Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilainen suhtautuminen alkoholiin parisuhteessa

Vierailija
23.03.2015 |

Eli onko kokemuksia siitä, voiko suhde toimia jos kahdella ihmisellä on hyvin erilainen suhtautuminen alkoholiin? Jos toinen ei käytä alkoholia ja toinen käyttää?

Olen ollut mieheni kanssa kolme vuotta. Tapasimme baarissa (!!!) selvinpäin. Heti alusta asti tein selväksi, että en juurikaan käytä alkoholia. Käyn muutaman kerran vuodessa ulkona ja kotona saatan juoda siiderin silloin tällöin (en edes kuukausittain). Mies on vähentänyt omasta tahdostaan ulkona käymistä ja käy nykyään ehkä kerran kuussa. Välillä oli parinkin kuukauden taukoja. Mikä minua huolestuttaa on se, että mies sanoo, että ei oikein tiedä paljonko enää voi juoda ja "juomisviikonloppuna" perjantai/lauantai menee baarissa ja seuraava päivä sängyssä. Monta kertaa olen todistanut oksentamista kotiin tullessa ja seuraavana päivänä. Itse oksensin juomisen takia viimeksi alle parikymppisenä. Yhteinen aika jää luonnollisesti noina viikonloppuina vähiin ja se harmittaa, jos on ollut kiireinen työviikko ja arkena ollaan hädin tuskin vietetty yhdessä aikaa. Ilmeisesti tätä pitää vaan ymmärtää ja sietää tai erota?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse miehesi tapaan juovana kokisin hyvin ahdistavaksi suhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka kyttäisi ja rajoittaisi juomistani. Ja ymmärrän että myös se kumppani kokisi minun juomiseni hyvin ahdistavaksi itselleen. 

Itse en jäisi tuollaiseen suhteeseen jossa on noin suuri ero alkoholiin suhtautumisen suhteen. Mutta kyllähän jotkut ihmiset on valmiita tekemään kompromisseja enemmän, joten se on ihan teidän keskinäinen asia saatteko tehtyä molemmille siedettävät kompromissit juomisen suhteen.

Vierailija
2/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen juomistavat häiritsee tosi paljon, niin kyllä parisuhteesta voi aika vaikeaa tulla. Riippuu tietenkin vähän siitäkin, minkä ikäisiä olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyttää, enkä rajoita. Olen sanonut, että molemmat ollaan vapaat tekemään mitä halutaan, ei toinen ihminen voi toista estää. Minulla on enemmän kun tarpeeksi kokemusta alkoholistiperheessä kasvamisesta, miehellä alkoholisti isä. Tämän takia en itse juurikaan juo, olen kokenut miten helposti siitä tulee ongelma minulle. Ehkä pitää seurailla tilannetta... Olemme alle kolmekymppisiä. Ap

Vierailija
4/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:56"]

En kyttää, enkä rajoita. Olen sanonut, että molemmat ollaan vapaat tekemään mitä halutaan, ei toinen ihminen voi toista estää. Minulla on enemmän kun tarpeeksi kokemusta alkoholistiperheessä kasvamisesta, miehellä alkoholisti isä. Tämän takia en itse juurikaan juo, olen kokenut miten helposti siitä tulee ongelma minulle. Ehkä pitää seurailla tilannetta... Olemme alle kolmekymppisiä. Ap

[/quote]

Ok, kuvittelin että jollain tapaa rajoitat tai nalkutat aiheesta kun sanot: "mies sanoo, että ei oikein tiedä paljonko enää voi juoda". 

Mutta haaveet sellaisista yhteisistä viikonlopuista voi kyllä varmaan unohtaa, ainakaan jokaviikkoisena. Onhan monella jokin oma juttu minkä takla ei kyhjötä puolison kanssa yhdessä kotona viikonloppua. Sinun miehelläsi se on baareilu, jollain muilla vaikka autojen rassaaminen tai joku urheiluharrastus. Useimmat kyllä voivat hyväksyä sen että ei olla viikonloppua yhdessä aina.

Vierailija
5/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:56"]

[/quote]

Ok, kuvittelin että jollain tapaa rajoitat tai nalkutat aiheesta kun sanot: "mies sanoo, että ei oikein tiedä paljonko enää voi juoda". 

Mutta haaveet sellaisista yhteisistä viikonlopuista voi kyllä varmaan unohtaa, ainakaan jokaviikkoisena. Onhan monella jokin oma juttu minkä takla ei kyhjötä puolison kanssa yhdessä kotona viikonloppua. Sinun miehelläsi se on baareilu, jollain muilla vaikka autojen rassaaminen tai joku urheiluharrastus. Useimmat kyllä voivat hyväksyä sen että ei olla viikonloppua yhdessä aina.
[/quote]
Hän itse sanoi, että kun taukoa kertyy, tulee ylilyöntejä. Hänen omia sanojaan. Eli saa itsensä oksennuskuntoon käymällä harvemmin ulkona. Niin, totta :) ap

Vierailija
6/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilönä, joka ei myöskään juo, ihmettelen alapeukkujen määrää/syytä?

Vierailija
7/7 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:10"]Henkilönä, joka ei myöskään juo, ihmettelen alapeukkujen määrää/syytä?
[/quote]
Ihminen, joka ei käytä alkoholia suomessa herättää monenlaisia tunteita. Yleensä negatiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme