Miehen alkoholismi
Miehellä siis adh taustalla. Juo kaljaa joka päivä helposti ja reilusti yli kuusi tölkkiä. Ei hänestä oikeastaan huomaa, että olisi juonut. Olen kertonut hänelle jatkuvan juomisen ahdistavan minua, huolettaa myös terveysriskit. Tiedän, että odotan muutosta turhaan. Ehkä joskus tulevaisuudessa haluan lapsia, mutta en tiedä haluanko lapsille alkoholismi vanhempaa. Mies käy töissä, mutta juo vapaa-ajallaan. Myös rahaa menee kaljaan älyttömiä määriä. Itkettää, kun on tunteita on niin paljon, en haluaisi tietyllä tasolla lähteä, mutta toisaalta niin voisi olla paras.
Kommentit (7)
paihdelinkki.fi ja siellä muistaakseni Kotikanava. Saat paljon enemmän vertaistukea kuin tällä palstalla.
Rakas päiväkirja minä olen tänään nukkunut pitkään ja nyt keitän vasta kahvia.
Alkoholismi on sairaus, joka sairastuttaa myös läheiset.
Alkoholistien läheiset voivat saada ilmaista ryhmäterapiaa ja vertaistukea Al-anonissa.
Kun käy tapaamisissa jonkin aikaa, omat ajatukset selkiytyvät. Sen jälkeen pystyy tekemään järkevämpiä valintoja kuin tunnekuohussa ja alkoholistiin syvästi loukkaantuneena.
Muutosta ei koskaan kannata odotella. Tee jotain.
Mietin lähinnä onko kellään kokemusta adh henkilön alkoholismista? Heillä kuitenkin riippuvuudet hyvin yleisiä.
ok