Turun raiskauksesta epäilty "puhuu suomea murtaen"
Sakko näin kirjoittaa? Tuostahan saa helposti sen käsityksen, että raiskaaja ei ole syntyperäinen suomalainen.
Kommentit (17)
Se puhuu savon murretta, johan se pähkäiltiin täällä.
pitäis ihan oikeasti kuohita noi kaikki raiskaajat. Eipä ainakaan enää pääsisi ketään raiskaamaan jatkossa.
Tuosta saa sen käsityksen, että raiskaaja on turkulainen. Turun murre=puhevika.
Turussa murtaen suomea puhuva on savolainen.
Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:01"]Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää.
[/quote]
Oikeesti? LOL
Jos puhuu suomea murtaen = ulkomaalainen/ulkomaslaistaustainen, piste.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:01"]Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää.
[/quote]
:D minkä takia sellainen asia kerrottaisiin? Ettei kukaan luule että oli turkulainen raiskaaja vai
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:01"]
Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää.
[/quote]:d urpo, et taida olla ihan viisas:d Kaikilla meillä on murteemme, eikä sitä ilmaista noin. Eihän se anna mitään informaatiota sanoa, että joku puhui murteella.Eikä turun murre ole mikään päämurre todellakaan,että siihen voisi mitään muita verrata. :D Mamusta puhutaan
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:13"]
Suomenruotsalainen?
[/quote]Somppu tai lähi-idän mamu!
Tässä sen nyt näkee kun rantaruotsalaisille ei opeteta suomea. Mistään kielitaidosta ei kuulemma ole haittaa. Ainut tapaus on rantaruotsalainen ja suomen kieli ja siksi kouluissakaan eivät saa olla suomenkielisten kanssa tekemisissä.
Taas joku mamu raiskannut. Naisasialitto unioni varmaan syyttää taas tavallisia suomalaisia tästäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:13"]
Suomenruotsalainen?
[/quote]Somppu tai lähi-idän mamu!
[/quote]
Tai moro
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:01"]Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää. [/quote] Oikeesti? LOL Jos puhuu suomea murtaen = ulkomaalainen/ulkomaslaistaustainen, piste.
[/quote]
Mitä toi piste tarkoittaa? Liittyykö pisamiin tai ihomuutoksiin noin yleisesti?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:01"]Huoh :D itse ainakin ymmärsin että puhuu jollain murteella esim mie& sie, mää&sää. [/quote] Oikeesti? LOL Jos puhuu suomea murtaen = ulkomaalainen/ulkomaslaistaustainen, piste.
[/quote]
Mitä toi piste tarkoittaa? Liittyykö pisamiin tai ihomuutoksiin noin yleisesti?
[/quote]
semmonen sanonta kun jokin asia on loppuunkäsitelty ;) ohis
Yksittäistapaus eikä siitä voi saada mitään käsityksiä.