Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On vanhempien vika jos lapsella reikiä hampaissa

Vierailija
24.03.2015 |

Vanhempien tehtävä on harjata lapsen hampaat 10 vuotiaaksi asti. Ei varsinkaan pieni lapsi itse osaa tarpeeksi hyvin.

Että syyttäkää vanhemmat itseänne jos reikiä löytyy...

Itse ainakin syytän itseäni, jos kouluiässä alkaa lapselta reikiä löytymään. Jaksan harjata kerran päivässä sähköhammasharjalla ja lapsi itse harjaa lisäksi aamuisin tavallisella harjalla.

Mietin vaan jos perheessä on vaikka 5 lasta niin kuinkahan hampaiden harjauksen käy...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä yhdet reiät hampaissa mitään haittaa. Itsellänikin oli niitä lapsesta asti vaan eivät ole menoa haitanneet mitenkään. Siksipä ei ole mikään katastrofi jos omille lapsillekin tulee. Ne voi aina paikata.

Vierailija
2/2 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:03"]

No, eipä yhdet reiät hampaissa mitään haittaa. Itsellänikin oli niitä lapsesta asti vaan eivät ole menoa haitanneet mitenkään. Siksipä ei ole mikään katastrofi jos omille lapsillekin tulee. Ne voi aina paikata.

[/quote]

Niin sinuako ei haittaa jos lapsellasi on hammaskipua, joutuu pienenä paikattavaksi jne? Minun lapsuudessa reiät porattiin ilman puudutusta. Tuntui kaamealle mutta olipa tehokas menetelmä -  7 vuotiaana pesin hampaat aamuin illoin.. yritin parhaani lapsen taidoilla, silti hampaita paikkailtiin eli aikuista olisi tarvittu auttamaan hammaspesussa!

Itse pyrin siihen että omalla lapsella pysyisi sekä maitohampaat että rautahampaat reiättöminä, se on loppujen lopuksi hyvin helppoa, säännöllinen huolellinen pesu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla