Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ihmiset kohtelee pikkutyttönä vaikka ikää 32v?

Vierailija
23.03.2015 |

Työpaikalla tytötellään (no, olen hoitoalalla, eikä tämä ole pahinta), mutta siis kun jotkut ystävät ja tututkin saattavat kohdella kun sellasta "pikkuista tyttöpoloa". Taputtelevat päähän tai saattavat ottaa poskesta kiinni ja puristaa! Mua oikeesti alkaa ottaa päähän sellanen jotenkin väheksyvä asenne itseäni kohtaan. Mitä voin tehdä että se loppuisi? Ymmärtääkö kukaan edes mitä tarkoitan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:33"]

Otahan ens kerralla poskesta puristelijaa samalla mitalla kiinni ja lässytä miten söpöjä olette yhdessä.Veikkaan että ei tarte kovin monesti tuota tehdä että loppuu.Tytöttely takaisin tai vastaavasti pojaksi kutsuminen voi myös tasata tilannetta.

[/quote]

Pitäis varmaan. Tuntuu vaan aina että häkellyn noissa tilanteissa ja alkaa ottaa niin paljon päähän, että jos avaan suuni niin sieltä voi tulla ihan mitä tahansa... Keksin aina vasta jälkeenpäin mitä olisi pitänyt sanoa. t.ap

Vierailija
2/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa käyttäytymästä kuin pikkutyttö.

Yleensä noin käyttäydytään niitä kohtaan, jotka käyttäytyvät itse kuin pikkutytöt: odottavat, että muut hoitavat ikäviä asioita heidän puolestaan, tuhahtelevat väheksyvästi kun heitä pyydetään tekemään jotain, välttelevät vastuuta ja/tai esiintyvät hirveinä työn sankareina tajuamatta, että muut tekevät koko ajan samanlaisia ja isompia asioita. Ihmisiä, jotka eivät myönnä mokanneensa tai olleensa väärässä, vaan keksivät tekosyitä. Ihmisiä, jotka ovatomasta mielestään vähintään työpaikan parhaita asiantuntijoita heti vastavalmistuneina ja joilla ammatillinen kehitys näyttääkin sitten tyssäävän siihen. He ovat myös ihmisiä, jotka ovat (nuorena olleet) suuria lupauksia, mutta lupauksia ei ihan vielä ole lunastettu.

Nämä ihmiset eivät KOSKAAN tajua itse olevansa tämmöisiä, he ovat tottuneet ottamaaan sen etuoikeutetun nuoren lupauksen aseman itsestäänselvyytenä, sen jossa sua autetaan eteenpäin, eivätkä he tajua, että siitä pitäisi kasvaa itse ottamaan vastuu.

Siitä pääsee eroon kun ottaa lusikan käteen,  myöntää olevansa samanlainen ihminen kuin muutkin (sekä hyvässä että kehittämiskohteissa) ja alkaa tehdä töpitä niin kuin muutkin, koska muuten käy niin, että ne muut menee susta ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap ne tulevat tilanteet mielessä että osaat sitten reagoida heti.Sen ei tarte olla superluonnollistakaan,tärkeintä on että saat liikkeen tehtyä ja sanat ulos. Sellainen iso hymy naamalle samalla ja naurava meininki päälle,silloin tilanne ei ole sinulle nolo vaan sille joka tuota outoa nipistelyä harrastaa.Ja kannattaa Se tytöttely/poikailu opetella ihan normiksi,sekin on helppo heittää esim tyyliin "mitäs me tytöt!""kuinkas pojilla sujuu""voi sua tyttö/tytteli kun hupsuja puhut!"

Vierailija
4/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:09"]Jos näytät nuorelta niin noin tuppaa köymään.
[/quote]

Olen 45 v ja yhä tytötellään eikä oteta vakavasti. Ihan itseni ikäiset sortuvst tuohin työelämässä vähätellen "olet niin nuori, sinulla on vielä aikaa". Minkä sille voi jos näyttää parikymmentä vuotta nuoremmalta. Luulin että loppuisi iän myötä mutta ei. Kun on koko elämänsä tästä kärsinyt niin alan kohta olemaam siinä mieletilassa, että tekisi mieli motata vastineeksi. Tätä ei voi ymmärtää, ellei ole kokenut.

Vierailija
5/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tytötellään JA mut otetaan äärimmäisen vakavasti. Ne eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Olen 40 ja ammatillisesti aivan sairaan pätevä, joten tytöttely ei pätkääkään haittaa. Päinvastoin, kun mua sanotaan tytöksi, sävy on erittäin arvostava.

Vierailija
6/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:41"]

Lakkaa käyttäytymästä kuin pikkutyttö.

Yleensä noin käyttäydytään niitä kohtaan, jotka käyttäytyvät itse kuin pikkutytöt: odottavat, että muut hoitavat ikäviä asioita heidän puolestaan, tuhahtelevat väheksyvästi kun heitä pyydetään tekemään jotain, välttelevät vastuuta ja/tai esiintyvät hirveinä työn sankareina tajuamatta, että muut tekevät koko ajan samanlaisia ja isompia asioita. Ihmisiä, jotka eivät myönnä mokanneensa tai olleensa väärässä, vaan keksivät tekosyitä. Ihmisiä, jotka ovatomasta mielestään vähintään työpaikan parhaita asiantuntijoita heti vastavalmistuneina ja joilla ammatillinen kehitys näyttääkin sitten tyssäävän siihen. He ovat myös ihmisiä, jotka ovat (nuorena olleet) suuria lupauksia, mutta lupauksia ei ihan vielä ole lunastettu.

Nämä ihmiset eivät KOSKAAN tajua itse olevansa tämmöisiä, he ovat tottuneet ottamaaan sen etuoikeutetun nuoren lupauksen aseman itsestäänselvyytenä, sen jossa sua autetaan eteenpäin, eivätkä he tajua, että siitä pitäisi kasvaa itse ottamaan vastuu.

Siitä pääsee eroon kun ottaa lusikan käteen,  myöntää olevansa samanlainen ihminen kuin muutkin (sekä hyvässä että kehittämiskohteissa) ja alkaa tehdä töpitä niin kuin muutkin, koska muuten käy niin, että ne muut menee susta ohi.

[/quote]

En nyt ymmärrä oikein tekstiäsi.. Jos nyt hiukan kuvailisin itseäni, niin en todellakaan ole mikään bimbo blondi, jos se nyt on syy joillekin tytötellä. Olen oikeasti melko vakava ja vastuuntuntoinen ihminen. En tiedä johtuuko tämä tytöttely pelkästään ulkonäöstä, vaikutan varmaan myös jossain määrin epävarmalta, eikai kukaan muuten käyttäytyisi noin minua kohtaan. Mutta sitten kun joku suhtautuu minuun jotenkin säälien tai väheksyen, niin tulee entistä huonompi olo itsestäni. Mietin et "jaahas, taas olen jonkun mielestä sellanen hupsu pikku tyttönen, jonka kustannuksella voi vähän vitsailla, en yhtään vakavasti otettava.." Se on vaikea näyttää sen jälkeen olevansa toista. -ap

Vierailija
7/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap ne tulevat tilanteet mielessä että osaat sitten reagoida heti.Sen ei tarte olla superluonnollistakaan,tärkeintä on että saat liikkeen tehtyä ja sanat ulos. Sellainen iso hymy naamalle samalla ja naurava meininki päälle,silloin tilanne ei ole sinulle nolo vaan sille joka tuota outoa nipistelyä harrastaa.Ja kannattaa Se tytöttely/poikailu opetella ihan normiksi,sekin on helppo heittää esim tyyliin "mitäs me tytöt!""kuinkas pojilla sujuu""voi sua tyttö/tytteli kun hupsuja puhut!"

[/quote]

Joo täytyy koittaa tehdä jotenkin noin. Se harmitus siinä hetkessä on vaan monesti tosi suuri. En samalla tavalla loukkaannu joidenkin vanhusten tytöttelystä työpaikallani, mutta esimerkiksi mieheni exä, kenen kanssa joudumme olemaan tekemisissä harrastaa myös tätä! On juurikin ottanut joskus poskesta kiinni ja katsonut minua sellanen säälivä ilme kasvoillaan "voi pientä", kun olen kertonut jonkun mielestäni ihan tavallisen asian hänelle. Ihan sellanen tunne tulee, että hän haluaisi jotenkin alistaa minua! On minua vain muutaman vuoden vanhempi, joten ei voi olla iästäkään kiinni. -ap

Vierailija
8/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kun joku suhtautuu säälivästi?Rinta rottingille ja asenne sellaiseksi että jos joku rupeaa säälimään ja voivottelemaan niin sanot että "saapahan kerrankin haastetta!" millaisissa tilanteissa saat tuommoista kohtelua?Tuntuu jotenkin oudolta,en osaa itseäni kuvitella tilanteeseen.

Vierailija
9/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas,jos mun miehen exä tulis tolleen sanomaan niin tirpasisin varmaan turpaan:D Älä anna ihmisten kohdella sua noin!Olet aikuinen ja sinulla on myös Personal space kun olet tuommoisten ihmisten kanssa tekemisissä.Kannattaa ehkä myös jättää jutustelut vähemmälle ja hoitaa vaan ne pakolliset.Näytä että et vähät välitä tuommoisista lapsellisista pelleilyistä,ei aikuiset noin käyttäydy!Ihme jengiä mahtuu maailmaan..

Vierailija
10/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:04"]

[/quote]

Joo täytyy koittaa tehdä jotenkin noin. Se harmitus siinä hetkessä on vaan monesti tosi suuri. En samalla tavalla loukkaannu joidenkin vanhusten tytöttelystä työpaikallani, mutta esimerkiksi mieheni exä, kenen kanssa joudumme olemaan tekemisissä harrastaa myös tätä! On juurikin ottanut joskus poskesta kiinni ja katsonut minua sellanen säälivä ilme kasvoillaan "voi pientä", kun olen kertonut jonkun mielestäni ihan tavallisen asian hänelle. Ihan sellanen tunne tulee, että hän haluaisi jotenkin alistaa minua! On minua vain muutaman vuoden vanhempi, joten ei voi olla iästäkään kiinni. -ap

[/quote]

Tulee mieleen, että tykkäät salaa tuosta että sinua tytötellään ja pidetään pienenä. Onko sulla ikäkriisi? Tuohan on hyvä vastaisku kun saa olla tyttö eikä tantta mitä ikäsi puolesta voisit jo olla.

