miten mä olen voinut laihtua 1,5vkossa melkein neljä kiloa???
Olen syönyt ihan normaalisit, herkkujakin oikeastaan joka päivä.
Liikuntaa harrastan, salilla käyn 4-5krt viikossa ja 3-4krt viikossa käyn kävelylenkillä tai juoksemassa, tätä olen tehnyt jo vuoden, joten ei voi siitäkään johtua.
Vajaa pari viikkoa sitten kävin vaakassa ja painoin 68kg, tänä aamuna vaaka näytti 64,2kg. Pituutta 173cm.
Kommentit (5)
kuukautisia ei mulla enää ole, kohtu poistettu.
Juonut olen tarpeeksi, en siis edes yritä laihduttaa. Kummastuttaa vaan painon putoaminen.
Mulla yleensä heitellyt paino vuorokauden ajasta riippuen ainoastaan max kilon verran.
JOs sinulla on munasarjat, sinulla on silti hormonaalinen kuukausivaihtelu. Kohdun puuttuminen johtaa ainoastaan siihen, ettei tule kuukautisvuotoa. Jos tahaton laihtuminen jatkuu tuota tahtia, pitää mennä lääkäriin.
Nestetasapainon heittelyä. Aina sille ei löydy mitään selkeää selittävää tekijää.
Eihän vaaka ole rikki?
Mutta jos moinen painonpudotus jatkuu, lääkäriin.
Painoon vaikuttaa kuukautiskierron vaihe (turvotukset), nestetasapaino ja suolensisällön määrä. On melko varmaa, että kaikki kilot eivät ole läskiä tai lihasta, vaan nestettä, koska nestetasapaino voi keikutella painoa paljon nopeammin. Varmista, että kun treenaat, juot myös tarpeeksi, ja että painonlasku ei mene liikaa lihaksista (nopea laihdutus tuppaa kyllä aina karsimaan myös lihaksia).