Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen!

Vierailija
23.03.2015 |

Kun se äskeinen, pitkä ketju kiusaamisesta ilmeisesti poistettiin, lisään tähän kommentin jonka kirjoitin tuota varten:

"En nyt viitsi mainita kouluni nimeä, mutta 2000-luvun alkupuolella yksi Pohjois-Pohjanmaalainen yläste. Minua kiusasi kaksi täys narsistista tyttöä, ja tähän porukkaan kuului tietenkin muutama taustanauraja-hännystelijä (joiden naamasta näki etteivät olisi halunneet osallistua). Murruin seiskaluokan kesälomalla niin pahasti että olin joutua psykiatriseen sairaalahoitoon ihan osastolle. Ja tuon seiskan jälkeen alkoi vuosia kestänyt psykiatrian päiväosastolla ramppaaminen, paniikkikohtaukset ja itsemurhan suunnittelu. Onneksi nyt olen mielialalääkityksellä ja pärjään hyvin. 

Vaihdoin luokkaa heti kasiluokan alusta, kun syksyn ekana kouluaamuna romahdin eteisen lattialle. Ajattelin, että pystyisin pakon edessä kohtaamaan kiusaajat välitunnilla, mutta varsinaiset opiskelut halusin tehdä rauhassa ilman niitä nöyryytyksiä, kun esim. vastasi väärin. Noh, tämä korppiparvi iski lähtöni jälkeen kyntensä heti uusiin uhreihin: yksi toinen tyttö joutui muuttamaan kesken kasiluokan kauas pois ja kolmas tyttö vaihtoi luokkaa ysin puolivälissä. Me kaikki kolme tyttöä olemme kärsineet kiusaamisen aiheuttamista sairauksista. Luokalla oli yksi poikakin, jota nuo korpit myös piinasivat. Mutta ei vaihtanut luokkaa vaikka ehottomasti olisi kannattanut! Pojathan ei saa murtua, poikien pitää kestää kaikki ja tytöille antautuminen on hinttimäistä!

Ko. tyttöporukan se "the päällikkö" oli yleisesti ottaen huonossa maineessa meidän pitäjässä. Minun ja noiden kolmen muun tyypin kiusaamisen johdosta maine huononi lisää. Jännä homma, vaikka pienillä paikkakunnilla kiusaajatyypit on suosittuja, niin ei tässä tapauksessa. Tämä "päällikkö" on ainakin väittänyt minulle nyt aikuisena katuvansa tekojaan, toisin kuin hänen "oikea kätensä", johon olen törmännyt pari kertaa aikuisiällä. Haistatteli minulle pitkät päin naamaa: "Kukahan vittu sinäkin luulet olevas?" "Hyi vittu pitiki tuohon törmätä!" 

Anteeksi sekava teksti, kylläpä helpotti avautua :) Lisään vielä että tässä entisessä koulussani on nyt kuulemma ihan hirveä kiusaamisongelma. Tuo yli 10 vuoden ei ole mitään verrattuna tähän hetkeen."

Jatketaan edellisen ketjun henkeä, mutta koulujen nimet voi jättää mainitsematta, muuten tämäkin poistuu :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tohon kiusaamiseen oo muuta pakokeinoa kun lukioon meno. Muakin kiusattiin yläasteella, mut se loppu ku pääsin lukioon. Siellä vähän fiksumpaa porukkaa. Ne tyhmät kiusaajat meni amikseen tai töihin tai kortistoon yläasteen jälkeen. Ihmiset on muutenkin kehittymättömiä vielä yläasteella. Siksi kiusaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, ilmestyi kuin tyhjästä takaisin "se" ketju. Äsken tuli "HUPS sisältö poistettu"

-ap