Tiedän mistä puhun, olen tullut tytötellyksi monet kerrat mutta omalla käytöksellään voi vaikuttaa että tuollainen loppuu jos sen haluaa loppuvan. Minusta oli pitkään turvallista olla tuollainen tyttö, koska olin epävarma työstäni ja asemastani. Mutta lopulta kyllästyin ja tajusin, että on naurattavaa olla ikäloppu tyttö ja kasvoin naiseksi :)

Ole itsevarma ja usko siihen mitä teet, niin loppuu tytöttelyt vaikka olisit 135 cm pitkä ja lapsenkasvoinen. Trust me. Ellet sitten itse salaa halua tuota ikuista nuoruutta eli olla pikkutyttö yli-ikäisenä muorina.

Vierailija
11/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:53"]

Työpaikalla tytötellään (no, olen hoitoalalla, eikä tämä ole pahinta), mutta siis kun jotkut ystävät ja tututkin saattavat kohdella kun sellasta "pikkuista tyttöpoloa". Taputtelevat päähän tai saattavat ottaa poskesta kiinni ja puristaa! Mua oikeesti alkaa ottaa päähän sellanen jotenkin väheksyvä asenne itseäni kohtaan. Mitä voin tehdä että se loppuisi? Ymmärtääkö kukaan edes mitä tarkoitan?

[/quote]

Hoitoalalla kaikki ovat tyttöjä :) Ihan kaikki alle 100-vuotiaat, miehetkin. Kokemusta on.

Vierailija
12/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikestaan liity asiaan, mutta Pop'n'rollissa Anna Abreun ollessa vieraana kaikki selkeästi kohtelivat häntä kuin lasta, jopa lässyttivät. "Tosi hienosti teit, ei menny oikein mut tosi hienosti osasit". Ei suora lainaus, mutta tuon tyylistä. Raivostuttavaa.

Vierailija
13/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytötellään joo, vaikka ikää on jo mittarissa yli 40-vuotta. Ei se nyt niin loukkaavaa ole, mutta siitä en pidä, jos joku minua vanhempi mies tytöttelee silloin, kun se on hieman "seksuaalisessa" mielessä sanottu ja mies on minulle lisäski täysin tuntematon

Vierailija
14/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tytöttelee minua joskus ja tämä on vain kivaa, vaikka olen 48-vuotias ja äitini nyt 83-vuotias. Tämä nyt oli vain tämmöinen heitto, eikä liity ap:n tarkoittamaan asiaan

Vierailija
15/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]

Tulee mieleen, että tykkäät salaa tuosta että sinua tytötellään ja pidetään pienenä. Onko sulla ikäkriisi? Tuohan on hyvä vastaisku kun saa olla tyttö eikä tantta mitä ikäsi puolesta voisit jo olla.

Tiedän mistä puhun, olen tullut tytötellyksi monet kerrat mutta omalla käytöksellään voi vaikuttaa että tuollainen loppuu jos sen haluaa loppuvan. Minusta oli pitkään turvallista olla tuollainen tyttö, koska olin epävarma työstäni ja asemastani. Mutta lopulta kyllästyin ja tajusin, että on naurattavaa olla ikäloppu tyttö ja kasvoin naiseksi :)

Ole itsevarma ja usko siihen mitä teet, niin loppuu tytöttelyt vaikka olisit 135 cm pitkä ja lapsenkasvoinen. Trust me. Ellet sitten itse salaa halua tuota ikuista nuoruutta eli olla pikkutyttö yli-ikäisenä muorina.

[/quote]

Ei kyllä mua enemmän masentaa tämä asia, ja siksi kysynkin täällä neuvoa... Ei tietty harmita näyttää nuoremmalta, mutta siis kuten sinunkin tekstistäsi käy ilmi, tytöttely ei johdu pelkästään siitä. Ulkonäköä ei voi muuttaa, mutta käytöstään ja asennettaan voi. Helpommin vaan sanottu kun tehty.. t. ap

Vierailija
16/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans tytötellään, mutta lähinnä ajatuksentasolla, ei sentään oteta poskesta kiinni.

Oletko sinkku?  Minun tytöttely johtunee siitä.

Vierailija
17/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lyhyt? Lyhyitä taputellaan päähän niinkuin pikkulapsia.

Vierailija
18/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tytöttelijöille, että olet istunut pari vuotta vankilassa taposta. Yksityiskohtineen.

Ehkä se loppuu siihen.

Vierailija
19/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytät nuorelta niin noin tuppaa köymään.

Vierailija
20/40 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kun vanhenet niin kukaan ei edes puhu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän