Onko romaaneilla ulkonäköpaineita?
Kommentit (26)
Minua aina vähän säälittää kirjakerhoromaanit. Voiko niistä nauttia kunnolla, kun ne ovat niin paljon ohuempia kuin kunnolliset painokset?
Romaneilla on tietynlaisia paineita. Esim. nuorilla naisilla on paine olla laiha ja samoin hameen käyttöä suorastaan valvotaan yhteisössä. Väittävät että tyttö saa itse siitä päättää, mutta ihan varmasti saa kummastunutta kohtelua osakseen, jossei hametta pidä!
Jotkut tosi vanhat romaanit on ulkoisesti todella kauniita. Varsinkin selkä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:03"]
Romaneilla on tietynlaisia paineita. Esim. nuorilla naisilla on paine olla laiha ja samoin hameen käyttöä suorastaan valvotaan yhteisössä. Väittävät että tyttö saa itse siitä päättää, mutta ihan varmasti saa kummastunutta kohtelua osakseen, jossei hametta pidä!
[/quote]
Miten tuo liittyy aloitukseen?
Ja miettikää miten pahalta romaaneista tuntuu kun viedään kovat kannet ja tehdään pokkareita.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:07"]Jotkut tosi vanhat romaanit on ulkoisesti todella kauniita. Varsinkin selkä.
[/quote]Taidat tykätä puumaromaaneista? Itse pidän vähän nuoremmista painoksista.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:07"]Jotkut tosi vanhat romaanit on ulkoisesti todella kauniita. Varsinkin selkä.
[/quote]Taidat tykätä puumaromaaneista? Itse pidän vähän nuoremmista painoksista.
[/quote]Kun en tykkää, että vanhoja romaaneja on ehtinyt ties kuinka moni näpeltämään :( t.9
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]
Ja miettikää miten pahalta romaaneista tuntuu kun viedään kovat kannet ja tehdään pokkareita.
[/quote]
Tai myydään jossain kioskissa, tai alelaatikossa :(
Onhan ne nyt paljon kauniimpia kuin perussuomalaiset naiset.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:27"]Onhan ne nyt paljon kauniimpia kuin perussuomalaiset naiset.
[/quote]
Pöljä =)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]
[/quote]
Ja sitten vielä luokitellaan erilaisiin hintaryhmiin. Miltä romaanista tuntuu olla paljon toista romaania halvempi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:27"]
Onhan ne nyt paljon kauniimpia kuin perussuomalaiset naiset.
[/quote]
Perussuomalaisista miehistä puhumattakaan. Verratkaaa nyt vaikka Tuntematonta sotilasta ja Timo Soinia, kyllä Tuntematon on paljon kauniimpi.
Mulle ulkonäköä tärkeämpää on se, miltä se tuntuu kun pitelen sitä. Tykkään olla romaanin kanssa selälläni, ja jos se on liian painava, siinä väsyy äkkiä. Toiset koittavat myös jatkuvasti sulkeutua kuin simpukat, sellainen liika häveliäisyys on pahasta. Kyllä mä haluan nähdä sisälle kunnolla.
Kuinkahan tärkeä tuo perhe on romaaneille lopulta? Jos ne kuuluvat samaan sarjaan, niin onko julmaa ottaa luokseen vain yksi ja erottaa se perheestään?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:31"]
Mulle ulkonäköä tärkeämpää on se, miltä se tuntuu kun pitelen sitä. Tykkään olla romaanin kanssa selälläni, ja jos se on liian painava, siinä väsyy äkkiä. Toiset koittavat myös jatkuvasti sulkeutua kuin simpukat, sellainen liika häveliäisyys on pahasta. Kyllä mä haluan nähdä sisälle kunnolla.
[/quote]
Minusta kyljellään on mukavinta. Siinä pääsee mukavan lähelle romaania ilman että kädet väsyvät.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:34"]
Kuinkahan tärkeä tuo perhe on romaaneille lopulta? Jos ne kuuluvat samaan sarjaan, niin onko julmaa ottaa luokseen vain yksi ja erottaa se perheestään?
[/quote]
Onhan se aika julmaa. Jos välttämättä haluat vain yhden, niin ota mielellään ensimmäinen. Se ei välttämättä tiedä jatko-osistaan.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]Ja miettikää miten pahalta romaaneista tuntuu kun viedään kovat kannet ja tehdään pokkareita.
[/quote]
No tottakai se ottaa itsetunnon päälle, kun pehmeäksi lerpahtaa. :(
Cecilia Samartinin suomennokset ainakin ovat huomattavan kauniita.