Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat! Kysymys pääsiäisestä.

Vierailija
23.03.2015 |

Itse olen puolimaallinen maallisessa ympäristössä. Kristillinen puoli minusta haluaisi muistaa ja pitää esillä esim. lapselle kotona pääsiäisen kristillistä sanomaa. Maallinen puoli hankkii joskus pääsiäismunia, höyheniä, tipuja ja rairuohoa. Miten voisin kunnialla sovittaa nämä yhteen omassa kodissani ja selittää lapselle (ja itselleni :-) ? Koska eikös riemun ja juhlan aika koita vasta pääsiäissunnuntain tietämissä - sitä ennen pitäisi olla hiljaista eikä mitään värikkäitä koristeita jne. kotona. Paastota ja muistaa kuolevaisuutta yleensäkin.

N40

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
22/24 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne koristelut ole tärkeitä, ei niillä ole mitään erityistä kristillistä merkitystä, kukin juhlii tavallaan, ja tietynlaista odotuksen aikaahan sekin on. Varsinkin jos ei edes tiedä, minkä uskontokunnan mukaan pääsiäistä viettää. Mutta juhla on tosiaan vasta pääsiäissunnuntaina ja pitkänäperjantaina ei ole tapana vierailla yms.

Vierailija
24/24 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:59"]

Mutta minua (ap) ihmetyttää se, että eikö niiden munien ja koristeiden ja muiden pitäisi tulla esiin vasta pääsiäissunnuntaina, olla esillä maanantain, ja ne olisivat seuraavan viikon ainakin esillä juhlistamassa pääsiäisen sanomaa? Kun nyt tuntuu olevan niin,  että koristeet laitetaan kaksi viikkoa ennen pääsiäistä, ja pääsiäismaanantain jälkeen korjataankin jo pois.

Haluaisin itse tehdä pääsiäisemme niin, että ei tule ristiriitaa hengellisen sanoman ja koristeluiden ja suklaamunien välillä. Siirrynkö siis viettämään pääsiäistä niin että juhlimme sitä käytännössä vasta pääsiäissunnuntaista eteenpäin? Ja ennen pääsiäissunnuntaita olemme pikemminkin paaston ja pidättäytymisen tunnelmissa.

ap

[/quote]

Sinä laitat teille koristeet silloin kuin haluat ja siivoat ne pois silloin kun haluat. Eihän tärkeintä ole miltä asiat näyttävät vaan miltä ne sinusta tuntuvat. Pääsiäinen tulee myös ilman yhtään koristetta ja suklaamunaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi