veljen huumesotkut
Varmaan typerin paikka kysyä mielipiteitä, mutta pakko jonnekkin purkaa..
.
Veljeni, alta 20v on katkaissut kaikki välit sukulaisiin noin puolivuotta sitten erottuaan monta vuotta kestäneestä parisuhteesta. Ainoastaan minä olen saanut häneen yhteyden, tähän asti.
.
Hänen elämänsä muuttui kerta heitolla puoli vuotta sitten ja kuvioihin tuli huumeet ja alkoholi ihan liian suurissa määrin. Poliisikin oli viime näkemän mukaan tullut tututksi. Hän pyörii todella huonossa seurassa ja on ilmeisesti itse mukana jossain suuremmassa kannabiksen kasvatus hommassa.
.
Itse olen viimeisillään raskaana, enkä kaipaa yhtään lisää stressiä ja huolta.. Haluan vain läheisen veljeni takaisin. Mitä ihmettä teen ? En halua hänelle lisää ongelmia joten viranomaisia en haluaisi tähän sotkea...
Kommentit (11)
paljasta poliisille, katkaisee hommat. ei siitä kovin pitkään joudu istumaan mutta sekoilut katkeaa
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:43"]
Älä tee yhtään mitään. Et itseasiassa edes voi. Ainut mitä voit sanoa että et halua narkkaria tulevan vauvan lähelle, sedän kyllä tahdot. Pientä henkistä ravistelua voi kokeilla, se ei vain toimi. Muutos lähtee AINA itsestä.
[/quote]
Mistä se setä tähän nyt tempaistaan, kun äidin veljestä on kyse?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:43"]
Älä tee yhtään mitään. Et itseasiassa edes voi. Ainut mitä voit sanoa että et halua narkkaria tulevan vauvan lähelle, sedän kyllä tahdot. Pientä henkistä ravistelua voi kokeilla, se ei vain toimi. Muutos lähtee AINA itsestä.
[/quote]
Mistä se setä tähän nyt tempaistaan, kun äidin veljestä on kyse?
[/quote]
Pian syntyvän vauvan setä (eno itseasiassa)?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 07:43"] Älä tee yhtään mitään. Et itseasiassa edes voi. Ainut mitä voit sanoa että et halua narkkaria tulevan vauvan lähelle, sedän kyllä tahdot. Pientä henkistä ravistelua voi kokeilla, se ei vain toimi. Muutos lähtee AINA itsestä. [/quote] Mistä se setä tähän nyt tempaistaan, kun äidin veljestä on kyse? [/quote] Pian syntyvän vauvan setä (eno itseasiassa)?
[/quote]
miksi ihmeessä joku haluaisi pienelle lapselle narkkarisedän tai -enon?
Anna kaiken olla! Huumeet vie empatiakyvyt ja jos veli huomaa sinun haluavan auttaa, niin hän osaa käyttää sitä hyödykseen. Itselläni on narkomaaniveli joka osasi kyllä hyödyntää sukulaisiaan kaikessa pahassa. Kaikki johti siihen, että osin hänen ja hänen "ystävien" uhkailujen vuoksi päädyimme muuttamaan toiselle paikkakunnalle.
Tuolloin meillä oli pieni lapsi ja perheeni turvallisuus meni kaiken edelle. Poliisi oli voimaton, koska uhkailut olivat niin pieniä emmekä koskasn pystyneet näyttämään toteen kuka ne teki. Uhkailut olivat yleensä sellaisia, että jos emme maksa veljeni velkoja niin hänet hakataan pahasti ja "me kyllä tiedämme missä te asutte"...
Eli tällaista oli meillä. Tämä esimerkki oli vain jäävuoren huippu. Veli päätyi lopulta vankilaan... Nyt ollut sanojensa mukaan kuivilla monta vuotta, mutta luottamus on mennyt ja päälle puskee lähinnä viha kaikesta kokemastamme.
Voimia ja kylmää järkeä peliin! Oma perhe on nyt tärkein!!
Noista hörhöistä on pysyttävä erosa, josaain vaiheessa huomaa kuinka narkkari on vieny kaikkien sukulaisten voimat...
Toi oli kun suoraan mun elämästä, tosin olin vasta 12-vuotias, kun ennen läheinen ja kaikkea kansdani puuhasteleva veli lähti huumehommiin mukaan eikä sen jälkeen ole pitänyt keneenkään yhteyttä. On yritetty vierotukseeb ym, mutta eipä aikuista ihmistä pakottaakaan voi. Viimeksi olen hänet nähnyt varmaan neljä vuotta sitten, mutta tiedän, että elossa on yhä, koska samalla paikkakunnalla asuva kaverini aina välillä kertoo nähneensä hänet. Ei sille vaan mitään voi tehdä, jos ihminen itse ei halua apua.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:15"]Toi oli kun suoraan mun elämästä, tosin olin vasta 12-vuotias, kun ennen läheinen ja kaikkea kansdani puuhasteleva veli lähti huumehommiin mukaan eikä sen jälkeen ole pitänyt keneenkään yhteyttä. On yritetty vierotukseeb ym, mutta eipä aikuista ihmistä pakottaakaan voi. Viimeksi olen hänet nähnyt varmaan neljä vuotta sitten, mutta tiedän, että elossa on yhä, koska samalla paikkakunnalla asuva kaverini aina välillä kertoo nähneensä hänet. Ei sille vaan mitään voi tehdä, jos ihminen itse ei halua apua.
[/quote]
Totta. Tässä maassa aikuista ei voi pakottaa hoitoon. Oma veljeni kuoli lähes kymmenen vuoden huumeiden käytön jälkeen. Ihan omasta tahdostaan lähti. Itse olin 14-vuotias. Edelleen toivon että jotain olisi ollut tehtävissä tai olisin jotenkin voinut auttaa, mutta mahdotonta se olisi ollut.
Puhu veljellesi, muuta apua et voi antaa ihmiselle joka ei apua halua.
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi kovat huumeet, mutta kannabis? Ota ap ihan rauhallisesti.
Nimenomaan jätät kaiken viranomaisille. Eräs edesmennyt narkkarituttuni kuivilla ollessaan sanoi, että jos hän repsahtaa ja tulee ovelle pyytämään apua. niin en saa apua antaa. Mitä enemmän autan, sitä enemmän mahdollistan hänen narkkaamisen.
Ja sitten kun on syvällä narkkimaailmassa velkoineen, velkojat käyttävät kaikki kiristyskeinot saadakseen rahat. Silloin läheiset sukulaiset sotketaan asiaan. Eli pidä mahdollisimman pitkä välimatka ja toivota tervetulleeksi sitten kun veli on erkaantunut huumemaailmasta.
Monelle joku viranomaistoimi esim. vankila voi tehdä tauon huumeisiin. Sen jälkeen tarvitaan uusi selvä ystäväpiiri. Katkon jälkeen rakastava sisar on tärkeä.