Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ajattelevat lähes aina negatiivisesti?

Vierailija
22.03.2015 |

Tuntuu että olen oikea vastarannankiiski, enkä edes oikeasti osaa/halua ajatella positiivisesti. Helposti kadehdin muiden tekemisiä, tietäen etten koskaan pysty samaan. Mikähän häiriö tämä tämmöinen on? Vai olenko vaan normaalia kierompi luonne?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, täällä yksi. Mutta toisaalta en aina oikeasti ajattele niin negatiivisesti kuin annan ymmärtää. 

Vierailija
2/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessimisti ei pety. Itsekin olen kova vääntämään kaiken aina negatiiviseksi, enkä oikein osaa sanoa miksi. Jotenkin kai ajattelen että jos hehkutan asioita etukäteen tai muuten pidän positiivista melua, eikä kaikki sitten menekään täydellisesti, joudun vaan häpeämään omaa osaamattomuuttani ja kaikki ajattelee että siitäs sai mokoma tyhjäpää ja itsensä kehuja. Tai vaikka menisikin hyvin, niin jossain vaiheessa tulee alamäkeä kumminkin, ja se on silloin ihan ansaittu jos on itsetyytyväisyydessä ryvetty. Kai olen sisäistänyt liiankin tehokkaasti sen lapsuudessa aina hoetun "oma kehu haisee". Kun on hiljaa ja/tai keskittyy lyttäämään itseään, yllätykset voivat olla vain parempaan suuntaan. Oijoi, kuulostanpa tosiaan kamalalta ihmiseltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi! Löydän kaikesta aina pelkästään negatiivista. En osaa myös itsestäni/omasta elämästäni sanoa mitään positiivista. Tämä on ihan helvetin raskasta mulle itsellenikin eikä pelkästään läheisilleni. En tiedä miten muuttua, olen ollut ihan lapsesta asti negatiivinen.

Vierailija
4/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen - kuulostaa tutulta! Lisäksi minulle on lapsesta asti toitotettu että meidän "maija-liisa" on niin vaatimaton :( Älkää ikinä sanoko lapsillenne noin! Vaatimaton = ei ole sen arvoinen että pyytäisi yhtään mitään.

Vierailija
5/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun!
On niin hupaisaa olla negatiivinen, laukoa raa'at faktat ja katsoa kun sovinnaisen positiiviset ihmiset vetää herneen nenään :D

Vierailija
6/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee: Mikä voi mennä pieleen, se menee.

Vierailija
7/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6) jollain kierolla tavalla tykkään tehdä tuota myös. Mutta nyttemmin olen huomannut että tuo negatiivisuus alkaa kääntymään jotenkin itseäni vastaan eli en osaa iloita mistään täysillä ja näyttää niitä positiivisia tunteita

Vierailija
8/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidänlaiset on juuri niitä pahimpia ilmastonmykyttäjiä. Ruikutiruikuti, kaikki on ihan paskaa ja ihan perseestä ja jos vaikka nyt just ei olisikaan, niin kohta sitten kuitenkin on... Huoh.

Vierailija
9/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:35"]

Pessimisti ei pety. Itsekin olen kova vääntämään kaiken aina negatiiviseksi, enkä oikein osaa sanoa miksi. Jotenkin kai ajattelen että jos hehkutan asioita etukäteen tai muuten pidän positiivista melua, eikä kaikki sitten menekään täydellisesti, joudun vaan häpeämään omaa osaamattomuuttani ja kaikki ajattelee että siitäs sai mokoma tyhjäpää ja itsensä kehuja. Tai vaikka menisikin hyvin, niin jossain vaiheessa tulee alamäkeä kumminkin, ja se on silloin ihan ansaittu jos on itsetyytyväisyydessä ryvetty. Kai olen sisäistänyt liiankin tehokkaasti sen lapsuudessa aina hoetun "oma kehu haisee". Kun on hiljaa ja/tai keskittyy lyttäämään itseään, yllätykset voivat olla vain parempaan suuntaan. Oijoi, kuulostanpa tosiaan kamalalta ihmiseltä...

[/quote]

Pessimisti ei pety, mutta optimisti löytää huonoistakin asioista hyvät puolet.

Vierailija
10/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä myös. Tämä korostuu niiden erityisen positiivisten ihmisten keskuudessa, tulee olo että asiat on vielä huonommin kun joku oikein hehkuttaa. Uskon että tämän olen oppinut lapsena, ihan kuin vanhemmat olisi tarkoituksella aina pilanneet mahd iloni jostain, nekään ei kai kestäneet hyväntuulisuutta..

Vierailija
11/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:06"]

Teidänlaiset on juuri niitä pahimpia ilmastonmykyttäjiä. Ruikutiruikuti, kaikki on ihan paskaa ja ihan perseestä ja jos vaikka nyt just ei olisikaan, niin kohta sitten kuitenkin on... Huoh.

[/quote]

Joillain se elämä vaan menee niin. Tukehdupa sinä omaan erinomaisuuteesi.

Vierailija
12/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:13"]

[/quote]

[/quote]

Mutta miksi niistä huonoista asioista pitää löytää hyvät puolet?? Eivätkö ne vaan voi olla paskoja juttuja?

Vierailija
13/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:13"]

[/quote]

[/quote]

Mutta miksi niistä huonoista asioista pitää löytää hyvät puolet?? Eivätkö ne vaan voi olla paskoja juttuja?
[/quote]

Mutta miksi jäädä kieriskelemään ja rypemään siihen paskaan niinkuin negatiiviset tapaavat tehdä? Eikö voi vaan todeta että nyt kävi paskasti, mutta show must go on! Kyllä se tästä! Parempi olohan siitä tulee.

Vierailija
14/17 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmenee? En oikein tiedä, olenko sellainen... Mielestäni en ole, mutta mies luulee mun olevan. Ärsyttävää... 

Vierailija
15/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kirjoitan kuitenkin.

Mulla ja äidilläni sama ongelma.

Tämä ongelma varsinkin jokaisen hyvin menneen työhaastattelun jälkeen. Mitä positiivisempi ajatus, sitä todennäköisemmin petyn. Jos taas pelottelen tai ajattelen negatiivisesti, niin petyn vähemmän tai asia päätyy positiivisesti.

Mietinkin, että miten ihmiset, jotka elävät law of attractionin tahdissa tulevat toimeen. Toimiiko se todellakin heillä?

Vierailija
16/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ilm. valittajat kaikki vasemmistolaisia. Neuroottiset ihmiset eli yleensä naiset ovat myös kateellisia.

https://summit.news/2020/02/12/survey-finds-people-who-identify-as-left…

Vierailija
17/17 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikemminkin kyyninen kuin negatiivinen. Useimmiten maailma toteuttaa kyynisiä visioitani, harvemmin yllättää positiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme