Äkkiä apua! Lisäke valkosipulikermaperunoille
Kokkaan tänään appivanhemmille ruokaa ja appiukon suosikki on valkosipulikermaperunat. Niitä siis varmasti teen, mutta mikä sopisi niiden kanssa. Itselle ei tule mieleen kuin uunilohta, mutta mieheni ei siitä hirveästi välitä. Käykö joku stroganoff tyyppinen juttu vai meneekö liian mössöksi? Ja millainen salaatti olisi hyvä? Nyt äkkiä apua, pää lyö tyhjää, mutta kauppaan pitäisi lähteä.
Kommentit (9)
No pihvi. Yleensä kyllä ajatellaan, että se peruna on se lisäke.
Pihvi on hyvä idea, mutta sitten pitäisi olla kastike ja niitä olen tosi surkea tekemään. Mutta täytyy varmaan yrittää vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Pihvi on hyvä idea, mutta sitten pitäisi olla kastike ja niitä olen tosi surkea tekemään. Mutta täytyy varmaan yrittää vääntää.
Maustevoi pihvin päälle?
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita puolivalmiita kastikkeita olemassa jos vähän haluat oikoa.
Valkosipuli-kermaperunat eivät kaipaa mitään kastiketta. Sen kylkeen pihvit budjetin mukaan ( jauheliha- tai kokolihapihvit). Lisäkkeeksi keitetyt vihreät pavut.
Pihvi ja valkosipuliperunat ja joku ihan perussalaatti. Pihvi ei jaipaaerikseen enää kastiketta, kerma tirsuu jo riittävästi perunoissa.
Ja tapailemasi sana on lisuke. Ei lisäke. Perunat ovat tässä se pihvin lisuke.
Mina hoyrystaisin ne pavut ettei tule ylikypsia.
Esimerkiksi liha käy.
Pihvi / mureke / lihapulla riippuen millaisesta pitävät.