Poliisi pyytää apua! Nainen raiskattiin Turun Humalistonkadulla
Nainen raiskattiin Turussa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.
26-vuotias nainen oli poistunut Turun Aurakadulla sijaitsevasta ravintolasta noin 3 aikoihin sunnuntaiaamuna.
Nainen oli kulkenut kävellen ilmeisesti Eerikinkatua ja kääntynyt Humalistonkadulle. Naisen seuraan oli liittynyt mies, joka tarjosi naiselle kyytiä kotiin. Mies oli noin 40-vuotias ja noin 165 senttimetriä pitkä. Yllään hoikalla miehellä oli mahdollisesti jotakin punaista. Miehen kasvoissa oli tumma parransänki ja hän oli puhunut suomea murtaen.
Miehen käyttämä melko vanha ja valkoinen farmariauto oli ollut parkissa Humalistonkatu viiden edessä. Vinoparkissa olleessa autossa oli tummennetut takasivulasit.
Kyytiä tarjonnut mies raiskasi naisen autossa Humalistonkadulla. Tapahtuman jälkeen nainen pääsi ulos autosta ja sai hälytettyä apua. Tekijä poistui paikalta.
Poliisi pyytää tietoja tapahtuneesta joko sähköpostitse vihje.turku.lounais-suomi@poliisi.fi tai puhelinnumeroon 0295 444 828.
Poliisi neuvoo kansalaisia kansalaisia harkitsemaan tuntemattomien kyytitarjouksia tai välttämään tuntemattomien seuraan hakeutumista ravintolaillan jälkeen. Turussa on ollut vuoden sisään vastaavia tapahtumia, jossa mies hakeutuu naisen seuraan tämän kävellessä yksinään kotiin.
Kommentit (223)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:56"]
Moni täällä kommentoi että kannattiko mennä äijän kyytiin.
Kaverilleni tapahtui lähes vastaava juttu, paitsi että ei halunnut mennä kyytiin. Mutta mies raahasi hänet väkisin mukanaan! Miten olisi 160cm pienikokoisen naisen pitänyt puolustautua?? Oli melkein kotiovellaan jo illanvietosta.
[/quote]
Yksi ihminen ei pysty rahaamaan 160 senttistä twervettä ihmistä tyrmäämättä sitä mihinkään vasten tahtoaan yksin. Niin paljon tuonkin kokoinen nainen voi pistää vastaan. Minä olen iso mies ja voin sanoa että ilman tyrmäämistä tuon kokoistakin naista on äärimmäisen vaikea kantaa mihinkään jos se oikeasti pistää vastaan kaikilla voimillaan ja keinoillaan.
[/quote]
Olen 174cm nainen ja hyväkuntoinen ja ajattelin pitkään että osaisin yllättävässä tilanteessa puolustautua. Harrastin teininä pari vuotta itsepuolustustakin. Kerran sitten festareilla yksi mies yhtäkkiä takaapäin otti minut kainaloonsa ja puristaen kehoaan vasten alkoi raahaamaan minua sivuun. En ehtinyt tehdä yhtään mitään, en saanut ääntäkään suustani, jalat veivät sinne minne mieskin. Se oli täysin lamaannuttava tilanne. En ollut edes juonut mitään. Onneksi eräs sivullinen mies huomasi mitä tapahtui ja tuli kysymään jätkältä että mitä hittoa hän tekee ja siinä vaiheessa tää jätkä irrotti minusta ottee ja lähti juosten livohkaan.
Tarinan kaksi opetusa A) Yllättävässä tilanteessa ei välttämättä osaa toimia, uhria ei voi syyllistään siitä että hän ei pysty puolustautumaan B) Jos näkee jotain epämääräistä tapahtuvan, siihen kannattaa puuttua, silloin saattaa pelastaa toisen.
[/quote]
Jaa. Mä oon 160 cm, 48 kiloa.
Oikein hyvin onnistui ryöstäminen Espanjassa, kun samankokoinen mies repi hiuksista ja uhkaili aseella.
Mut sulle vitun metsäläispällille, joka on viettänyt elämänsä kehdossa nimeltä Suomi, ei oo tullut mieleen, että teräaseen/aseen kanssa saat vaikka kaksi isoa miestä mukaasi.
Mut sä toki vain potkasisit aseen pois kuin James Bobd konsanaan. Ainakin mielikuvissasi yksin koneella.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:47"]
Eivätkö naiset ole jo oppineet, että tilataan taksi ravintolan ovelle ja ajetaan kotiovelle... eikä kävellä kaupungilla kolmen aikaan yöllä. En syyllistä naista, ihmettelen vain, etteivät monetkaan naiset osaa käyttää tervettä järkeä.
[/quote]
Kyllä jokaisella naisella pitää olla oikeus saada kulkea kaupungilla mihin kellon aikaan tahansa, ja vaikka kännissä. Minä en koskaan keskustassa asuessani kulkenut taksilla kilometrin matkaa ravintolasta kotiin, eikä sen pitäisi missään nimessä olla mikään itsestäänselvyys, ettei naisen ole turvallista kulkea yksinään kaupungilla.
[/quote]
No voi jumalauta. Ja oletatte, että valkoinen mies pystyisi kulkemaan paljoa sen helpommim? Kyllä tässä aika paljon on jo sitä naisella-pitää-olla-oikeus-miehillä-ei-vaikutteita.
Jos te feministit sitä paitsi raahaatte niitä mustamunia tänne niin on ihan turha valittaa että"suomalaisten miesten vika".
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 17:15"]
No voi saatana!! Mua ei todellakaan lähde joku huuhkaja/vihainen nörttimies syylliatämään siitä, että "pitäisi oppia tilaamaan taksi niin ei raiskattaisi."
Olen opiskelija. Minulla EI OLE RAHAA. EN jätä iltamenojani ja seuraelämääni pois, koska en voi ajaa taksilla kotiin. Nyt pitäis syy etsiä vähän jostain muualta!! Btw, muutin Turkuun opiskelemaan 2012, ja n. kolmessa vuodessa olo on käynyt turvattomammaksi. Mitä on tapahtunut?
[/quote]
No älä jätä!
Ihan sama se minulle on :D
[/quote]
Tottakai on, eihän sun oma perse oo vaarassa. Toi on niin tolkuttoman typerä neuvo, kun syyllinen pitäisi etsiä muualta. Onnee hei sulle kun oma tyttäresi lähtee opiskelemaan, siitä vaan varaamaan ne about pari tonnii vuodessa viikottaisiin taksireissuihin. Mulla ois taksi himaan 24€. Käyn ulkona/kaverilla istumassa kolme-neljä kertaa viikossa. Laske siitä <3
Eikun ainiin, ei sulla oo tytärtä eikä tule olemaan koska kuka sun spermaa kelpuuttaisi. Mut pidä toi!
[/quote]
Ota sitä mamun spermaa toosa vaan täyteen :D
3-4 kertaa viikossa kun käyt vetämässä lärvit, niin eiköhän sua jossain vaiheessa lykästä!
[/quote]
Ilmoitin poliisille.
Mulla olikin tylsä ilta. Vois käyttää sen sun identiteetin selventämiseen. :) Sen verran naisvihamielinen psykopaatti siellä lymyää, että eiköhän olis ihan hyväks että pääsrt julistamaab ideologiaasi omalla nimellä. :)
En juo. Pysyy aivot paremmassa kunnossa, tarviin niitä mun alalla ;)
[/quote]
Ja säkö olet sitten joku järjen jättiläinen? Ei kyllä siltä vaikuta. "Vois käyttää sen sun identieetin selvittämiseen". Joo niin vitussa voit selvittää av:lla ip:t ja ip:stä onkin ihan valtavasti hyötyä :D
Tästä saa nyt vähän sellaisen käsityksen, että musumamuilla on oikeus raiskata. Naisten täytyy vain oppia olemaan varovaisia ja välttelemään näitä, jos haluavat säilyttää koskemattomuutensa. Musumamut ottavat mitä haluavat ja se meidän täytyy hyväksyä. Tällainen tästä tuli mieleen. Oksettavaa.
islamilainen uskonmies kutsuu huntuja käyttämättömiä naisia "paljaaksi lihaksi".
Imaami Taj Aldin al-Hilalin mukaan raiskaukset ja seksuaaliset hyökkäykset ovat hunnuttamattomien naisten vika.
Al-Hilali kommentoi:
- Kenen vika on, jos tuot paljaan lihapalan julkiselle paikalle ja kissa syö sen? Onko se kissan vai paljaan lihan vika? Paljas liha on ongelma. Jos nainen olisi kotonaan, huoneessaan, hunnussaan, mitään ei olisi tapahtunut
Al-Hilalin Imaami sanoi, että "houkuttelevasti keinahtelevat naiset, jotka meikkaavat ja pukeutuvat provosoivasti" houkuttelevat seksuaalirikoksiin.
Helsingin Sanomien linja alkaa olla jo surkuhupaisaa. Ilmeisesti painostavan palautteen vuoksi lisäsivät tuntomerkit, mutta pakko oli silti muuttaa alkuperäisen tiedotteen kohta "puhui suomea ulkomaalaisittain murtaen" muotoon "puhui suomea murtaen". Mitäs murretta puhui, savvooko viänsi?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 15:54"]
Ihonväri?
[/quote]
Mua ihmetyttää myös se ettei ihonväriä/etnistä taustaa juuri koskaan mainita noissa ilmoituksissa! "Ehkä päällä jotain punaista" on aika helvetin huono tuntomerkki, etenkin kun ne vaatteet yleensä vaihdetaan säännöllisesti. Ja sekin että kerrotaan että joku oli ulkomaalaistaustainen ei sano vielä paljoakaan, ulkomaalaisiakin on aika moneen lähtöön. Ei noista juuri tunnista.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:32"]
Helsingin Sanomien linja alkaa olla jo surkuhupaisaa. Ilmeisesti painostavan palautteen vuoksi lisäsivät tuntomerkit, mutta pakko oli silti muuttaa alkuperäisen tiedotteen kohta "puhui suomea ulkomaalaisittain murtaen" muotoon "puhui suomea murtaen". Mitäs murretta puhui, savvooko viänsi?
[/quote]
Sama nauratti :D
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:23"]islamilainen uskonmies kutsuu huntuja käyttämättömiä naisia "paljaaksi lihaksi".
Imaami Taj Aldin al-Hilalin mukaan raiskaukset ja seksuaaliset hyökkäykset ovat hunnuttamattomien naisten vika.
Al-Hilali kommentoi:
- Kenen vika on, jos tuot paljaan lihapalan julkiselle paikalle ja kissa syö sen? Onko se kissan vai paljaan lihan vika? Paljas liha on ongelma. Jos nainen olisi kotonaan, huoneessaan, hunnussaan, mitään ei olisi tapahtunut
Al-Hilalin Imaami sanoi, että "houkuttelevasti keinahtelevat naiset, jotka meikkaavat ja pukeutuvat provosoivasti" houkuttelevat seksuaalirikoksiin.
[/quote]
Muistakaa äänestää tiettyjä tahoja, että saadaan näitä ratkiriemukkaita imaameja lisää rikastamaan kulttuuriamme.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 00:23"]islamilainen uskonmies kutsuu huntuja käyttämättömiä naisia "paljaaksi lihaksi". Imaami Taj Aldin al-Hilalin mukaan raiskaukset ja seksuaaliset hyökkäykset ovat hunnuttamattomien naisten vika. Al-Hilali kommentoi: - Kenen vika on, jos tuot paljaan lihapalan julkiselle paikalle ja kissa syö sen? Onko se kissan vai paljaan lihan vika? Paljas liha on ongelma. Jos nainen olisi kotonaan, huoneessaan, hunnussaan, mitään ei olisi tapahtunut Al-Hilalin Imaami sanoi, että "houkuttelevasti keinahtelevat naiset, jotka meikkaavat ja pukeutuvat provosoivasti" houkuttelevat seksuaalirikoksiin. [/quote] Muistakaa äänestää tiettyjä tahoja, että saadaan näitä ratkiriemukkaita imaameja lisää rikastamaan kulttuuriamme.
[/quote]
Tuo oli australialainen tapaus.
Voi voi miehiä. Naisia ei saa raiskata. Eikö sitä opetettu jo koulussa että raiskaaminen on rumaa.
Ei saa raiskata, se on kiellettyä. Ei edes vaikka nainen ottaisi vaatteensa pois ja levittäisi sekuelimensä näkyville. Ei saa raiskata. Miesten pitää ymmärtää ja pitää melansa piilossa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 02:17"]
Voi voi miehiä. Naisia ei saa raiskata. Eikö sitä opetettu jo koulussa että raiskaaminen on rumaa.
[/quote]
ilmeisesti nää mamut ei ole käynyt kouluja.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 02:00"]https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Nyt nämä saatanan sairaat paskat ulos Suomesta!
[/quote]
Allekirjoitettu. Laittakaahan nimiä!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:59"]
Kaverilleni tapahtui lähes vastaava juttu, paitsi että ei halunnut mennä kyytiin. Mutta mies raahasi hänet väkisin mukanaan! Miten olisi 160cm pienikokoisen naisen pitänyt puolustautua?? Oli melkein kotiovellaan jo illanvietosta.
[/quote]
Yksi ihminen ei pysty rahaamaan 160 senttistä twervettä ihmistä tyrmäämättä sitä mihinkään vasten tahtoaan yksin. Niin paljon tuonkin kokoinen nainen voi pistää vastaan. Minä olen iso mies ja voin sanoa että ilman tyrmäämistä tuon kokoistakin naista on äärimmäisen vaikea kantaa mihinkään jos se oikeasti pistää vastaan kaikilla voimillaan ja keinoillaan.
