Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos irtisanoutuu

Vierailija
15.12.2021 |

Jos irtisanon itseni ja laitan työsuhteen päättymään kk kuluttua niin ilmoittaudunko työttömäksi työnhakijaksi heti vai silloin kk kuluttua?
Ilmoitanko liittoon kelaan vai minne?
Olen sairauslomalla nyt kiusaamisesta johtuvan ahdistuksen ja unotteomuusen vuoksi, lääkäri arveli sairausloman jatkuvan vielä kk kuluttua, ilmoitanko sen minne?
Saako silloin mistään rahaa jos on sairauslomalla ja karenssi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot sairauslomalla, saat sairauspäivärahaa, muutoin olet karenssissa ja et saa kuin osan toimeentulotuesta.

Vierailija
2/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen työpäivän jälkeisenä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kelalle ilmoitetaan

Vierailija
4/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään et tietenkään etkä missään nimessä mene itseäsi irtisanomaan, vaikka miten ahdistaisi!

Olet kylmän viileesti niin kauan ja niin usein ja paljon sairaslomalla kuin ikinä siltä tuntuu.

Koska sinua kiusataan niin se on työnantajan ja sen työyhteisön asia siihen puuttua ja asia korjata!

Älä päästä niitä niin helpolla että lähtisit pois.

Ja toisekseen: olet paljon heikommilla kun olet työtön ja alat selittelemään jtn korvauksia ja karensseja. Niissä häviää aina.

Kuulutko liittoon ja oletko oikeutettu ansiosidonnaiseen?

Vierailija
5/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudun, jos siltä tuntuu. Ei omaa terveyttä ja mielenrauhaa kannata uhrata sille, että saa "kostettua" työnantajalle tai työkavereille.

Työkkärin ilmoittautumisen voi tehdä ennakkoon, itse tein silloin kun annoin irtisanomisilmoituksen töissä ja sain vahvistuksen esimieheltä tähän. Silloin ainakin tuli jotain helppoja tehtäviä, jotka piti parin viikon aikana tehdä pois, tyyliin ohjeiden lukua ja työpaikkavahdin laittoa.

Kannattaa irtisanoutua, niin että sairausloma loppuu samaan aikaan. Eli jos sairaslomaa on kuukausi jäljellä ja irtisanoutumisaika on kaksi viikkoa, irtisanoudun kahden viikon päästä.

Vierailija
6/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduttaessa tulee kolme kuukauden karenssi. Jos jaksat yritä sinnitellä töissä, kunnes sinut irtisanotaan, tulee lyhyempi karenssi tai ei karenssia lainkaan.

Vierailija
7/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olet saikulla, niin käytä tämä aika uuden työpaikan etsimiseen. Irtisanoudu kun uusi pesti on löytynyt

Vierailija
8/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata irtisanoa itseään. Esim kunta jatkoi minun saikkua kaksi kuukautta vaikka olisi itse halunnut jo töihin.

Vierailija
9/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista kiusaamista saat osaksesi?

Vierailija
10/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduttaessa tulee kolme kuukauden karenssi. Jos jaksat yritä sinnitellä töissä, kunnes sinut irtisanotaan, tulee lyhyempi karenssi tai ei karenssia lainkaan.

Ei ne voi apta irtisanoa sairauden vuoksi. Loputon kierre, itsensä väsyttämistä tuo vaan on.

Etsi uusi työ valmiiksi ja irtisanoudu sen jälkeen, niin et putoa karenssin vuoksi Kelan tuille.

Vierailija
11/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata irtisanoa itseään. Esim kunta jatkoi minun saikkua kaksi kuukautta vaikka olisi itse halunnut jo töihin.

Ja sit palasit samaan työhön vai? Mikä järki, jos työpaikka on perseestä?

Vierailija
12/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin kaikessa hiljaisuudessa uuden työn ja irtisanouduin kun uudet paperit kädessä ja irtisanoutumisaika käsillä. Ei se lähtö mitään paranna nykyisessä työssä,mutta pakko suojella itseään ja kuitenkin haluan tehdä töitä. Ylihuomenna on viimeinen päivä ennen lopetusta, tosi helpottunut olo. Teki mieli vaan irtisanoutua ja hypätä työttömäksi,mutta kuitenkaan se ei ole vaihtoehto taloudellisesti eikä mikään takaisi uuden löytämistä kovin helposti. Nykyinen on ylivoimaisesti pahin ihmisen uuvuttaja missä olen ollut ja pomo surkea. Ei kannata tuhota itseään jos uupumisen ja stressin takia on saikulla eikä töissä muutu mikään jotta hyvinvointi paranisi.

Vierailija
13/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne minulla. En ole irtisanoutunut vielä, olen sairaslomalla. En tiedä palaanko osa-aikaisena töihin ja onko osakuntoutustuki minulle mahdollista.

Vierailija
14/14 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa säästössä, irtisanoudu samantien.