Miksi koulussa ei koskaan kerrota seurusteluetiketistä mitään?
Oon pohtinut, että kuinka moni on joutunut yksin oivaltamaan perusasiat, jos sattuiniin ettei kotonakaan asiasta juuri puhuttu?
Ois ollut kiva,jos olisin saanut aiemmin oikean käsityksen joistakin asioista.
Kommentit (25)
Nykyaikana ei puhuta paljon etiketeistä. Oikeastaan etiketti helpottaa vuorovaikutustilanteita. Nykyisin pitää arvuutella mitä toinen tarkoittaa.
Meillä itseasiassa puhuttiin kahdeksannella luokalla. Tämä joskus 2006 tai 2007.
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu... sitten vaan alotetta tekemään siitä että koulujen viikkotunteja lisätään koulupäiviä pidennetään tai lomia lyhennetään ja opettajia palkataan lisää opettamaan lapsille ja nuorille asioita jotka ennen opetettiin kodeissa. Veronkorotuksista ei sitten valiteta yhtään ja vanhemmat pitää näppinsä erossa ja suunsa tukossa opetuksesta ja antavat opettajien hoitaa hommansa.
Se on vähän kun taloyhtiöissä, että kun porukalla tehdään kiinteistönhoito ym. tehtäviä eikä ulkoisteta niitä huoltoyhtiölle homma tulee halvemmaksi ja saadaan just sitä mitä halutaan.
Mitä välii, taloyhtiö sen maksaa?!
Olishan se aika hurjaa, että joku opetussuunnitelma kertoisi meille, miten seurustella.
Toivottavasti suunnitelman laatija on nykyaikainen ja sisällyttää siihen bdsm seksin ja anaalin stimuloinnin ensitreffeillä... Muuten ei parisuhteen kipinä roihahda.
Muistan 15-vuotiaana kummitätini häissä... minut työnnettiin pöytään, jossa kaikki ihan vieraita ihmisiä (jotta nuoremmat saavat jutella keskenään). Lastasin lautasen täyteen alkupaloja, kun en tajunnut mitään mistään monen ruokalajin juhla-ateriasta. Tulin siitä täyteen, en jutellut kenenkään kanssa pöydässä, ja lähdin sen jälkeen ulos, kun muut jatkoivat pääruoan kanssa (olin itse täynnä alkupaloista).
Olihan siellä ulkosalla ihan kauniit maisemat, ei siinä mitään.
Oon edelleen aika introvertti moukka, eikä juuri "seurustelutilaisuudet ja etiketti" maistu.