[/quote]
Olen 174cm nainen ja hyväkuntoinen ja ajattelin pitkään että osaisin yllättävässä tilanteessa puolustautua. Harrastin teininä pari vuotta itsepuolustustakin. Kerran sitten festareilla yksi mies yhtäkkiä takaapäin otti minut kainaloonsa ja puristaen kehoaan vasten alkoi raahaamaan minua sivuun. En ehtinyt tehdä yhtään mitään, en saanut ääntäkään suustani, jalat veivät sinne minne mieskin. Se oli täysin lamaannuttava tilanne. En ollut edes juonut mitään. Onneksi eräs sivullinen mies huomasi mitä tapahtui ja tuli kysymään jätkältä että mitä hittoa hän tekee ja siinä vaiheessa tää jätkä irrotti minusta ottee ja lähti juosten livohkaan.
Tarinan kaksi opetusa A) Yllättävässä tilanteessa ei välttämättä osaa toimia, uhria ei voi syyllistään siitä että hän ei pysty puolustautumaan B) Jos näkee jotain epämääräistä tapahtuvan, siihen kannattaa puuttua, silloin saattaa pelastaa toisen.
[/quote]
Tästähän on ollut, että ei mikään itsepuolustus auta kuin henkisellä tasolla tavisnaista. Sitä itsepuolustusta olisi pitänyt harrastaa kilpatasolla, jotta siitä olisi jotain hyötyä oikeasti. Joku potku-löynti -kurssi on yhtä tyhjän kanssa, jos sillä luulee selviänsä hyökkäävästä miehestä.
Ainoa neuvo, jonka olen itse saanut on, että huutamisen kanssa kannattaa olla varovainen. Kuristaminen yleensä liittyy siihen, että uhri ei vaikene. Reaktio siihen, että toinen vaan kiljuu ja pitää jotenkin saada suu kiinni.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 06:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tästähän on ollut, että ei mikään itsepuolustus auta kuin henkisellä tasolla tavisnaista. Sitä itsepuolustusta olisi pitänyt harrastaa kilpatasolla, jotta siitä olisi jotain hyötyä oikeasti. Joku potku-löynti -kurssi on yhtä tyhjän kanssa, jos sillä luulee selviänsä hyökkäävästä miehestä.
Ainoa neuvo, jonka olen itse saanut on, että huutamisen kanssa kannattaa olla varovainen. Kuristaminen yleensä liittyy siihen, että uhri ei vaikene. Reaktio siihen, että toinen vaan kiljuu ja pitää jotenkin saada suu kiinni.
[/quote]
Olet saanut paskan neuvon. Raiskakustapauksia on tutkittu ja todettu että tapauksissa, joissa nainen huusi ja kiljui, raiskakuksen yritys/raiskaus usein keskeytettiin sivullisten toimesta. Toimii myös yksityisasunnossa, ihmiset soittaa poliisit kotikäynnille. Eli kannattaa huutaa ja kiljua jos pystyy, toki aina ei lamaannukseltaan pysty.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 06:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olen tuo jota vietiin festareilla. Olen myös ollut kahdessa tilanteessa, jossa itsepuolustustaidoista oli hyötyä. Kyllä niistä on hyötyä, jos hyökkäys ei ole täysin yllättävä. Eli jos joku lähestyy edestä/sivulta, siihen ehtii reagoida. tuossa tosiana tultiin minun luo takaapäin niin etten ehtinyt reagoida mitenkään. Ehdottomasti suosittelen itsepuolustuskurssjea kaikillle naisille!
Tuo on näitä "minä en pelkää liikkua ulkona pimeällä, minä en pelkää mamuja" tyttöjä.
Minusta jutussa kaikki naiset leimautuvat hölmöksi. Tiedotusvälineiden pitäisi tuntea vastuunsa. Pitääkö kaikki naiset leimata jos yksi raiskataan. Kyllä miehissäkin on hölmöjä. Ja ulkkiksissa.
Nyt kaikki lehdet boikottiin jossa mainitaan raiskatun sukupuoli.
TÖRKEÄÄ UUTISOINTIA.
"Puhui murtaen Suomea..." Nyt kaikki turkulaiset leimataan raiskareiksi.
Huomaatteko muuten miten jos nainen menee vapaaehtoisesti raiskattavaksi, niin asiaan suhtaudutaan paljon keveämmin kuin esim. Tapanilan raiskauksessa, missä raiskaaja oli satunnainen eikä mikään "mamuttaja".
[/quote]
[/quote]