lapsi kotona, äiti koulussa ja töissä
Olen lapsen kanssa kotona kotihoidontuella, mutta kuitenkin iltaisin olen lukiolla opiskellut aiitä lähtien kun lapsi oli noin 6kk. Nyt lapsen ollessa noin 2vuotias aloitin myös viikonlopputyöt+satunnaiset illat, ajatuksena kartuttaa omaa työkokemusta jolla voisin turvata oman ja lapseni tulevaisuutta paremmin. Koulu/työaikoina lasta siis hoitaa pääasiallisesti mieheni.
Olen ylpeä itsestäni. Pystyn olemaan lapsen kanssa suurimman osan ajasta mutta kuitenkin koulutus jatkuu ja työelämä siinä ohella :)
Kertokaa muut äidit kuinka olette tasapainoileet pikkulapsi elämän /työ-ja opiskeluelämän kanssa?
Kommentit (9)
Koska "äidin arki on niin raskasta ettei energiaa jää muulle", "hyvä jos sulla on osallistuva mies", "kiva jos sun lapsella ei ole erikoistarpeita", "lapsi tarvitsee äitiään aina"... Jne jne
Tasapainottamista helpottaa puoliso, tukiverkko mm. omat vanhemma ja ymmärtävä esimies.
Lapsi jo 8v.
Kaksi vuotta olin kotona ja kun kun palasin töihin lapsi meni päiväkotiin.
Työ ei ole vuorotyötä, on mahdollisuus tehdä töitä välillä myös kotoa käsin. Lapsi viihtyi päiväkodissa ja nyt koulussa ja iltapäiväkerhossa. Illat ja viikonloput perheen yhteistä aikaa.
Normielämää ilman mitään erityisiä "tasapainotteluja", ei liikaa arjen haasteita ;)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:42"]Olen lapsen kanssa kotona kotihoidontuella, mutta kuitenkin iltaisin olen lukiolla opiskellut aiitä lähtien kun lapsi oli noin 6kk. Nyt lapsen ollessa noin 2vuotias aloitin myös viikonlopputyöt+satunnaiset illat, ajatuksena kartuttaa omaa työkokemusta jolla voisin turvata oman ja lapseni tulevaisuutta paremmin. Koulu/työaikoina lasta siis hoitaa pääasiallisesti mieheni.
Olen ylpeä itsestäni. Pystyn olemaan lapsen kanssa suurimman osan ajasta mutta kuitenkin koulutus jatkuu ja työelämä siinä ohella :)
Kertokaa muut äidit kuinka olette tasapainoileet pikkulapsi elämän /työ-ja opiskeluelämän kanssa?
[/quote]
Sama juttu. Kaksi lasta ja olen palannut opintojen pariin yliopistolle n.2 kk synnytyksestä ja vanhempainvapaan jälkeen osa -aikatöihin että on voitu pitää lapset kotihoidossa 4- ja 2-vuotiaiksi.
Vähemmän ollut perheaikaa saati että miehen kanssa kaksin, kun hän käy töissä päivät, mutta paras ratkaisu meille. Tehokkaat, antoisat ja väsyneet vuodet.
Esikoinen kun oli 11kk menin töihin ja isä jäi lapsen kanssa kotiin. Työaikani oli klo 06-14:30.
Nyt meillä kaksi lasta ja nuorempi on 1v6kk ja olen vielä kotona. Tuo sinun työskentely+opiskelu tilanne olisi tosi hyvä mullekkin/meille jos vain olisi mahdollista :-/
Ä24
Kerrankin on joku nuori äiti todella hoitanut asiansa! :)
No toisaalta joo, lapsen isällä oli tapaamiset lapsen kanssa niin että pystyin menemään lukiolle sillä aikaa. Osaksi myös oma jääräpäiayyteni teki sen että jatkoin ppiakelu suht nopeasti, ja ajattelin sen olevan myös lapsen etu. Ja työnantaja on "ymmärtäväinen" ja olen 0-40 sopimuksella ja saan vuoroja sen verran kuin haluan ja voin ottaa. Työt painottuu viikonloppuihin ja yleensä olen kotiin takaisin ennen puoltapäivää.
Ja niin todella niin kuin joku sanoi, arkeahan tämä on.
Ap