Kokemuksia katkerista ihmisistä? Miten he ovat käyttäytyneet?
Eli katkerien ihmisten seurassa olleet ja käytöstä nähneet jakakaa kokemuksianne
Kommentit (16)
Esim katkera vanha ihminen, kaikki elämässä on mennyt pieleen
Ehkä yleistää negatiivisia asioita.
Juoruilevat, panettelevat ja keksivät omiaan. Hyvin rasittavaa seuraa, kannattaa karttaa.
Ystäväni oli katkera kaikille ja puhui kaikista pahaa, oli todella kyyninen. Tuntui uuvuttavalle
Minä olen katkera ihminen. Olen koko ajan yksin. Silloin harvoin, kun esimerkiksi TE-toimistosta soitetaan, olen entisenlaiseni, kohtelias, mukava ja jopa huumorintajuinen juttukaveri. Ennen pitkää kuitenkin alan turhautua, ja kiukku ja katkeruus alkaa tihkua pinnalle. Jos joku väkisin ryhtyy utelemaan asioistani, paljastan kyllä sen, että haudon enemmänkin kuin vain pahoja ajatuksia.
Ei mihinkään tyytyväinen/kiitollinen. Luulee että maailma pyörii vain hänen ja ehkä hänen valitsemansa lähipiirin ympärillä. Joku riippuvuus ehkä taustalla. Hakee virheitä muista ihmisistä jotta näyttäisi itse paremmalta.
Ihminen jolla ei ole omaa elämää, jollaista haluaisi elää.
Katkerakin voi olla yleisellä tasolla kaikelle ja kaikille. Tai se voi kohdistua tiettyä ihmistä tai asiaa kohtaan. Esim jos kaveri hylkäsi ja on jäänyt katkeraksi hänelle tai jos elämässä on ollut paljon vastoinkäymisiä, joihin ei ole voinut oikein vaikuttaa ja on katkeroitunut kaikelle.
Katkeruus niin kuin kaikki tunteet ovat inhimillisiä. Kaikki tuntevat ja kokevat niitä. Mutta se on oma valinta jääkö tunteeseen tai asiaan kiinni. Elämää kannattaa jatkaa ja keskittyä niihin hyviin asioihin, koska elämäkin valuu nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään tyytyväinen/kiitollinen. Luulee että maailma pyörii vain hänen ja ehkä hänen valitsemansa lähipiirin ympärillä. Joku riippuvuus ehkä taustalla. Hakee virheitä muista ihmisistä jotta näyttäisi itse paremmalta.
Voi että tämä osui! En ajatellut vastata ketjuun, mutta joku vastasi puolestani...
Vierailija kirjoitti:
Juoruilevat, panettelevat ja keksivät omiaan. Hyvin rasittavaa seuraa, kannattaa karttaa.
Just kuin mun naapuri. En halua olla missään tekemisissä.
En tiedä katkerista, mutta kateellisia ainakin riittää. Onko kateus ja katkeruus saman asian eri puolia?
Suomessa ällistyttää siperialaisten yms. pyyntitaustaisten kateus esimerkiksi arkeologiassa, kun saka- arjalaisten eli alkuperäisten suomenheimojen kuten jäämien jäänteet luokitellaan jääkauden tekeleiksi ja opiskelijoille sanotaan, että lidarkartoista sopii etsiä vain tervahautoja. Eli ei "saa" tuoda esille mitään kehittyneempään kulttuuriin ts. suomen heimoihin viittaavaa.
Täällä rypee alkeellinen, alkuperäisille suomalaisille katkera ja kateellinen populaatio.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä katkerista, mutta kateellisia ainakin riittää. Onko kateus ja katkeruus saman asian eri puolia?
Suomessa ällistyttää siperialaisten yms. pyyntitaustaisten kateus esimerkiksi arkeologiassa, kun saka- arjalaisten eli alkuperäisten suomenheimojen kuten jäämien jäänteet luokitellaan jääkauden tekeleiksi ja opiskelijoille sanotaan, että lidarkartoista sopii etsiä vain tervahautoja. Eli ei "saa" tuoda esille mitään kehittyneempään kulttuuriin ts. suomen heimoihin viittaavaa.
Täällä rypee alkeellinen, alkuperäisille suomalaisille katkera ja kateellinen populaatio.
Siinäpä aivan erikoisen yksityiskohtainen yleistys ja kyökkipsykologinen ote.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katkera ihminen. Olen koko ajan yksin. Silloin harvoin, kun esimerkiksi TE-toimistosta soitetaan, olen entisenlaiseni, kohtelias, mukava ja jopa huumorintajuinen juttukaveri. Ennen pitkää kuitenkin alan turhautua, ja kiukku ja katkeruus alkaa tihkua pinnalle. Jos joku väkisin ryhtyy utelemaan asioistani, paljastan kyllä sen, että haudon enemmänkin kuin vain pahoja ajatuksia.
En ymmärrä, auta. Miksi olet katkera? Siksikö, että olet yksin, vai oletko yksin siksi, että olet katkera? Vai oletko katkera ihan vain siitä ilosta, että kaikilla olisi ikävää? Oletko siis tyytyväinen katkeruuteesi?
Ex-vaimoni on katkera, koska jätin hänet nuoremman ja kauniimman vuoksi. Nyt yrittää vieraannuttaa lastani minusta
Mies valitsi minut ja katkeraksi jäi toinen nainen. On vihamielinen, ainuttakaan hyvää asiaa en ole kuullut pitkään aikoihin hänen suustaan. Puhuu minusta negatiiviseen sävyyn ei pysty sujuvaan kanssakäymiseen samoissa piireissä. Toisaalta todella surullista, on oman katkeruutensa vanki kuin että jatkaisi elämäänsä