Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaisen kirjallisuuden opiskelu?

Vierailija
23.03.2015 |

Kannattaako?Aineen sivuilla toki mainostetaan,että töitä löytyy ym...Miten ja minne olette työllistyneet valmistuneet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole itse opiskellut, mutta tuttuja on työllistynyt opettajiksi (silloin suomi pää- tai sivuaineena), toimittajiksi, kustannustoimittajiksi, tutkijoiksi - nuo nyt tulee ekana mieleen.

Vierailija
2/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on vähän ja olet pitkälti itse vastuussa itsesi työllistämisestä esim. yrittäjänä. Kiinnostava aihe opiskella, mutta työmahdollisuuksia harvassa, kuten kulttuuripuolella muutenkin. Tutkijan ura on yksi vaihtoehto, mutta jatkuvaa apurahojen ja pätkätöiden hakemista sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:56"]

Työpaikkoja on vähän ja olet pitkälti itse vastuussa itsesi työllistämisestä esim. yrittäjänä. Kiinnostava aihe opiskella, mutta työmahdollisuuksia harvassa, kuten kulttuuripuolella muutenkin. Tutkijan ura on yksi vaihtoehto, mutta jatkuvaa apurahojen ja pätkätöiden hakemista sekin.

[/quote]

No jaa, mun tuttavapiirissä taas aika toisenlaiset kokemukset. Aika monipuolisia työvaihtoehtoja on, yrittäjiä ei nyt just tule mieleen yhtään. Äidinkielenopettaja on tietysti semmoinen tasaisen varma vaihtoehto.

Vierailija
4/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallista vastauksista!Pääsykokeisiin olen lukenut ja hakupaperit pitäisi kohta laittaa.Tällähetkellä olen alalla,jossa varma työllisyys(vakipaikka on),mutta haluan tehdä jotain täysin muuta...

Vierailija
5/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidinkielen opettaja yläkoulussa pääaineena kotimainen kirjallisuus. Töitä muilta aloilta taitaa olla hankala nykyään löytää.

Vierailija
6/6 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Rakastan alaa mutta työtä ei löydy. T. Kotimaisen kirjallisuuden maisteri ei-oman alan duunissa jo ties kuinka monennetta vuotta. Opettajaksi ei pääse ilman pedagogisia opintoja, joten jos varman päälle haluaa pelata, kannattaa ne käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi