5 syytä, miksei puhelinta pitäisi piilotella parisuhteessa
1. Puhelimen sisältö kertoo todella paljon ihmisestä
Puhelimet ovat kuin miniversioita persoonistamme, eli ne kertovat paljon meistä ihmisinä. Luurissa ei pitäisi siis olla mitään uutta, mitä kumppani ei jo tiedä.
2. Puhelimessa ei pitäisi olla vieraita nimiä
Jos kumppanin puhelimeen alkaa tulla viestejä oudoista numeroista, hänellä on ehkä jotain piiloteltavaa.
3. Kumppania ei pitäisi vartioida salasanalla
Parisuhteessa pitäisi olla avoimia, joten salasanat voivat monista olla vain turhia esteitä avoimuudessa.
4. Puhelimessa ei pitäisi olla mitään, mitä toinen ei saa nähdä
Jos suhde on oikeasti vakaalla pohjalla, puhelimen sisällössä ei pitäisi olla mitään salattavaa.
5. Puhelin voi luoda kaksoiselämän
Sosiaalinen media ja erilaiset sovellukset voivat saada aikaan rinnakkaisen elämän todellisen elämän rinnalle. Varsinkin erilaiset deittisovellukset voivat koukuttaa, jos parisuhteessa on ongelmia.
http://www.voice.fi/suhteet/5-syyta-miksei-puhelinta-pitaisi-piilotella-parisuhteessa/4/72449
Onko puhelimessasi jotai salattavaa ?
Kommentit (4)
Olen töissä kirjoittanut NDA:n eikä siinä ollut poikkeusta puolison kohdalla. Puhelin on työnantajan omaisuutta.
Sitä kutsutaan myös luottamukseksi, ettei puolison tarvitse tuntea henkilökohtaisesti kaikkia työkavereitani tai vaikka ihmisiä, joiden kanssa toimin samoissa järjestöissä.
Ei, mutta en pidä siitä että kukaan käyttää tai tutkiin minun puhelintani.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 23:34"]Ei, mutta en pidä siitä että kukaan käyttää tai tutkiin minun puhelintani.
[/quote]
Sama. Se olisi kuin päiväkirjan lukemista. Viestien lukeminen myös olisi myös anteeksiantamatonta. Mitä ystäväni minulle kirjoittavat, ei kuulu miehelleni pätkän vertaa.
1. Enpä jaksa uskoa mun puhelimen sisällön juurikaan mitää must kertovan. Ei siis pidä paikkaansa.
2. Jos mun puhelimessa ei saisi olla vieraita nimiä, eli nimiä mitä mies ei tiedä. Niin aika minimiin tipahtais mun puhelimen muistin numerot. Ei ne kaikki numerot miehelle kuulu. Kuten ei mullekaan kuulu kaikki sen puhelimes olevat numerot.
3. Mun puhelin on lukittu töideni takia. Kuten miehelläkin. Eli aivan normaalia.
4. Kyllä mun puhelimesta semmostakin löytyy mitä mieheni ei todellakaan tarvitse nähdä. Ne on mun ja ystäväni henkilökohtaisia asioita.
5. Kaksoiselämä, mitähän seuraavaks?