Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Juice Leskisen Rakkauden ammattilainen-biisin sanoja:

Vierailija
15.12.2021 |

Kuka tai mikä tämä ammattilainen on jossei huor*?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on koomista kuinka moni luulee vieläkin että miehet ois vähemmän tunneihmisiä kuin naiset vaikka se on niin toisinpäin kuin olla voi. Kaikkeen mennään tunteella ja varsinkin isoja reaktioita siivittää vahva tunne joka peittoaa järjenkäytön ja analyyttisen ajattelun.

Mies on se jolla tunnekuohu vyöryy yli ja järjenkäyttö sumenee, oli sitten kyse aggressiosta tai suuresta rakastumisesta. Surusta puhumattakaan, suru ihan musertaa miehen siinä missä selviää sen tunteen kanssa.

No tämä! Suurimmat draamaihmiset ovat olleet miehiä! Oikeita draamakingejä.

Mies on syvällisempi kuin nainen. Naisellehan riittää onnen takeeksi kuluttaminen: matkat, sisustaminen, oma ulkonäkö...

Vierailija
42/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen biisit ovat perinteistä savolaista lyriikkaa. Vastuu on siis täysin kuulijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kertoa Jeesuksestakin.

"Minne menee yöksi" viittaa selvästi seksiin eli J ei voi olla kyseessä.

Miten niin?

Ei se Marialla ja Jofillakaan ollut mitään yösijaa, kun Marin synnytksen aika tuli.

Just ja just yhteen talliin pääsivät yöksi.

Eikä ole yösijaa asunnottomilla tänäkään päivänä.  Eikä narkeilla eikä alkoholisteilla.

Voi helvetti miten tyhmää sakkia taas linjoilla?

Minne m e n e e yöksi. Ei koditon juoppo mihinkään mene. Nukkuu jossain roskiksessa joka tielle osuu. Kyllä tämä on seksuaalinen laulu. Miksi Leskinen, joka pilkkasi kaikkea ja kaikkia, jonkun herkän uskonnollisen laulun olisi kirjoittanut,?

Et ole ilmeisesti tutustunut Juicen tuotantoon muutaman hitin kertosäettä lukuunottamatta?

Juice teki montakin herkkää kappaletta, käsitteli uskontoakin useissa kappaleissaan, vaikka ei itse ollut uskovainen.

Vierailija
44/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice ei koskaan osannut käsitellä uskonasioita muuten,  kuin avoimesti pilkkaamalla.  Varmaan tiliteon hetkellä katuu viisastelujaan. Mitä kylvät, sitä niität

Juice taisi kyllä uskoa jumalaan, mutta ei välttis arvostanut sen ympärille rakennettua systeemiä. Uskontoja pitääkin saada pilkata ja varsinkin niiden jumalia

"Jumala on - Vaikka ei uskoisi"

Aika hauskasti sanottu.

Juice ei näkemykseni mukaan uskonut.

Vierailija
45/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku seksiaddikti ongelmainen tai miehen kansallisromanttinen ei todellisuuten perustuva kuvitelma h:n työstä.

Vierailija
46/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku seksiaddikti ongelmainen tai miehen kansallisromanttinen ei todellisuuten perustuva kuvitelma h:n työstä.

"Ei tee sitä työksi". Nyt vaikku korvista, tyhmä tyttö.

Vierailija
47/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee sanoista mieleen ihminen joka vaan on hyvin avoin rakastamaan ja rakastumaan. Voi lähteä yöksi mukaan ja olla toiselle ehkä pelkkä pano mutta ei ota rahaa eikä itse näe itseään h*orana tai sellaisena minä jotkut muut ilkeät ihmiset jotka pilkkaavat.

Vierailija
48/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee sanoista mieleen ihminen joka vaan on hyvin avoin rakastamaan ja rakastumaan. Voi lähteä yöksi mukaan ja olla toiselle ehkä pelkkä pano mutta ei ota rahaa eikä itse näe itseään h*orana tai sellaisena minä jotkut muut ilkeät ihmiset jotka pilkkaavat.

Kuvaus sopii bändäriin kyllä.

Vierailija
49/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietas gay kirjoitti:

Mies on se jolla tunnekuohu vyöryy yli ja järjenkäyttö sumenee, oli sitten kyse aggressiosta tai suuresta rakastumisesta. Surusta puhumattakaan, suru ihan musertaa miehen siinä missä selviää sen tunteen kanssa.

Paskaa puhut. Olen mies ja koko elämäni ollut surua. Ja se vähäinenkin onni tekee kipeää. Silti olen selvinnyt vaikka moniakka olisi sijassani lataamossa.

"Vähäinenkin onni tekee kipeää". Juuri niin. Tunteet on pelissä aivan valtavasti. Mies ei ole järki-ihminen ja nainen tunne-ihminen, mutta suurin osa miehistä luulee näin ja että tunne ja järki vielä kaikenlisäksi olisi vastakohtia mitä ne eivät ole lainkaan.

Järjen vastakohta on järjettömyys, ei  tunne. 

Vierailija
50/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juice ei koskaan osannut käsitellä uskonasioita muuten,  kuin avoimesti pilkkaamalla.  Varmaan tiliteon hetkellä katuu viisastelujaan. Mitä kylvät, sitä niität

Juice taisi kyllä uskoa jumalaan, mutta ei välttis arvostanut sen ympärille rakennettua systeemiä. Uskontoja pitääkin saada pilkata ja varsinkin niiden jumalia

"Jumala on - Vaikka ei uskoisi"

Aika hauskasti sanottu.

Juice ei näkemykseni mukaan uskonut.

Minun näkemykseni mukaan uskoi.

Kristitty

Vierailija
51/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minne menee yöksi" Jeesus kuulemma meni Öljymäelle yöksi ja opetti päivällä temppelissä.

Vierailija
52/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rietas gay kirjoitti:

Paskaa puhut. Olen mies ja koko elämäni ollut surua. Ja se vähäinenkin onni tekee kipeää. Silti olen selvinnyt vaikka moniakka olisi sijassani lataamossa.

"Vähäinenkin onni tekee kipeää". Juuri niin. Tunteet on pelissä aivan valtavasti. Mies ei ole järki-ihminen ja nainen tunne-ihminen, mutta suurin osa miehistä luulee näin ja että tunne ja järki vielä kaikenlisäksi olisi vastakohtia mitä ne eivät ole lainkaan.

Järjen vastakohta on järjettömyys, ei  tunne. 

Kommenttini ei koskenut järkeä - järjettömyyttä vaan väitettä ettei Mies muka pysty elämään surun kanssa mutta nainen pystyy.

Vierailija
53/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hu*rasta kertoo. Viittaukset Jeesukseen ovat vertauskuvia siitä miten häneen yhteiskunnassa suhtaudutaan.

Vierailija
54/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tee sitä työksi". Nyt vaikku korvista, tyhmä tyttö.

Jakaa rakkautta, rahasta, mutta ei tee sitä työn vuoksi vaan rakkaudesta lajiin. Miksi vain yksi laini olisi kirjaimellinen?

Vierailija
55/56 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa Juicen biisi "j u m a l a  ja  s a a t a n a" ja sen jälkeen pohtikaa uskonnon näkemystä tarkemmin.

Juice oli nero, yksi harvoista.

Vierailija
56/56 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorittanut juicelogian pitkän oppimäärän. Kerron nyt teille että laulu kertoo taiteilijoiden välillä kiertävistä rakastajittarista, muusista ja bändäreistä.

Ja heidät sitten naulitaan ristiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan