäin pätevän oloinen systeemi.
[/quote]
Tosi terveellisesti :) rasvatonta sitä ja rasvatonta tätä ja rahkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Tosi terveellisesti :) rasvatonta sitä ja rasvatonta tätä ja
Kyllä siinä rasvaakin syödään ja edelleenkään sitä rahkaa ei ole pakko syödä ollenkaan!
Ap kysyi kokemuksia jutan dietistä ja suuriammlla osalla vastaajista ei ole siitä mitään kokemusta vaan vastailevat näitä ihan randomeita ei rasvaa vaan pelkkää rahkaa kommentteja.
Miksi te edes vaivaudutte kommentoimaan aiheesta mistä teillä ei näköjään ole mitään tietoa.
Voi. Päätin juuri dietin. -7kg. Kotijumpalla ja aerobisella.